Blog

تفاوت مبل راحتی با سلطنتی

تفاوت مبل راحتی با سلطنتی در موارد مختلفی است که باعث تمایز این دو دسته مبل شده است. قطعا انتخاب مبلمان مناسب از بین یک تعداد بسیار بالا با طرح های متنوع در بازار کار سختی است. علاوه بر فراوانی تنوع، گاهی اوقات به دلیل متراژ پایین خانه به شما اجازه استفاده از هر مبلی را نمی دهد و خیلی از گزینه ها خط می خورند.

تفاوت مبل راحتی با سلطنتی

مبل سلطنتی مدل برگذار

دانستن تفاوت مبل راحتی با سلطنتی باعث می شود بتوانید بهتر تصمیم بگیرید. به عنوان مثال مبل های راحتی یکی از انواع مبلمان هستند که برای استراحت و استفاده دائمی در منزل کاربرد دارند. مبلمان راحتی در خانه های آپارتمانی کوچک به راحتی جا می شوند و با اشغال کردن فضای خیلی کم، جلوی رفت و آمد را نمی ‌گیرند.

مبل سلطنتی مدل کاملیا

مبل سلطنتی مدل کاملیا

کارگاه چوب سلطان، کلاف خام مبل و کلاف خام میز ناهارخوری و کلاف خام سرویس‌خواب و کلاف خام کنسول را با بهترین متریال و کیفیت تولید می‌کند و در اختیار مشتریان عزیز قرار می‌دهد.

مبلمان سلطنتی هم از دسته مبل های پرطرفدار در ایران هستند. یک تفاوت مبل راحتی با سلطنتی این است که مبل سلطنتی مخصوص خانه های بزرگ با متراژ بالا هستند تا بتوانند ظاهر زیبای خود را به نمایش بکشند و شکوه خود را نشان بدهند.

مبلمان سلطنتی

مبل سلطنتی مدل مازراتی

برای خرید مبل بهتر است از یک جای باکیفیت خرید کنید تا از کیفیت مبلمان اطمینان حاصل کنید و بتوانید با خیال راحت چندین سال از آن استفاده کنید.
یکی از کارگاه های متخصص و با سابقه که محصولات چوبی باکیفیت تولید می کند، کارگاه چوب سلطان است.

محصولات مبلی که در کارگاه چوب سلطان تولید می شود شامل: مبل سلطنتی و مبل کلاسیک و مبل دسته چوبی و مبل استیل هستند. هرکدام از این محصولات دارای طراحی و دکوراسیون خاص خود هستند. محصولاتی که توسط صنایع چوبی سلطان تولید می ‌شود، به دلیل زیبایی و کیفیت بالای کلاف خام، موردپسند همه واقع می شود.

مبلمان سلطنتی مدل ورونا

مبل سلطنتی مدل ورونا

کدام مبل برای چه دکوراسیونی مناسب است؟

اگر دلتان می خواهد یک فضای مجلل، شیک و زیبا با طراحی چشم نواز داشته باشید، قطعا باید با درنظر گرفتن فضای موجود در منزلتان، به دنبال تهیه مبل سلطنتی باشید. امروزه به قدری تنوع در مبل استیل زیاد است که به راحتی می توانید از بین هزاران طرح متنوع، مناسب ترین طرح را با توجه به دکوراسیون منزل خود انتخاب کنید.

میز ناهارخوری سلطنتی

ناهارخوری سلطنتی مدل کاملیا

میز ناهارخوری یکی از وسایل بسیار شیکی است که در کنار مبلمان، جلوه زیبایی به پذیرایی می دهد. صنایع چوب سلطان، انواع مختلف میز ناهارخوری سلطنتی و میز ناهارخوری کلاسیک را با کلاف درجه یک تولید می‌ کند و به مشتریان گرامی عرضه می ‌کند.

