Blog

تفاوت مبل راحتی با استیل

تفاوت مبل راحتی با استیل به خاطر موارد متعددی هست که وجود دارد. مبل‌های راحتی همان‌طور که از اسمشان پیداست، نشیمن راحتی دارند و در دسته مبل‌های پرفروش و پرطرفدار قرار دارند.

مبل‌های راحتی تماما از پارچه هستند و اسکلت و کلاف آن‌ها در زیر پارچه قرار دارد. این مبل برای فضاهای خودمانی و غیررسمی کاربرد دارد.مبل استیل برخلاف راحتی، حالت رسمی و تشریفاتی دارد.

تفاوت مبل راحتی با استیل

مبل سلطنتی طرح کلاسیک مدل شهرزاد

مبل استیل یا سلطنتی، تلفیقی از چوب و پارچه است و ظاهر آن خشک است. جنس متریال و شکل ظاهری این مبل، مهم‌ترین اصل تفاوت مبل راحتی با استیل است. پشتی این مبل کشیده‌تر است و اغلب در فضاهای رسمی و تشریفاتی استفاده می‌شود.

میز ناهارخوری کلاسیک مدل شهرزاد

میز ناهارخوری سلطنتی طرح کلاسیک شهرزاد

یکی از کارگاه های ماهر و با سابقه که به تولید محصولات چوبی باکیفیت مشغول است، کارگاه چوب سلطان است. محصولات مبلی که در کارگاه چوب سلطان تولید می شود شامل: مبل سلطنتی و مبل کلاسیک و مبل دسته چوبی و مبل استیل هستند.

هرکدام از این محصولات طراحی و دکوراسیون مختص به خود را دارند. محصولاتی که توسط صنایع چوب سلطان تولید می ‌شود، به دلیل زیبایی و کیفیت بالای کلاف خام، به وفور استفاده می شود.

مبل سلطنتی مدل کاملیا

مبل سلطنتی مدل کاملیا

تفاوت های اساسی مبل راحتی با استیل

تفاوت مبل راحتی با استیل زیاد است، اما تفاوت‌ های اساسی مبل راحتی با استیل در موارد خاصی است. عمده‌ترین این تفاوت‌ها در زیر آورده شده است:

تفاوت های اساسی مبل راحتی با استیل
قیمت مبل راحتی و استیل
طراحی و ساخت
مواد و متریال به‌کار برده شده در ساخت مبل
اندازه و تعداد ست مبلمان راحتی و استیل
میز ناهارخوری سلطنتی مدل کاملیا

ناهارخوری سلطنتی مدل کاملیا

علاوه بر مبل، وسایل دیگر مثل ناهارخوری نیز به زیبا نشان دادن پذیرایی کمک زیادی می‌ کنند. صنایع چوب سلطان، انواع میز ناهارخوری سلطنتی و میز ناهارخوری کلاسیک را با کلاف باکیفیت تولید می‌کند و به مشتریان عزیز عرضه می‌کند.

تفاوت مبل راحتی با استیل زیاد است؟

جواب زیاد بودن تفاوت مبل راحتی با استیل قطعا مثبت است؛ زیرا کارایی این دو مبل نیز متفاوت است. هرکدام از این دو دسته، ویژگی‌های خاص خودشان را دارند و متناسب با فضای موجود ست می‌شوند.

مبل کلاسیک مدل ویکتریا

مبلمان کلاسیک مدل ویکتریا

همان‌طور که می‌دانید مبل استیل یا سلطنتی، جنبه لوکس و تشریفاتی دارد و به همین خاطر در پروسه ساخت آن، به تجملاتی و شکیل بودن آن توجه ویژه‌ای می‌شود. این نوع مبل دارای زرق و برق خاصی است و برای خانه‌هایی که سبک سلطنتی و کلاسیک دارند، یک گزینه کاملا مناسب است.

مبل کلاسیک مدل الیزابت

مبل کلاسیک مدل الیزابت

درمقابل، مبل راحتی کم‌ترین زرق و برقی ندارد و درنهایت سادگی و مدرن بودن طراحی و تولید می‌شود. اگر خانه شما سبک مدرن دارد، پس بدون شک مبلمان راحتی بهترین گزینه برای شماست.

