Blog

بهترین جا برای قرار دادن میز ناهارخوری

اینکه میز ناهارخوری را کجای منزل قرار دهید به موارد زیادی مثل: متراژ و مساحت آشپزخانه و پذیرایی، اندازه، ابعاد، فرم و مدل میز و صندلی‌های ناهارخوری بستگی دارد. اگر متراژ کلی منزل شما زیاد باشد به راحتی می‌توانید هر مکانی را به جایگذاری این وسیله اختصاص دهید دستتان برای چیدمان وسایل بازتر است.

میز ناهار خوری را کجا بگذاریم

میزناهارخوری سلطنتی کاملیا

اما در حال حاضر چون اکثر خانه‌ها آپارتمانی هستند، اغلب صاحب خانه‌ها و اجاره‌نشینان با مشکل کمبود جا مواجه هستند و در تعیین مکان مناسب برای چیدمان تجهیزات خود دچار سردرگمی می‌شوند.مورد دیگر که تعین مکان برای ناهارخوری را دشوار می‌کند، مدل و فرم وسیله است.

میز ناهارخوری سلطنتی یا تفاوتی نمی‌کند دیگر تجهیزات ساخته شده در این سبک مانند مبل سلطنتی به نسبت دیگر سبک‌ها نیازمند فضای بیشتری است. دلیل آن نیز استفاده از چوب در ساخت آن و نقش و نگارهای سنگین منبت کاری شده همچنین تاج و دسته‌های فاخر است.

میز ناهارخوری سلطنتی چوبی مدل سناتور

میز ناهارخوری سلطنتی مدل سناتور

متاسفانه در بازار برخی از تولیدکنندگان برای سود بیشتر در طراحی و ساخت وسایل سلطنتی از چوب کمتر و نقش‌ونگارهای ساده‌ای استفاده می‌کنند. پس حتما برای تهیه وسایل اصل و سبک مدنظر خود به تولید‌های معتبری همچون صنایع چوب سلطان مراجعه کنید.

جای مناسب برای ناهارخوری در خانه کجا است؟

با توجه به اینکه هر خانه‌ای متراژ و دکوراسیون خاصی دارد، ما از چندین جهات با توجه به مساحت و ویژگی‌های هر خانه شما را راهنمایی می‌کنیم که ناهارخوری خود را طبق جدول زیر در کجا قرار دهید.

برخی منازل فضای بزرگی برای چیدمان و استفاده از تجهیزات سلطنتی دارند طوری که حتی سرویس خواب سلطنتی برای اتاق خواب‌ها تهیه کرده‌اند. حال صرفا برای ایجاد کمی تنوع و اینکه ممکن است فضای بزرگ خانه به خاطر چیدمان دیگر وسایل، کوچک شده باشد، قصد دارند میز ناهارخوری و متعلقات آن را کمی ساده‌تر از سبک سلطنتی اما در همان خانواده تهیه کنند.

میز ناهارخوری کلاسیک چوبی مدل کاتالیا

میز ناهارخوری کلاسیک مدل کاتالیا

چنین تصمیمی هیچ ایرادی ندارد و یک راه‌حل هوشمندانه است. میز ناهارخوری استیل بهترین پیشنهاد برای این افراد است. سبک استیل به نسبت سلطنتی نیاز به فضای کمتری دارد اما از خانواده سبک سلطنتی است و هیچ ناهماهنگی‌ در سبک خانه شما ایجاد نمی‌کند. طراحان صنایع چوب سلطان می‌توانند شما را در انتخاب بهترین تجهیزات باتوجه به سبک و متراز منزل شما کمک کنند.

بهترین مکان برای قرار دادان ناهارخوریخانه بزرگ یا کوچک؟توضیحات
مرکز خانهمناسب خانه‌های بزرگدر خانه‌هایی با متراژ بزرگ، ایتم‌هایی همچون بوفه و آینه کنسول بزرگ استفاده می‌شود. مرکز این مدل خانه‌ها بهترین و راحت‌ترین مکان از لحاظ تردد برای قرار دادن ناهارخوری است.
زیر چراغ یا لوسترهای آویزمناسب خانه‌های بزرگمعمولا در خانه‌های بزرگ، قسمت‌هایی از پذیرایی با لامپ‌های آویز یا لوسترها، نورانی‌تر و دیزاین شده‌اند. قرار دادن ناهارخوری زیر این چراغ‌هه انتخاب بسیار هوشمندانه‌ای است، چون در اصول تعین مکان تجهیزات خانه، تامین نور روی ناهارخوری از رکن‌های اصلی است.
کنار پنجرهمناسب خانه‌های کوچکقرار دادن ناهارخوری کنار پنجره برای خانه‌های کوچک پیشنهاد بسیار خوبی است؛ چون معمولا در زیر پنجره هیچ آیتمی قرار نمی‌گیرد و آن قسمت از خانه‌های کوچک بدون دیزاین باقی مانده است.
آشپزخانهمناسب خانه‌های بزرگ و کوچکاگر ناهارخوری را فقط برای استفاده اعضای خانواده خودتان می‌خواهید، آشپزخانه بهترین مکان برای گذاشتن آن است.

