Blog

ابعاد و ارتفاع میز ناهارخوری ۶ تا ۱۲ نفره مستطیل

اصلی ترین عامل برای تعیین ابعاد و ارتفاع میز ناهارخوری 6 نفره مستطیل و ابعاد و ارتفاع میز ناهارخوری 6 تا 12 نفره مستطیل، متراژ فضای در دسترس شما و تعداد افراد است؛ اما صنایع چوب سلطان، مبل و میز ناهارخوری را در ابعاد استاندارد تولید میکند.

ابعاد و ارتفاع میز ناهارخوری 6 نفره مستطیل

• ارتفاع میز ناهارخوری

ارتفاع میز ناهارخوری در تمام مدل‌ها یکی است و ربطی به طرح و شکل آن ندارد. یعنی خواه میز ناهارخوری شما کلاسیک باشد یا میز ناهارخوری سلطنتی باشد، ارتفاع آن یکسان است. در طراحی میز ناهارخوری این نکته در نظر گرفته شده است که اگر فردی عادت دارد زانوهای خود را روی هم بندازد، در پشت این میز هم بتواند این کار را انجام دهد.

میز ناهار خوری کلاسیک مدل کاجی رومی

نکته‌ای که در ارتفاع میز ناهارخوری اهمیت دارد این است که ارتفاع میز ناهارخوری نباید خیلی کوتاه باشد تا فرد برای گذشتن دست روی میز ناهارخوری مجبور به قوز کردن شود. همینطور، ارتفاع آن نباید خیلی بلند باشد تا دست‌ها برای روی میز قرار گرفتن خیلی بالا بیایند و فرد احساس خستگی و عدم راحتی کند.‌ پس ارتفاع استاندارد میز ناهارخوری تقرییا ۷۱ تا ۷۶ سانتی‌متر است. بنابراین میز ناهارخوری شما چه ۶ نفره باشد چه ۸، ۱۰ و ۱۲ نفره ارتفاع آن در همین حدود است.

میز ناهار خوری کلاسیک مدل کاجی فرانسوی

• ابعاد میز ناهارخوری

هرکدام از میزهای ناهار خوری ابعاد مختلفی دارند که بر اساس آن تعیین می‌شود چند نفر ظرفیت داشته باشند. میز ناهارخوری ۶ نفره دارای ‌ابعاد ۱۵۰ در ۹۰ سانتی‌متر است. میز ۸ نفره دارای ابعادی به طول ۱۸۰ و عرض ۹۰ سانتی‌متر است. ابعاد میز ناهارخوری ۱۰ نفره، ۲۳۴ در ۱۲۰ سانتی متر است. همچنین طول میز ناهارخوری مستطیلی ۱۲ نفره، ۳۳۵ سانتی‌متر و عرض آن ۱۲۰ سانتی‌متر است.

میز ناهار خوری کلاسیک مدل آماتیس

شما برای دکوراسیون داخلی پذیرایی منزلتان، می‌توانید به‌جای خرید مبل و میز ناهارخوری به صورت جداگانه، ست مبل و میز ناهارخوری خریداری کنید. این ست‌ها مدل‌های گوناگونی مثل ست مبل و‌ میز ناهارخوری کلاسیک و سلطنتی دارند که می‌توانید به سلیقه خودتان یکی از آن‌ها را خریداری کنید. در صنایع چوب سلطان، علاوه بر این ست‌ها، ست مبل و میز ناهارخوری و کنسول هم وجود دارد که می‌توانید آن‌ را تهیه کنید.

میز ناهار خوری کلاسیک مدل کارن

ابعاد میز ناهارخوری سلطنتی

میزهای ناهارخوری سلطنتی در ابعاد گوناگون تولید می‌شوند. این مدل میزها لوکس و پر زرق و برق هستند. میز ناهارخوری سلطنتی جزو میزهای کلاسیک محسوب می‌شوند و توصیه می‌شود از آن‌ها در فضایی که دکوراسیون آن کلاسیک است استفاده شوند. میز ۴ نفره سلطنتی دارای ارتفاع ۷۷ سانتی، طول ۱۲۰ سانتی‌متری و عرض آن ۹۰ سانتی‌متر است.