میز ناهارخوری سلطنتی مدل برگذار

ناهارخوری سلطنتی مدل برگذار

اگر داشتن یک فضای گرم و صمیمی برای شما اولویت است، پس بی شک باید مبل راحتی را انتخاب کنید. کسانی که علاقه زیادی به ایجاد تغییر دکوراسیون و اکسسوری در منزل یا دیگر المان های پذیرایی دارند، مبلمان راحتی برای آن ها بهترین گزینه است. البته برای انتخاب درست بین این دو دسته مبل، باید تفاوت مبل راحتی با سلطنتی را بدانید و بلد باشید هر مبلی برای چه دکوراسیونی مناسب است تا منطقی تر تصمیم بگیرید.

سرویس خواب سلطنتی مدل کاملیا

سرویس خواب سلطنتی مدل کاملیا

اهمیت دادن به دکوراسیون اتاق، اندازه دکوراسیون پذیرایی مهم است؛ زیرا اتاق خواب هم جزئی از منزل است و باید به اندازه پذیرایی و سایر بخش های منزل به آن اهمیت داد. خبر خوب این است که صنایع چوب سلطان با تولید انواع سرویس خواب سلطنتی و سرویس خواب کلاسیک و سرویس چوب عروس را با بهترین کلاف، زیبایی را به اتاق خواب شما هدیه می‌ دهد.

مبلمان کلاسیک

مبلمان کلاسیک مدل کاتالیا

کدام مبل برای چه متراژی کاربری دارد؟

با توجه به تفاوت مبل راحتی با سلطنتی این که زیبایی مبل سلطنتی در پذیرایی های با متراژ بالا بیشتر به چشم می خورد بر هیچ کس پوشیده نیست. اما برعکس استفاده از مبل سلطنتی در پذیرایی متراژ پایین، باعث ایجاد فضای شلوغ و بهم ریخته و حس خفگی خواهد شد.

مبل کلاسیک مدل کاجی

عکس مبل استیل مدل کاجی

پس بهتر است در پذیرایی های متراژ بالا از مبل سلطنتی استفاده کنید. بنابراین می توان ناهماهنگی قرار دادن مبل سلطنتی در پذیرایی کوچک و برعکس، مبل راحتی در فضای بسیار بزرگ را یک تفاوت مبل راحتی با سلطنتی به شمار آورد.

البته اگر پذیرایی شما به اندازه ای بزرگ باشد که بتوانید دو دست مبل استفاده کنید، می توانید با تفکیک اصولی، مبل سلطنتی و راحتی را باهم استفاده کنید. این طوری یک بخش از خانه مخصوص پذیرایی از مهمانان رسمی و بخش دیگر مناسب مهمانی های خودمانی و استراحت شخصی می شود.

آینه و کنسول سلطنتی مدل برگذار

آینه کنسول سلطنتی مدل برگذار

علاوه بر مبل و سرویس خواب ، تولیدی چوب سلطان وسایل دیگری مثل: انواع میز و ست مبل و میز ناهارخوری و ست مبل و میز ناهارخوری کلاسیک را هم تولید می‌‌کند. این محصولات چوبی، به خاطر بالا بودن کیفیت کلاف خام، طرفداران زیادی دارد.

البته اگر پذیرایی شما متراژ کمتری دارد،با توجه به تفاوت مبل راحتی با سلطنتی استفاده از یک دست مبل راحتی منطقی تر است و برای پذیرایی کوچک کفایت می کند؛ زیرا وقتی فضا محدود باشد نمی توانید خیلی روی آن مانور دهید و با انتخاب های اشتباه، فضا را تنگ کنید.

مبلمان کلاسیک مدل شهرزاد

مبل سلطنتی طرح کلاسیک مدل شهرزاد

تفاوت مبل راحتی با سلطنتی از نظر قیمتی چیست ؟

قطعا یک تفاوت مبل راحتی با سلطنتی را می توان به فرق داشتن قیمت آن ها اختصاص داد. مبل سلطنتی دارای منبت کاری و کنده کاری است که بابت همین تزئینات، وقت بیشتری برای آن صرف شده است. علاوه بر این، مرغوب بودن جنس چوب و پارچه به کار رفته شده در مبل نیز باعث افزایش قیمت آن می شود.