جای ناهارخوری در فنگ شویی

فنگ‌شویی را می‌توان نوعی آداب و رسوم کهن از چین دانست که بر پایه و نظم و ترتیب در چیدمان است به همین دليل ست کردن تجهیزات خانه در فنگ‌شویی بسیار مهم است؛ چون یک نظم و ترتیب را در خانه ایجاد می‌کند. چنین نظمی را شما می‌توانید با ست کردن وسایل خانه مانند ست مبل و میز ناهارخوری و کنسول با دیگر تجهیزات خانه ایجاد کنید.

میز ناهارخوری کلاسیک مدل کاجی

میزناهارخوری کلاسیک چوبی مدل کاجی

تولیدی چوب سلطان هر سبک و اثاثیه‌ای را که بخواهید برای شما طراحی می‌کند. ناهارخوری در این فرهنگ نماد و نشانی از فراوانی، همبستگی، همدلی، نعمت و رزق و روزی است؛ زیرا همچون میزگردی افراد را برای لحظاتی دور هم جمع می‌کند و باعث ایجاد همدلی میان آن‌ها می‌شود.

اگر بخواهیم طبق فرهنگ فنگ‌شویی ناهارخوری خود را در بهترین مکان جایگذاری کنید باید بگوییم بهترین مکان‌ها برای گذاشتن این وسیله همان نقاطی است که در جدول فوق ذکر کرده‌ایم، اما با توجه به این علم که هدف آن دور کردن انرژی‌های منفی است باید دقت کنید در نقاط منفی خانه که ممکن است حس بدی در شما ایجاد کنند، ناهارخوری را قرار ندهید.

میز ناهارخوری سلطنتی چوبی مدل ورونا

میز ناهارخوری سلطنتی مدل ورونا

فضاهای محبوس (مانند مکان‌هایی که سقف کوتاهی دارند)، مکان‌هایی که دو درب بازشو در نزدیکی هم قرار دارند (در جاهایی که بیشتر از یک درب مربوط به رفت و آمد دارند، مانند فضای ما بین دو اتاق روبه‌رو یا مجاور هم، تردد زیاد است و‌حس شلوغی و بی‌نظمی ایجاد می‌کنند و منجر به سلب آرامش می‌شوند) و مکان‌های کم‌نور و تاریک، جزء نقاطی هستند که در فرهنگ فنگ‌شویی مناسب قرار دادن ناهارخوری نیستند.

میز ناهارخوری سلطنتی چوبی مدل سلطان

میز ناهارخوری سلطنتی مدل سلطان

البته فرهنگ و علم فنگ‌شویی فقط مختص ناهارخوری یا اثاثیه پذیرایی و هال نیست. فنگ‌شویی را بایستی در تمام نقاط خانه حتی اتاق خواب‌ها نیز رعایت کرد. مثلا سعی کنید تخت خواب و متعلقات آن را با پرده و فرش یا کف پوش‌های اتاق هماهنگ از لحاظ رنگ و سبک تهیه کنید.

چیدمان میز ناهارخوری در پذیرایی

ابتدا مشخص کنید سبک ناهارخوری شما چیست یا می‌خواهید چه مدل ناهارخوری را خریداری کنید.‌ قبل از هر توضیحی تاکید می‌کنیم سبکی متناسب با دیگر تجهیزات خانه مانند مبلمان تهیه کنید. به‌طور مثال اگر مبلمان خانه سلطنتی است در صورت امکان حتما ناهارخوری سلطنتی تهیه کنید، چنانچه فضای کافی نداشتید سبک استیل را انتخاب کنید.

میز ناهارخوری سلطنتی چوبی مدل مازراتی

میز ناهارخوری سلطنتی مدل مازراتی

برای تلفیق سبک سنتی با سلطنتی نیز می‌توانید میز ناهارخوری کلاسیک تهیه کنید که در اصل سبکی سنتی دارد اما به سبک سلطنتی نیز مشابه است. تولیدی چوب سلطان هر مدل میز و صندلی‌ای که در نظرتان باید را با بهترین کیفیت تولید می‌کند.چنانچه سبک سلطنتی انتخاب شما است، احتمالا متراژ خانه شما بزرگ است.

بهترین مکان برای چیدمان این ناهارخوری شما مرکز پذیرایی است. محوطه‌های کناری پذیرایی نیز برای چیدمان هر نوع ناهارخوری و قرار دادن اثاثیه‌های دیگری همچون میز کنسول مناسب است. تنها نکته‌ای که باید متذکر شویم نوع روشنایی لامپ‌ها است که بهتر است با سبک ناهارخوری هماهنگی داسته باشند.