اگر به دنبال میز ناهارخوری سلطنتی هستید، می‌توانید طرح مورد نظر خود را در صنایع چوب سلطان پیدا کنید. این کارگاه، تولیدکننده انواع تخت خواب و سرویس چوب عروس است.

میز ناهار خوری کلاسیک مدل الینا

ابعاد میز ناهارخوری گرد و مستطیل ۴ تا ۱۲ نفره

میز ناهارخوری یکی از وسایل مهم منزل است که باید با انواع ابعاد آن آشنا شوید تا خرید بهتری داشته باشید.

• ابعاد میز ناهارخوری ۴ تا ۱۲ نفره گرد

این نوع میزها، فضایی گرم و صمیمی ایجاد می‌کنند که به آسانی میتوانید با دوستان یا خانواده خود غذا میل کنید و صحبت کنید؛ بدون اینکه لازم باشد به گردن خود فشار وارد کنید. در انتخاب رو میزی برای این میزها دستتان باز است و انواع مختلف طرح‌ها را می توانید انتخاب کنید.

میز ناهار خوری کلاسیک مدل 507 کاجی

اگر میز ناهارخوری گرد خود را در پذیرایی قرار میدهید ما پیشنهاد میکنم یک دست مبل هم در کنار آن چیدمان کنید تا دکوراسیون زیباتری داشته باشید. مبلمان مدل‌های زیادی دارند از جمله مبل کلاسیک، سلطنتی و مبل دسته چوبی که می‌توانید به سلیقه خودتان یکی از آن‌ها را خریداری کنید.

میز ناهارخوری ۴ تا ۱۲ نفره گردابعاد (سانتیمتر)
میز ناهارخوری ۴ نفره‌ گرد۹۰‌‌ تا ۱۱۱
میز ناهارخوری گرد ۶ نفره۹۰ الی ۱۳۷
میز ناهارخوری گرد ۸ نفره۱۳۷ تا ۱۸۲
میز ناهارخوری گرد ۱۰ تا ۱۲ نفره۲۴۰ تا ۲۷۰

• ابعاد میز ناهارخوری ۴ تا ۱۲ نفره مستطیل

میز ناهارخوری مستطیل شکل یکی از متداول‌ترین میزها برای پذیرایی است. این مدل میزها برای مجالس بزرگ مناسب هستند. اگر اتاق پذیرایی شما دراز و باریک است، می‌توانید میزهای ناهارخوری باریکی را خریداری کنید که فضایی کمی اشغال میکنند.
ابعاد میز ناهارخوری مستطیلی ۴ تا ۱۲ نفره به ترتیب عرض و طول:

میز ناهارخوری ۴ تا ۱۲ نفره مستطیلابعاد (سانتیمتر)
میز ناهارخوری ۴ نفره مستطیل۹۱ در ۱۲۱
میز ناهارخوری ۴ تا ۶ نفره مستطیل۹۱ در ۱۵۲
میز ناهارخوری ۶ تا ۸ نفره مستطیل۹۱ در ۱۹۸
میز ناهارخوری خوری ۱۰ نفره مستطیل۱۲۰ در ۲۳۴
میز ناهارخوری ۱۲ نفره مستطیل۱۲۰ در۳۳۵

میز ناهارخوری سلطنتی مدل مازراتی

مزیت‌های میز ناهارخوری ۶ نفره مستطیل: این مدل میز رایج ترین انتخاب در میان تمام مدل‌های میز ناهارخوری است. این میز فضای کمی اشغال می‌کند ولی گنجایش افراد بیشتری را دارد.
ابعاد میز ناهارخوری ۶ نفره مستطیل: طول این میز ۱۵۰ سانتی‌متر و عرض آن ۹۰ سانت است.

