Blog

مبل برای خانه‌های ۵۰ متری

به نظر شما می‌توان در خانه‌های ۵۰ متری کوچک مبل قرار داد؟ اگر اصول چیدمان مبل و انتخاب صحیح رنگ‌ها را بدانید می‌توانید در خانه کوچک خود مبل نیز جای دهید. قبل از خرید مبل شما اولین کاری که باید بکنید این است که ارتفاع سقف خانه خود را در نظر بگیرید، سپس توجه کنید که خانه شما فضای اضافی یا اصطلاحا پرتی دارد.

انتخاب مبل کلاسیک برای خانه های کوچک

توجه به سبک و مدل خانه بسیار مهم است. مبل‌های راحتی ال و نیم ست‌ها برای خانه کوچک بهترین انتخاب هستند. اما ممکن است شما عاشق طرح‌های فاخر باشید.

اگر سقف خانه شما کوتاه نیست، می‌توانید برخلاف تفکرات خود به ست مبل و‌ میز ناهارخوری استیل و سلطنتی و حتی مبل سلطنتی فکر کنید. تولیدی مبل سلطان با توجه به سفارش و نکات شما مبل دسته چوبی دلخواه شما را با نقش و نگاری کم‌تر طوری که فضای کمی اشغال کند را طراحی می‌کند.

مبل کلاسیک مدل پرنس

البته بهتر است برای اینکه فضای خانه‌تان زیادی کوچک نشود از خرید سبک سلطنتی صرف نظر کنید و بجای آن سبک کلاسیک را انتخاب کنید که طراحی آن به مراتب بسیار ساده‌تر و کم ارتفاع‌تر از سلطنتی است.

مبل جمع و جور برای خانه‌های کوچک

اگر برای شما سبک و مدل مبل فرق نمی‌کند و فقط دنبال یک مبل و میز جمع‌وجور می‌گردید، بهترین پیشنهاد برای شما خرید ست مبل و میز ناهارخوری و کنسول است به شرطی که مبل آن نیم ست باشد.

مبلمان کلاسیک چوبی مدل ویکتریا

مبلمان کلاسیک مدل ویکتریا

همچنین بهتر است مبل‌هایی انتخاب کنید که از کل فضای آن بهترین استفاده شده باشد؛ یعنی در قسمت زیری نشیمن یا کنار دسته‌ها باکس‌ها یا قسمت‌هایی برای جا دادن وسایل اضافی و دم دستی طراحی شده باشد.

مبل کلاسیک مدل هلیا طرح فرانسوی

نکته‌ای که شما قبل از خرید مبل جمع‌وجور باید درنظر داشته باشید این است که دیگر تجهیزات خانه‌‌تان مثل میز کنسول را نیز یک مدل ساده و شیک انتخاب کنید تا فضای زیادی را به خود اختصاص ندهد. طراحان صنایع چوب سلطان ایده‌های نوین و شیکی بر روی ساخت تجهیزات چوبی خانه‌های کوچک اجرا می‌کنند.

نکته دیگر که باید هنگام انتخاب یک مبل جمع‌وجور برای خانه کوچک‌تان در نظر داشته باشید، انتخاب میز جلو مبلی با طراحی کوچک و بهینه است که در عین نیاز به فضای کم با مبلمان شما هماهنگ باشد.

مبل کلاسیک چوبی مدل کاجی

مبلمان کلاسیک مدل کاجی

ترکیب چیدمان کلاسیک با سبک سنتی در خانه کوچک

یکی از ترکیبات فوق‌العاده زیبا که دکوراسیون خانه شما را بسیار دلنشین می‌کند ادغام دو سبک کلاسیک و سنتی است. البته سبک کلاسیک در کنار سبک مدرن نیز جلوه زیبایی ایجاد می‌کند. یکی از پیشنهادت ما برای چیدمان خانه کوچک شما استفاده از مبل کلاسیک و تهیه فرش و تابلو یا اکسسوری‌های سنتی است.

مبل کلاسیک مدل کاجی مصری

مبلمان کلاسیک در کارگاه صنایع چوب سلطان با خواست و نظر شما قابل ساخت است. چیدمان مبل کلاسیک در خانه‌های بزرگ و کوچک فرق می‌کند. اگر فضای خانه شما بزرگ باشد به راحتی و بدون هیچ محدودیتی می‌توانید مبلمان کلاسیک و دیگر تجهیزات ست آن مانند میز ناهارخوری کلاسیک را تهیه کنید.

