Blog

استفاده از دستگاه سي ان سي در توليد مبل

امروزه با استفاده از دستگاه سي ان سي در توليد مبلمان، سرعت و دقت کار افزایش پیدا کرده است. تکنولوژی و دسترسی به ماشین‌آلات پیشرفته و دستگاه‌های سی‌ان‌سی، بخش قابل توجهی از صنعت تولید را بهبود بخشیده است.

از جمله این صنایع، صنعت تولید مبلمان ( که به انگلیسی به آن  sofa گفته می شود ) است که با استفاده از دستگاه سي ان سي در توليد مبلمان، امکان تولید محصولات با کیفیت و دقت بالا را فراهم کرده است.

استفاده از دستگاه سي ان سي در توليد مبلمان

دستگاه cnc چوب

کارگاه چوب سلطان یکی از کارگاه های باسابقه ای است که با استفاده از دستگاه سي ان سي در توليد مبلمان محصولات چوبی تولید می کند. این محصولات شامل انواع مبل سلطنتی و مبل کلاسیک و مبل دسته چوبی و مبل استیل هستند.

مبلمان کلاسیک مدل ویکتریا

مبل کلاسیک مدل ویکتریا

محصولاتی که توسط چوب سلطان ساخته می‌شوند کلاف خام باکیفیتی دارند که همین ویژگی باعث شده بسیار مورد استفاده قرار بگیرند.

دستگاه سی ان سی چیست؟ cnc مخفف چیست؟

دستگاه سی‌ان‌سی (CNC) یک دستگاه کنترل عددی است که با استفاده از کامپیوتر و نرم‌افزارهای مرتبط، به کنترل دقیق حرکت و عملکرد دستگاه‌های صنعتی از جمله ماشین‌های دوار، فرزها، تراش‌ها و برش‌کارها می‌پردازد.

مبلمان سلطنتی مدل کاملیا

مبل سلطنتی مدل کاملیا

دستگاه CNC قابلیت کنترل دقیق و تکرارپذیری بالایی دارد که باعث بهبود کیفیت و دقت تولید، کاهش زمان و هزینه‌ها و افزایش بهره‌وری در فرآیند تولید می‌شود.صنایع چوب سلطان، انواع میز ناهارخوری سلطنتی و میز ناهارخوری کلاسیک و ست مبل و میز ناهارخوری و کنسول را با کلاف خام درجه یک، تولید و به مشتریان عرضه می‌کند. CNC مخفف عبارت Computer Numerical Control است که به مفهوم کنترل عددی کامپیوتری اشاره دارد.

ناهارخوری سلطنتی مدل کاملیا

میز ناهارخوری سلطنتی مدل کاملیا

استفاده از دستگاه سي ان سي در توليد مبلمان، دستوراتی که توسط کامپیوتر صادر می‌شوند به صورت عددی هستند و به‌طور خودکار برای کنترل حرکت دستگاه استفاده می‌شوند.

به عبارت دیگر، با استفاده از دستگاه سي ‌ان‌ سي در توليد مبل از دستوراتی که به صورت عددی تعریف شده‌اند، دستگاه CNC می‌تواند به طور دقیق و تکرارپذیری اقدام به حرکت و عملکرد دستگاه‌های صنعتی کند.

صنایع تولید محصولات چوب سلطان انواع سرویس خواب سلطنتی و سرویس خواب کلاسیک و سرویس چوب عروس را با کلاف خام عالی تولید و روانه بازار می‌کند.

سرویس خواب سلطنتی مدل کاملیا

سرویس خواب سلطنتی مدل کاملیا

انواع دستگاه سی ان سی چوب

دستگاه سی ان سی چوب یک دستگاه کنترل عددی است که برای تولید قطعات چوبی با دقت و کیفیت بالا استفاده می‌شود. در ادامه به معرفی این دستگاه‌ها می‌پردازیم:

انواع دستگاه سی ان سی چوب
دستگاه سی ان سی چوب عمودیدستگاه سی ان سی چوب افقی

دستگاه سی ان سی چوب عمودی

استفاده از دستگاه سي ان سي در توليد مبلمان برای تولید قطعات چوبی با ارتفاع بیشتر استفاده می‌شود. در این دستگاه، قطعات چوبی بر روی یک میز ثابت قرار می‌گیرند و سر دستگاه با حرکت در محور عمودی، قابلیت میز را تراشه‌ای که بر روی میز قرار دارد، برش می‌دهد.