همه چیز درباره ابعاد و ارتفاع میز ناهارخوری

همه میز‌ها ابعاد استانداری دارند. در زمان خرید باید به ابعاد آن توجه کنید. اگر ابعاد میزها استاندارد نباشد، مشکلاتی برای ستون فقرات افراد به وجود می‌آورد. ابعاد میز به فضای در اختیار شما بستگی دارد. هرچه فضای پذیرایی شما بزرگ‌تر باشد می‌توانید میز ناهارخوری بزرگتری را انتخاب کنید.

میز ناهارخوری سلطنتی چوبی مدل سناتور

میز ناهارخوری سلطنتی مدل سناتور

به صورت کلی میشه گفت ارتفاع تمام میزها یکسان است و ربطی به مدل و سایز آن ندارد. ارتفاع استاندارد به گونه‌ای است که افراد بتوانند به راحتی زانوهای خود را روی هم بندازند و برای دست گذاشتن روی میز زیادی خم نشوند؛ اما طول و عرض سایزهای مختلف میز‌های ناهارخوری متفاوت است و یک اندازه نیستند.

ابعاد میز ناهارخوری سایز ۴ تا ۱۲ نفره

در این بخش ابعاد میزهای ناهارخوری را در شکل‌های مستطیل و گرد در سایزهای مختلف بررسی می‌کنیم.

میز ناهارخوری سلطنتی مدل کاملیا

ناهارخوری سلطنتی مدل کاملیا

• ۴ نفره

شکل مستطیلی این میز دارای ابعاد ۹۰ در ۱۲۰ سانتی‌متر است. میز ناهارخوری گرد دارای قطر ۱۲۰ تا ۱۰۰ سانتی‌متری و ارتفاع ۷۱ تا ۷۶ سانتی‌متر است.

• ۶ نفره

ابعاد استاندارد میز ناهارخوری مستطیلی ۶ نفره، ۱۵۰ در ۹۰ سانتی‌متر است. مدل گرد این میز دارای قطر ۱۲۰ تا ۱۳۰ سانتی‌متر است.

• ۸ نفره

این میز برای خانه‌های بزرگ مناسب است. استاندارد ابعاد شکل مستطیلی این میز ۱۸۰ در ۹۰ سانتی متر است. میز ناهارخوری گرد ۸ نفره دارای قطری به اندازه ۱۳۰تا ۱۵۰ سانتی‌متر است.

• ۱۰ نفره

این سایز میز برای خانواده‌های با جمعیت بالا مناسب است. ابعاد استاندارد این میز ۲۳۴ سانت طول و ۱۲۰ سانت عرض است.

• ۱۲ نفره

این میز برای خانه‌های با متراژ زیاد و خانواده‌هایی که جمعیت زیادی دارند مناسب است. میز ناهارخوری ۱۲ نفره ابعادی به اندازه ۳۳۵ سانتی‌متر طول و ۱۲۰ سانتی‌متر عرض است.

میز ناهارخوری سلطنتی چوبی مدل کاملیا

میز ناهارخوری سلطنتی مدل کاملیا

راهنمای کامل ابعاد و ارتفاع میز ناهارخوری ۴، ۶، ۸، ۱۰ و ۱۲ نفره

بسته به متراژی که دارید می‌توانید یکی از این میزها را تهیه کنید. این میزهای ناهارخوری از لحاظ ارتفاع تفاوتی باهم ندارند و ارتفاع همگی بین ۷۱ تا ۷۶ سانتی‌متر است؛ اما میزهای ناهارخوری از لحاظ ابعاد متفاوتند:

1. میز ناهارخوری ۴ نفره دارای ابعاد ۹۰ سانتی‌متر در ۱۲۱ سانتی‌متر است.
2. میز ناهارخوری ۶ نفره ابعادی به طول ۱۵۰ سانتی‌متر و عرض ۹۰ سانتی‌متر است.
3. ابعاد میز ناهارخوری ۸ نفره ۱۸۰ در ۹۰ است.
4. میز ناهارخوری ۱۰ نفره ۲۳۴ سانتی‌متر طول در ۱۲۰ سانتی متر عرض است.
5. میز ناهارخوری ۱۲ نفره دارای ابعاد، ۳۳۵ سانتی‌متر طول و ۱۲۰ سانتی‌متر عرض است.