اما چون بحث امروز ما مختص خانه‌های کوچک است، بیشتر روی چیدمان آپارتمان‌هایی که متراژ کمی دارند مانور می‌دهیم.
در اولین قدم شما باید فقط در فکر تهیه یک دست مبل نهایتا هفت نفره، نه بیشتر باشید. دوم اینکه چون متراژ خانه شما در کل کم است بخش عمده دکوراسیون منزل شما را همین مبلمان‌ها تشکیل می‌دهند، پس چیدمان اصولی و صحیح آن‌ها بسیار مهم هستند.

تمیز کردن مبلمان کلاسیک

عکس مبلمان کلاسیک مدل کاتالیا

برای چیدمان اول بایستی سراغ بزرگترین بخش مبل که همان مبل سه نفره است بروید. مبل سه نفره را در بهترین قسمت جایگذاری مبلمان‌ها جای دهید. حال به هارمونی و شکل پذیرایی دقت کنید و ببینید چگونه می‌توانید بقیه مبل‌ها را بچینید که نهایتا فضای دلبازی درست شود.

مبل کلاسیک مدل آماتیس

نکته دیگر اینکه از شما نباید از اکسسوری‌‌های شلوغ و دکوری‌های بزرگ و مرتفع خصوصا در قسمت کنار مبل سه نفره و روی دیگر اثاثیه‌های بخش‌های دیکر خانه مانند سرویس خواب استفاده کنید (مسلما خانه‌های کوچک اتاق خواب کوچک و بدون فضای آزادی دارند، استفاده از دکوری‌های شلوغ و زیاد در این بخش‌ها نیز ممنوع است) چون فضای را شلوغ نشان می‌دهند و شما را از هدف‌تان که بزرگ نشان دادن خانه است، دور می‌کند.

ست مبل و میز ناهارخوری مدل الیزابت

مبل برای خانه‌های کوچک

اینکه چه مبلی برای خانه شما که متراژ کمی دارد، مناسب است، فقط به سلیقه و نظر شما برمی‌گردد چون فقط خود شما می‌دانید که رنگ و دکوراسیون منزل‌تان چه رنگی است همچنیم شکل و فرم پذیرایی‌تان به چه صورت است.

تنها نکته‌ای که ما هنگام تهیه تجهیزات خانه بارها برای کسانی که فضای کمی دارند، متذکر شده ‌ایم این است که از تهیه مبل‌ های حجیم و چند رنگ خودداری کنند. برای راهنمایی بیشتر شما در جدول زیر یک سری نکات را درج می‌کنیم که بدانید هنگام خرید مبل برای خانه کوچک‌ تان چه نکاتی را در نظر داشته باشید:

مبل برای خانه‌های کوچک
رنگ روشن انتخاب کنیدرنگ روشن موجب ایجاد خطای دید و تداعی یک فضای بزرگ و دلباز می ‌شوند.
فرمول مونوکروم یادتان نرود.منطور از مونوکروم انتخاب مبل با رنگ ملیح و تک رنگ یا با رنگ‌های مشابه است. مونوکروم فضای خانه شما را آرام و مرتب جلوه می‌کند و بسیار مناسب فضاهای کوچک هستند.
از ترکیب نهایتا دو رنگ استفاده کنیدمبل‌های چند رنگ و پرزرق و برق مناسب اجرا در فضاهای کوچک نیستند. مبلی انتخاب کنید که نهایتا از دو رنگ ساخته شده باشد.
مبل‌های کم‌ارتفاع بخرید.مبل سلطنتی، استیل و کلاسیک به خاطر داشتن تاج ارتفاع زیادی دارند که مناسب خانه‌ های کوچک نیستند. صنایع چوب سلطان طبق نیاز شما این سبک مبل‌ها را با ارتفاع کم طراحی می‌کند.
به ظرافت مبل‌ها توجه کنید.منظور از ظرافت، طراحی نازک و مقاومت کم نیست. منظور ما تهیه مبل‌هایی است که در عین مقاومت بالا ساختار حجیم و زمختی نداشته باشند.
مبل شلوغ و پر از نقش و نگار نخرید.از خرید مبل‌هایی که منبت و معرق کاری‌های زیاد و دسته‌های طرح‌دار و شلوغی دارند، پرهیز کنید که مناسب خانه‌های کوچک نیستند. مبل های دسته چوبی ساده چون حجیم نیستند بهترین گزینه برای خانه‌های کوچک هستند.
به ظاهر مبل توجه کنید. مدل‌های سنگین با پارچه‌‌های شلوغ نخرید.جلوه بصری بسیار مهم است. اینکه شما در یک نگاه تجهیزات حجیم ببینید خود به خود در ذهن شما فضا بسیار شلوغ جلوه می‌کند. مبل‌هایی که ظاهر سبک، کم‌حجم و ساده‌ای دارند مناسب‌ ترین پیشنهاد برای اپارتمان‌هایی است که متراژ کمی دارند.