دستگاه سی ان سی

دستگاه cnc چوب

استفاده از دستگاه سي ان سي در توليد مبلمان به صورت عمودی به دلیل قابلیت تولید قطعات بزرگ و ارتفاع زیاد، برای تولید محصولات چوبی بزرگ مانند درب و پنجره و یا مبلمان بزرگ مورد استفاده قرار می‌گیرد.

تولیدی سلطان علاوه بر مبلمان، سرویس‌خواب و میز ناهارخوری، انواع میز محصولات دیگری نظیر: ست مبل و میز ناهارخوری و ست مبل و میز ناهارخوری استیل و سلطنتی و ست مبل و میز ناهارخوری کلاسیک را هم تولید می‌کند. کیفیت بالای کلاف خام این محصولات باعث شده بسیار پرطرفدار باشند.

دستگاه سی ان سی چوب افقی

این دستگاه برای تولید قطعات چوبی با عرض بیشتر استفاده می‌شود. در این دستگاه، قطعات چوبی بر روی یک میز حرکتی قرار می‌گیرند و سر دستگاه با حرکت در محور افقی، برش می‌دهد.

دستگاه سی ان سی

سی ان سی چوب

دستگاه سی‌ان‌سی چوب افقی به دلیل قابلیت تولید قطعات با عرض بزرگ، برای تولید محصولات چوبی مانند کابینت‌ها، میزهای کاری، درب و پنجره‌های کوچک و دیگر محصولات چوبی با عرض کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

تولیدی وسایل چوب سلطان، انواع کلاف خام مبل و کلاف خام میز ناهارخوری و کلاف خام سرویس‌خواب و کلاف خام کنسول را باکیفیت بالا تولید و عرضه می‌کند.

راهنمای خرید دستگاه سی ان سی

خرید و استفاده از دستگاه سي ان سي در توليد مبلمان، به دلیل پیچیدگی و هزینه بالای آن، نیازمند آگاهی و شناخت کامل از این دستگاه و نیازهای خود است. در ادامه به برخی از مهمترین مواردی که در خرید دستگاه سی ان سی باید مورد توجه قرار گیرند، اشاره می‌کنیم:

راهنمای خرید دستگاه سی ان سی
نوع دستگاه
سایز دستگاه
دقت دستگاه
نرم‌افزارهای کنترل
پشتیبانی فنی و خدمات پس از فروش

مبل کلاسیک مدل کاجی

مبلمان کلاسیک مدل کاجی

نوع دستگاه

برای خرید دستگاه سی ان سی، نوع دستگاه و میزی که برای آن استفاده می‌شود، باید با توجه به نیاز و بودجه خود انت خریدار مشخص شود.

سایز دستگاه

برای استفاده از دستگاه سي ان سي در توليد مبلمان سایز دستگاه سی ان سی باید با توجه به اندازه قطعاتی که قصد تولید آنها را دارید، تعیین شود. در صورتی که قطعات بزرگی قصد تولید دارید، دستگاه باید ابعاد بزرگتری داشته باشد.

کلاف خام مبل

کلاف خام مبلمان

دقت دستگاه

دقت دستگاه سی ان سی به عامل مهمی در کیفیت تولید تحت تاثیر قرار می‌گیرد. بنابراین می‌بایست در انتخاب دستگاه، دقت آن را در نظر داشته باشید.

نرم‌افزارهای کنترل

نرم‌افزارهای کنترل دستگاه سی ان سی بسیار مهم هستند. قبل از خرید دستگاه، باید مطمئن شوید که نرم‌افزارهای کنترل دستگاه، با سیستم عامل و نیازهای خود سازگار هستند و می‌توانند به صورت روان و قابل اجرا بر روی دستگاه شما کار کنند.

پشتیبانی فنی و خدمات پس از فروش

باید اطمینان حاصل کنید که شرکت تولید کننده، پشتیبانی فنی و خدمات پس از فروش مناسبی را به شما ارائه می‌دهد تا در صورت بروز مشکلات، بتوانید به آسانی آنها را حل کنید.

ناهارخوری کلاسیک مدل کاجی

میزناهارخوری کلاسیک مدل کاجی

استفاده از دستگاه سي ان سي در توليد مبلمان با توجه به بودجه

برای خرید و استفاده از دستگاه سي ان سي در توليد مبلمان، باید بودجه‌ی خود را به خوبی مدیریت کنید و تلاش کنید تا دستگاهی با کیفیت و دقت بالا را با بودجه‌ای که در اختیار دارید، خریداری کنید.