میز ناهارخوری کلاسیک چوبی مدل سیلور

میز ناهارخوری کلاسیک مدل سیلور

ابعاد و ارتفاع میز ناهارخوری ۴، ۶ و ۸ نفره

این سه میز ارتفاع استاندارد یکسانی دارند که تقریبا ۷۱ الی ۷۶ سانتی‌متر است؛ اما چیزی که باعث تفاوت در سایز آن‌ها شده است، تفاوت در طول و عرض است. هرچه ابعاد میز از لحاظ طول و عرض بیشتر باشد، سایز میز بزرگ‌تر است و گنجایش بیشتری دارد. میز ناهارخوری ۴ نفره برای خانواده‌های کم جمعیت و خانه‌های کوچک مناسب است و میزهای ناهارخوری ۶ و ۸ نفره برای خانواده‌های که حمعیت بیشتری دارند و متراژ بالاتری هم دارند مناسب است.

میز ناهارخوری کلاسیک مدل کاتالیا

عکس میزناهارخوری استیل مدل کاتالیا

ابعاد میز ناهارخوری ۴ نفره مستطیل

ابعاد میز ناهارخوری ۴ نفره مستطیل حدود ۹۰ سانتی‌متر عرض و ۱۲۱ سانتی متر طول است. این ابعاد تعیین شده هستند و اگر میز آماده بخرید قابل تغییر نیستند؛ اما اگر به میز ناهارخوری ۴ نفره با ابعاد متفاوت نیازمندید می‌توانید آن را سفارش دهید.

میز ناهارخوری کلاسیک چوبی مدل کاتالیا

میز ناهارخوری کلاسیک مدل کاتالیا

ابعاد میز ناهارخوری ۶ نفره مستطیل

این میز ناهارخوری معمولا به صورت مستطیلی ساخته می‌شود. در میز ناهارخوری ۶ نفره، ۴ صندلی در چپ و راست میز قرار می‌گیرند و در بالا و پایین آن دو صندلی چیده می‌شود. ارتفاع این میز نیز همان ۷۱ الی ۷۶ سانتی‌متر است. ابعاد میز ناهارخوری ۶ نفره شامل طول و عرض ۱۵۰ در ۹۰ سانتی‌متر است.

میز ناهارخوری کلاسیک چوبی مدل کاجی

میزناهارخوری کلاسیک مدل کاجی

ابعاد میز ناهارخوری ۱۰ نفره مستطیل

میز ناهارخوری ۱۰ نفره در شکل مستطیلی دارای ابعاد ۲۳۴ در ۱۲۰ سانتی‌متر است. این میز بهتر است در سالنی با متراژ زیاد قرار داده شود تا عبور و مرور در اطراف آن امکان‌پذیر باشد. این میز مناسب خانواده‌های است که تعداد جمعیت آن‌ها زیاد است و متراژ کافی برای قرار دادن آن را هم دارند.

میز ناهارخوری کلاسیک مدل کاجی

میزناهارخوری کلاسیک چوبی مدل کاجی

ابعاد میز ناهارخوری ۸ نفره

ارتفاع استاندارد این میز حدود ۷۱ تا ۷۶ سانتی متر است. ابعاد میز ناهارخوری ۸ نفره مستطیل شکل ۱۸۰ سانتی‌متر در ۹۰ سانتی‌متر است. ۶ صندلی در چپ و راست میز و دو صندلی در بالا و پایین آن قرار می‌گیرد. شکل مربعی میز ۸ نفره هم وجود دارد که ابعاد آن ۱۸۰ در ۱۸۰ سانتی‌متر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

حساب کاربری ندارید؟