وسایل دیگر در کنار مبل و میز ناهارخوری هستند که به منزل و مخصوصا اتاق جلوه خاصی می‌دهند. برخی تصور می‌کنند که اتاق‌ها جای مهمی نیستند و اگر به آن اهمیت ندهند هم اتفاق خاصی نمیفتد، اما برعکس اتاق خواب بخش مهمی از خانه است.

سرویس خواب سلطنتی مدل کاملیا

سرویس خواب سلطنتی مدل کاملیا

صنایع چوب سلطان با تولید انواع سرویس خواب سلطنتی و سرویس خواب کلاسیک را با بهترین کلاف، زیبایی را به اتاق خواب شما هدیه می‌دهد.

تفاوت مبل راحتی با استیل از نظر طراحی و ساخت چیست ؟

همان‌طور که قبلا به تفاوت مبل راحتی با استیل اشاره کردیم، گفتیم که این دو نوع مبل از نظر طراحی و ساخت کاملا متضاد هم هستند و دو سبک مختلف را پیش می‌برند. مبلمان استیل یا سلطنتی هم از لحاظ ظاهری و هم کاربری متفاوت است.

میز تلوزیون چوبی مدل کاملیا

میز تلوزیون چوبی شیک مدل کاملیا

این نوع مبل برای مهمان‌ها و فضاهای رسمی مناسب است و جنبه تشریفاتی دارد.درمقابل مبلمان راحتی همان‌طور که از اسمش پیداست، برای جاهایی که باید احساس راحتی کنیم طراحی شده اند، مثل: جمع های خانوادگی و دوستان.

تولیدی چوب سلطان علاوه بر مبلمان و میز ناهارخوری و سرویس خواب سایر وسایل چوبی مثل: میز کنسول و ست مبل و میز ناهارخوری و ست مبل و میز ناهارخوری کلاسیک را هم تولید می‌‌کند. استفاده از این وسایل در منزل، باعث زیبایی بیشتر می شود. این محصولات به خاطر بالا بودن کیفیت کلاف خام، طرفداران زیادی دارد.

آینه و کنسول سلطنتی مدل برگذار

آینه کنسول سلطنتی مدل برگذار

استفاده از مبل های استیل

اگر پذیرایی منزل شما بزرگ است، بی شک بهترین گزینه استفاده از مبل های استیل است؛ زیرا مبل استیل در فضاهای بزرگ خود را نشان می دهند و زیبایی شان مشخص می شود. در کنار مبلمان سلطنتی می توانید از وسایل تزئینی و لوکس گران قیمت هم استفاده کنید تا شکوه آن دوچندان شود.

مبل سلطنتی مدل برگذار

مبل سلطنتی مدل برگذار

کارگاه تولیدی صنایع چوب سلطان، کلاف خام مبل و کلاف خام میز ناهارخوری و کلاف خام سرویس‌خواب و کلاف خام میز تلویزیون را با بهترین کیفیت تولید می‌کند و در اختیار مشتریان محترم قرار می‌دهد.

میز ناهارخوری سلطنتی مدل برگذار

ناهارخوری سلطنتی مدل برگذار

نواع مبل استیل

مبلمان سلطنتی مدل مازراتی

مبلمان سلطنتی مدل مازراتی

همان طور که از اسم مبل پیداست، اغلب برای زیبایی و تزئین استفاده می شود. برای تفاوت مبل راحتی با استیل می توان گفت که مبل های استیل به اندازه مبل راحتی، نشیمنگاه راحتی ندارند. مبل های استیل اکثرا با چوب ساخته می شوند و پارچه ها روی چوب قرار می گیرند.

میز ناهارخوری سلطنتی مدل مازراتی

میزناهارخوری سلطنتی مازراتی

مبل استیل یا همان سلطنتی، جزو مبل هایی است که بیشترین چوب در آن ها به کار می رود. چوب های رایجی که در ساختشان استفاده می شود شامل: راش و گردو است. از جمله انواع مبل استیل می توان به مدل های: دورو منبت، مصری، مبل دسته پارچه، دسته چوب و عربی اشاره کرد.