مبلمان کلاسیک مدل کاتالیا

چیدمان مبل کلاسیک در خانه کوچک

چون فضای خانه‌تان کوچک است، پیشنهاد می‌شود، ست مبل با وسایل دیگرش را از یک جنس، طرح و رنگ انتخاب کنید این ست را می‌توانید یک جا و کامل از صنایع چوب سلطان سفارش دهید تا با توجه به متراژ خانه شما در مناسب‌ترین ابعاد آن‌ها را طراحی کنند.

حال برای هارمونی بیشتر و مرتب نشان دادن فضا همچنین بزرگ جلوه دادن خانه، کانون و مرکز هال یا پذیرایی کوچک‌تان را پیدا کنید. مبل سه نفره کلاسیک را آنجا جا دهید، کنار آن را به صورت کج مبل‌های تک نفره قرار دهید و مبل دو نفره را نیز به دنبال آن‌ها یا رو به روی مبل سه نفره قرار دهید.

فرق مبل و کاناپه چیست؟

بدین شکل مبلمان شما حالتی دایره مانند به خود می‌گیرند و یک فضای کانونی را در هال شما ایجاد می‌کنند. می‌توانی در این قسمت تلوزیون را قرار دهید بدین صورت چیدمان خانه شما به بهترین شکل ممکن انجام می‌شود.

نحوه چیدمان مبل کلاسیک در فضای کوچک

پیش‌تر اشاره کردیم که اگر مبل کلاسیک مدنظرتان است و فضای کوچکی برای چیدمان ان‌ها در اختیار دارید، ست هفت نفره آن را در رنگ روشن و مونوکروم تهیه کنید. حال با توجه به فضای خانه، محلی که کم‌ترین رفت و آمد را دارد انتخاب کنید. این مکان باید در کنار بازشوها و درب‌های ورود و خروج نباشد؛ چون تردد زیاد است.

مبل کلاسیک مدل الیزابت

مبل کلاسیک مدل الیزابت

برای اطمینان از این قضیه که ترددی در نقاط جایگذاری مبلمان‌ها انجام نشود، بهتر است مبلمان‌ها را طوری بچینید که کامل به دیوار چسبیده نشوند.یعنی یک فضای خالی مابین قسمت پشتی مبل‌ها و دیوار وجود داشته باشد. بدین صورت اگر عبور و مرور انجام شود از قسمت پشت مبلمان‌ها انجام می‌شود.

مبل کلاسیک چوبی مدل کاتالیا

مبلمان کلاسیک مدل کاتالیا

حال مبل سه نفره را جایگذاری کنید، مبل دو نفره را در یکی از کناره‌های مبل سه نفره با فاصله قرار دهید. کناره دیگر مبل سه نفره را با فاصله از هم، تک نفره‌ها را جایگذاری کنید. جلو مبلی ساده و بدون طرح اضافی و متناسب با سبک مبلمان را نیز تهیه و در مرکز مبلمان‌ها قرار دهید. همانطور که گفتیم از قراردادن اشیاء تزئینی نیز روی جلو مبلی و کناره‌های مبل خودداری کنید.

مبلمان کلاسیک چوبی مدل کاتالیا

مبل کلاسیک مدل کاتالیا

جمع بندی

هیچ محدودیتی از لحاظ متراژ برای خریدن مبل‌های دلخواه شما نیست. فقط کافی است اصول چیدمان و قوانین دکوراسیون خانه‌های کوچک را بدانید. بر خلاف تصور، مبلمان سلطنتی، کلاسیک و استیل نیز برای متراژ‌های کم قابل استفاده هستند اما به شرطی که در اندازه و رنگ‌های خاص و ویژه فضاهای کوچک تهیه شوند.

خانه‌های کوچک به دلیل متراژ کم اتاق خواب کوچک و بدون فضای دارند و برای چیدمان آن باید مناسب‌ترین سرویس خواب را انتخاب کنند. ذوق و سلیقه شما در تهیه زیباترین و مناسب‌ترین اثاثیه منزل، اولویت است اما باید با توجه به متراژ فضایی که در اختیار دارید، تجهیزات دلخواه خود را انتخاب کنید. انتخاب رنگ و سبک مناسب، اساسی‌ترین رکن‌های یک چیدمان زیبا و اصولی در خانه‌ های کوچک است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

حساب کاربری ندارید؟