مشخصات فنی

مشخصات فنی دستگاه سی ان سی، شامل مواردی مانند سرعت، قدرت، توان و دقت دستگاه است. برای خرید دستگاه سی ان سی، باید به این موارد دقت کنید و دستگاهی را انتخاب کنید که مشخصات فنی آن با نیازهای شما سازگار است.

مبل سلطنتی مدل برگذار

مبلمان سلطنتی مدل برگذار

 

استفاده از دستگاه سي ان سي در توليد مبلمان با توجه به تجربه تولید کننده

شرکتی که در تولید دستگاه سی ان سی تجربه زیادی دارد، می‌تواند دستگاهی با کیفیت و بهینه تر را تولید کند. بنابراین در انتخاب شرکت تولید کننده استفاده از دستگاه سي ان سي در توليد مبلمان، تجربه و سابقه کاری آنها را بررسی کنید.

کلاف خام میز تلویزیون

کلاف خام میز تلویزیون

ایمنی در استفاده از دستگاه سي ان سي در توليد مبلمان

امنیت دراستفاده از دستگاه سي ان سي در توليد مبلمان و چوب بسیار مهم است زیرا این دستگاه برای تولید قطعات چوبی با سرعت و دقت بالا طراحی شده است و در صورت عدم رعایت ایمنی، ممکن است برای کاربران آسیب‌های جدی به همراه داشته باشد. در ادامه به برخی از مهمترین اصول ایمنی در استفاده از دستگاه سی ان سی در توليد مبلمان چوب اشاره می‌کنیم:

میز ناهارخوری سلطنتی مدل برگذار

ناهارخوری سلطنتی مدل برگذار

مهمترین اصول ایمنی در استفاده از دستگاه سی ان سی در توليد مبلمان
استفاده از لباس‌های ایمنی
آموزش و آشنایی با دستگاه
نظارت بر دستگاه
استفاده از ابزارهای محافظ
عدم نزدیکی به دستگاه در حال حرکت
عدم اجرای دستورالعمل‌های خطرناک
حفظ دستگاه در شرایط ایمن
ه روز رسانی دستگاه و نرم‌افزار
پشتیبانی فنی و خدمات پس از فروش

میزکنسول مدل برگذار
آینه و میزکنسول مدل برگذار

نحوه کار و طراحی و استفاده از دستگاه سي ان سي در توليد مبلمان

استفاده از دستگاه سي ان سي در توليد مبلمان :دستگاه سی ان سی (CNC) با استفاده از نرم‌افزارهای طراحی CAD/CAM، توانایی تولید قطعات دقیق را در کمترین زمان ممکن فراهم می‌کند. برای طراحی مبلمان سلطنتی، کلاسیک، مدرن و استیل با دستگاه CNC، روش کلی طراحی به شکل زیر است:

نحوه کار و طراحی و استفاده از دستگاه سي ان سي در توليد مبلمان
طراحی دیجیتال
تبدیل به فایل CAM
انتخاب مواد
برش قطعات
اتمام و نصب
کلاف خام میز تلویزیون

کلاف خام میز تلویزیون

برای طراحی مبلمان سلطنتی، می‌توانید از طرح‌های با نمای کلاسیک، اشکال پیچیده و جزئیات بسیار استفاده از دستگاه سي ان سي در توليد مبلمان بهره ببرید. برای طراحی مبلمان کلاسیک، می‌توانید از موادی مانند چوب صنوبر، گردو و یا بلوط استفاده کنید و از طرح‌های قدیمی و دارای شکل‌های منحصر به فرد استفاده کنید.

نتیجه‌گیری

با توجه به اینکه صنعت تولید مبلمان از صنایع پیچیده و پرهزینه‌ای است، استفاده از دستگاه سي ان سي در توليد مبلمان می‌تواند باعث بهبود کیفیت و دقت تولید، کاهش هزینه‌ها، افزایش سرعت تولید و بهبود بهره‌وری شود.

این دستگاه‌ها با قابلیت برنامه‌ریزی دقیق و قابلیت تولید قطعات متنوع، می‌توانند به صنعت تولید مبلمان کمک شایانی بکنند. بنابراین، استفاده از دستگاه‌های سی ان سی در صنعت تولید مبلمان می‌تواند بهبود قابل توجهی در کیفیت و کارایی تولید ایجاد کند و در نهایت به رشد و توسعه این صنعت کمک شایانی بکند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

حساب کاربری ندارید؟