میز ناهارخوری کلاسیک مدل شهرزاد

میز ناهارخوری سلطنتی طرح کلاسیک شهرزاد

اگر قصد دارید منزلتان را با مبل و وسایل سلطنتی استایل کنید، برای ایجاد هماهنگی نیاز است که هزینه بیشتری صرف خرید فرش، پرده، لوستر، مجسمه و… کنید که زیبایی مبل سلطنتی چشم گیرتر باشد. اما مبل راحتی دقیق برعکس عمل می کند و هزینه کمتری را به دنبال خواهد داشت.

مبل سلطنتی مدل سلطان

عکس مبلمان سلطنتی سلطان

اغلب مبلمان های راحتی دارای شکل بدنه ساده تری هستند که وسایل جانبی گران قیمت نمی خواهد و می توانید از گزینه های متفاوتی برای تکمیل دکوراسیون خانه با مبل راحتی استفاد کنید.

میزناهاخوری سلطنتی مدل سلطان

میزناهاخوری مدل سلطان

هر مبلی برای چه دکوراسیونی مناسب است؟

پیش تر گفتیم که سلیقه و مخصوصا متراژ خانه ای که در آن سکونت دارید در تعیین مبلمان موردنظر خیلی مهم است. برای مثال ممکن است شما شیفته مبل سلطنتی و تشکیلات آن باشید، اما پذیرایی شما به علت کوچک بودن اجازه خرید مبلمان سلطنتی را به شما ندهد.

البته با کمی فکر کردن به این نتیجه هم می رسید که گذاشتن یک ست 9 نفره بزرگ سلطنتی در خانه کوچک اصلا منطقی نیست و نه تنها رفت و آمد شما را سخت می کند، بلکه زیبایی مبل هم دیده نمی شود. پس قبل از خرید، تفاوت مبل راحتی با سلطنتی را بدانید و هدفتان را از خرید مبل مشخص کنید.

مبل کلاسیک مدل ویکتریا

مبلمان کلاسیک مدل ویکتریا

سپس خانه خود را هم درنظر بگیرید تا بتوانید یک خرید متناسب با متراژ پذیرایی خودتان داشته باشید. مبل راحتی برای خانه های کوچک مناسب تر است و در عین سادگی، یک فضای صمیمی و گرم را برایتان ایجاد می کند. همچنین می توانید با کمی خلاقیت، دکوراسیون مبل را با انواع کوسن، پاف، پتوی مبل و… عوض کنید و تنوع بدهید.

مبل کلاسیک مدل سیلور

مبل کلاسیک مدل سیلور

نتیجه گیری

با توجه به بررسی تفاوت مبل راحتی با سلطنتی، مهم ترین نکته ای که یاد گرفتیم این بود که قبل از خرید باید بدانید برای چه می خواهید مبل بخرید و چقدر بودجه برای خرید مبل درنظر گرفته اید. در مرحله بعد از سلیقه خود کمک بگیرید و مهم تر از همه، متراژ پذیرایی خود را درنظر بگیرید.

مبل سلطنتی مدل سناتور

مبلمان سلطنتی مدل سناتور

مثلا ببینید که با توجه به متراژ پایین پذیرایی، آیا درست است که یک دست مبل سلطنتی بزرگ خریداری کنید یا خیر؟ اگر هم پذیرایی شما بزرگ بود، ممکن است بخواهید هردو مبلمان را خریداری کنید و دو سبک متفاوت را ایجاد کنید.

این را هم درنظر بگیرید که مبل سلطنتی برای استراحت اصلا مبل مناسبی نیست و برای طولانی مدت نمی شود نشستن روی آن را تحمل کرد، اما مبل راحتی مخصوص استراحت است و شما با چندساعت نشستن روی آن بازهم احساس خستگی نخواهید کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

حساب کاربری ندارید؟