میز ناهارخوری سلطنتی مدل مازراتی

میزناهارخوری سلطنتی مدل مازراتی

اگر ناهارخوری را در مرکز پذیرایی قرار نمی‌دهید، سعی کنید برای رعایت اصول چیدمان ناهارخوری آن را نزدیک به آشپزخانه قرار دهید. نور لازم‌ترین رکن و مهم‌ترین بخش دیزاین ناهارخوری است، سعی کنید بجز لوستر با شمع‌های متناسب با مدل میزها و صندلی‌ها، نورهای ارام‌بخشی را بر میز بتابانید.

میز ناهار خوری جلوی پنجره

پنجره‌ها با پرده پوشانده می‌شوند و هیچگاه فضای کنار آن به دلیل نور و ایجاد جلوه ناپسند با تجهیزات دیگر دیزاین نمی‌شود. این مکان برای گذاشتن ناهارخوری بسیار مناسب است. ناهارخوری سلطنتی، کلاسیک، روستیک و دیگر سبک‌ها مناسب قرار گرفتن در این مکان هستند.

نکته مثبت این مکان ایجاد یک ویوی عالی طبیعی برای افرادی است که روی صندلی‌ها می‌نشینند و فضای بیرون را نگاه می‌کنند. نکته دیگر تامین و تابش نور طبیعی بر ناهارخوری است که بارها اشاره کردیم، ایجاد روشنایی کافی روی میز ناهارخوری از رکن‌های اصلی اصول قرارگیری این وسیله است.

ست مبل و میز ناهارخوری مدل ورونا

دقت کنید که جلوی پنجره اصلا جای مناسبی برای قرار دادن اجزای مجزا یا ستی مانند ست مبل و میز ناهارخوری نیست. دلیل آن نیز تابش نور است که بازتاب آن بر روی این دو وسیله کیفیت دید را پایین می‌آورند.

میز ناهار خوری جلو آشپزخانه

اگر متراژ خانه شما زیاد نیست و جایی در مرکز خانه برای قرار دادن ناهارخوری ندارید، جلوی آشپزخانه بهترین مکان است. پیش‌تر گفتیم که دسترسی راحت به آشپزخانه از اصول چیدمان ناهارخوری است. دلیل آن نیز راحتی میزبان برای پذیرایی و چیدمان ظروف و مواد خوراکی است.

میز ناهارخوری سلطنتی چوبی مدل سناتور

میز ناهارخوری سلطنتی مدل سناتور

در طراحی و ساخت خانه‌های امروزی، آشپزخانه‌ها کاملا باز و بدون کانتر و اوپن طراحی می‌شوند. قرار دادن ناهارخوری جلوی آشپزخانه علاوه بر ایجاد نظم و ترتیب در خانه و نشان دادن سلیقه و دقت فرد، مرز بین پذیرایی و آشپزخانه را نیز مشخص می‌کند و مانع از ادغام وسایل آشپزخانه با دیگر تجهیزات پذیرایی می‌شود.

فضای مناسب برای ناهار خوری

ناهارخوری به دلیل داشتن صندلی‌ها و میز، خودبه‌خود نیازمند فضای مشخص و زیادی است. این فضا باید در مکانی از خانه انتخاب شود که کم‌ترین تردد را داشته باشد؛ چون به معنای واقعی این وسیله جلوی دست و پا را می‌گیرد و اگر در مکانی شلوغ از رفت و آمد در خانه قرار گیرد، منجر به بی‌نطمی و آشفتگی می‌شود.

میز ناهارخوری سلطنتی چوبی مدل کاملیا

میز ناهارخوری سلطنتی مدل کاملیا

اگر فضای خانه شما کوچک است حتما مدل‌های کوچک و‌جمع و جور آن را تهیه کنید و سعی کنید آن را در کنار پنجره، دیوار یا جلوی آشپزخانه قرار دهید. مکان‌هایی که نزدیک درب ورود و خروج هستند، مکان‌های کم ارتفاع و تاریک، بدترین فضاهایی هستند که ناهارخوری نباید در آن جاها قرار گیرد.

جمع بندی

ناهارخوری جزء وسیله‌هایی است که در اغلب خانه‌ها یافت می‌شود و محل قرارگیری آن بنا به دلایلی همچون نظم و ترتیب خانه و ایجاد آرامش بسیار مهم است. اگر خانه شما کوچک است ناهارخوری‌های کوچک و کم‌جا که در آشپزخانه یا جلوی آن قرار می‌گیرند بهترین پیشنهاد هستند. همچنین ست مبل و میز ناهارخوری کلاسیک در مرکز و گوشه خانه، زیباترین چیدمان را به منزل شما می‌دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

حساب کاربری ندارید؟