تفاوت مبل راحتی با استیل از نظر مواد مورد استفاده

یک فرق از چندین تفاوت مبل راحتی با استیل از نظر مواد مورد استفاده در ساخت آن‌ها است که در زیر به آن‌ها اشاره می‌کنیم:

مبل کلاسیک مدل کاجی

مبل استیل مدل کاجی

مواد استفاده شده برای ساخت مبل استیل

مبل استیل با استفاده از کنف و پارچه درجه یک و لوکس ساخته می‌شود تا رسالت مبل سلطنتی را کامل کند. رنگ پایه های مبل سلطنتی شامل رنگ‌های لوکس طلایی، بژ و… است که زیبایی‌اش را بیشتر می‌کند. همچنین چوب‌های مرغوبی که در ساخت این مبل استفاده می‌شود، به هیچ عنوان با منبت کاری آسیب نمی‌بینند.

میزناهارخوری کلاسیک مدل کاجی

میزناهارخوری استیل مدل کاجی

مواد استفاده شده برای ساخت مبل راحتی

از آن‌جایی که این مبل‌های برای راحتی بیشتر طراحی شده‌اند، بیشترین موادی که در تهیه آن‌ها به‌کار رفته، پارچه مبل راحتی است. مبلمان راحتی به دلیل این که باید خیلی راحت باشد، از پارچه مبل راحتی فراوان در تهیه آن استفاده می‌شود.

استفاده از پارچه راحتی مرغوب هم کیفیت مبل را افزایش می دهد و هم باعث می شود بتوانید ساعت های متوالی بدون خستگی روی مبل استراحت کنید.

مبل سلطنتی مدل سلطان

عکس مبلمان سلطنتی سلطان

بنابراین باید از کیفیت پارچه مصرفی برای ساخت این مبل مطمئن شوید. مبل راحتی برای آپارتمان های کوچک گزینه مناسبی است و علاوه بر این‌که فضای کمی اشغال می‌کند، می‌توانید با خیال راحت روی آن استراحت کنید.

میز ناهارخوری سلطنتی مدل سلطان

عکس میز ناهارخوری مدل سلطان

تفاوت مبل راحتی با استیل از نظر قیمتی

یک تفاوت مبل راحتی با استیل در قیمت آن است. البته این‌طور نیست که چون در ساخت مبل راحتی از مواد ساده‌تر استفاده می‌کنیم ارزان‌تر باشد، وقتی که از مواد درجه یک در ساخت مبل راحتی استفاده کنیم، قیمتش هم افزایش پیدا می‌کند. ولی به صورت کلی مبل‌های استیل به علت این‌که وقت بیشتری صرف ساختنشان می‌شود گران‌تر هستند.

مبلمان سلطنتی مدل ورونا

عکس مبل سلطنتی ورونا

برای چه خانه هایی مبل استیل بهتر است و برای چه خانه هایی مبل راحتی؟

گفتیم که یک تفاوت مبل راحتی با استیل، فرق داشتن کاربری آن‌ها بود. به عبارت دیگر مبل‌های استیل چون حجیم‌تر و بزرگتر هستند، بهتر است در خانه‌های بزرگ استفاده بشوند.

میز ناهارخوری سلطنتی مدل ورونا

عکس میز ناهارخوری استیل ورونا

استفاده از استیل در خانه‌های آپارتمانی نقلی کار بسیار اشتباهی است و زحمت زیادی برایتان ایجاد می‌کند. درعوض می‌توانید برای خانه‌های کوچک از مبل راحتی استفاده کنید که هم خودتان راحت باشید و هم فرم بهتری به خانه بدهید.

مبلمان کلاسیک مدل کاتالیا

مبل کلاسیک کاتالیا

نتیجه گیری

با بررسی تفاوت مبل راحتی با استیل به این نتیجه می‌رسیم که انتخاب هرکدام از این مبل‌ها تنها به متراژ و سبک منزل شما بستگی دارد. مثلا اگر خانه شما بزرگ و متشکل از چند بخش است، می‌توانید به راحتی از مبل استیل استفاده کنید و زیبایی بیشتری به خانه بدهید.

میز ناهارخوری کلاسیک مدل کاتالیا

عکس میزناهارخوری استیل مدل کاتالیا

در مقابل اگر آپارتمان شما کوچک است با استفاده از یک دست مبل راحتی می‌توانید آن را سروسامان دهید و فضای کمی را اشغال کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

حساب کاربری ندارید؟