Blog

تفاوت مبل کلاسیک با استیل

تفاوت مبل کلاسیک با استیل در موارد متعددی است. اما خیلی از افرادی که به دنبال خرید مبل هستند نمی‌ دانند که مبل استیل با کلاسیک چه فرقی داره و عموما آن‌ها را باهم اشتباه می‌گیرند.

تفاوت مبل کلاسیک با استیل

مبلمان کلاسیک مدل کاتالیا

افراد براساس سلیقه خودشان سراغ مبل کلاسیک و استیل می‌روند و رقابت تنگاتنگی بین این دو دسته وجود دارد. این رقابت‌ها به دلیل شباهت‌های این دو مبل است، اما تفاوت‌های آن‌ها هم کم نیستند و همین تفاوت‌ها باعث تمایزشان می‌شود.

مبلمان کلاسیک مدل شهرزاد

مبل سلطنتی طرح کلاسیک مدل شهرزاد

تولیدی صنایع چوب سلطان، کلاف خام مبل و کلاف خام میز ناهارخوری و کلاف خام سرویس‌خواب و کلاف خام کنسول را با کیفیت بسیار بالا و متریال درجه یک تولید می‌کند و در اختیار مشتریان گرامی قرار می‌دهد.

دسته بندی مبلمان

مبلمان‌ ها از نظر ظاهر در ایران به سه دسته: راحتی، استیل و کلاسیک تقسیم شده‌ اند و باقی مبلمان ‌ها زیرمجموعه این سه دسته هستند.

دسته بندی مبلمان
مبلمان راحتی
مبلمان استیل
مبلمان کلاسیک

میز ناهارخوری کلاسیک مدل شهرزاد

میز ناهارخوری سلطنتی طرح کلاسیک شهرزاد

• مبلمان راحتی

مبلمان راحتی رایج ‌ترین و متداول ترین مبلمان در ایران و سایر کشورهاست و به دلیل محبوبیت بالایی که دارد، در خانه اکثر افراد استفاده می ‌شود. این محبوبیت به دلیل طرح ‌بندی متنوع، رنگ و مدل ‌های مختلف است.

• مبلمان استیل

در ایران مبل استیل را با نام مبل سلطنتی می ‌شناسند و برخلاف اسمش، فلز در آن بکار نرفته است! مبل ‌های استیل اغلب جنبه تشریفاتی دارند و برای مهمانان رسمی استفاده می ‌شوند.

مبلمان سلطنتی مدل کاملیا

مبل سلطنتی کاملیا

• مبلمان کلاسیک

مبل کلاسیک چیزی بین مبل استیل و راحتی است؛ زیرا به نسبت مبل استیل راحت ‌تر است و منبت‌ کاری‌های شلوغ آن را ندارد و کمتر در آن استفاده شده است. مبلمان کلاسیک هم برای اتاق پذیرایی و نشیمن و هم برای مهمانی که های رسمی استفاده می شود. به همین خاطر خیلی از افراد مشتاق هستند که از مبلمان کلاسیک برای خانه یا جهیزیه استفاده کنند.

مبل استیل مدل کاجی

مبل کلاسیک مدل کاجی

صنایع چوب سلطان، یکی از کارگاه ‌های معروف ایران است که محصولات چوبی زیبا و باکیفیتی را تولید ‌و عرضه می ‌کند. این صنایع شامل: مبل سلطنتی و مبل کلاسیک و مبل دسته چوبی و مبل استیل هستند.

هرکدام از آن ‌ها دارای طراحی و دکوراسیون منحصربه‌فرد خود را دارند. محصولاتی که توسط چوب سلطان تولید می ‌شود، به دلیل زیبایی و کیفیت بالای کلاف خام، مورد استقبال افراد زیادی قرار گرفته است.

مبل کلاسیک مدل کاجی

مبل کلاسیک مدل کاجی

میزان و ظرافت منبت کاری مبلمان کلاسیک و استیل

یک تفاوت مبل کلاسیک با استیل در میزان و ظرافت منبت‌کاری آن است. هردو کار منبت‌کاری دارند، اما میزان این منبت در مبلمان کلاسیک کمتر است. مبلمان کلاسیک طرح و نقش ساده‌تری دارند و منبت‌کاری کمتری دارند. مبلمان استیل دارای منبت و نقش و نگارهای فراوان هستند و طراحی‌های ظریفی دارند.

میزناهارخوری کلاسیک مدل کاجی

میزناهارخوری کلاسیک مدل کاجی

یکی از وسایل مکملی که در کنار مبلمان به وفور استفاده می‌شود، میز ناهارخوری است. صنایع چوب سلطان، انواع میز ناهارخوری سلطنتی و میز ناهارخوری کلاسیک و ست مبل و میز ناهارخوری و کنسول را با بهترین کلاف تولید می‌کند و در اختیار مشتریان قرار می‌دهد.

میز ناهارخوری سلطنتی کاملیا

میزناهارخوری سلطنتی مدل کاملیا

تفاوت قیمت مبلمان استیل و کلاسیک

بالا بودن قیمت مبل استیل نسبت به کلاسیک را می‌توان از دیگر تفاوت مبل کلاسیک با استیل دانست؛ زیرا همان‌طور که گفتیم، مبل استیل دارای ظریف‌کاری و کنده‌ کاری‌های بیشتری است.

سرویس خواب کلاسیک مدل کاجی

سرویس خواب کلاسیک مدل کاجی

شما می‌توانید علاوه بر مبلمان و میز ناهارخوری، از سرویس خواب‌های ساده و شیک هم استفاده کنید و فضای اتاقتان را شکیل‌تر کنید. صنایع چوب سلطان با تولید انواع سرویس خواب سلطنتی و سرویس خواب کلاسیک و سرویس چوب عروس را با بهترین کلاف، زیبایی را به اتاق خواب شما هدیه می‌دهد.

سرویس خواب سلطنتی مدل کاملیا

سرویس خواب سلطنتی مدل کاملیا

تعداد مبل

از دیگر تفاوت مبل کلاسیک با استیل می‌توان به تعداد مبل اشاره کرد. مبلمان‌های کلاسیک معمولا هفت نفره هستند و به شکل کاناپه سه نفره، دو مبل تک نفره و دو صندلی میزبان تولید می‌شود.

مبلمان استیل یا همان سلطنتی دارای ست 9 نفره است که یک کاناپه سه نفره، چهار صندلی تک نفره و دو صندلی میزبان دارد. بنابراین اینجا تفاوت مبل کلاسیک با استیل این است که مبل استیل، دو صندلی بیشتر دارد.

مبل سلطنتی مدل برگذار

مبل سلطنتی مدل برگذار

تولید سلطان بجز وسایل چوبی مبل و سرویس‌خواب و میز ناهارخوری و محصولات دیگری مثل: میز کنسول و ست مبل و میز ناهارخوری و ست مبل و میز ناهارخوری کلاسیک را هم تولید می‌‌کند. استفاده از این وسایل در پذیرایی، زیبایی منزل را دوبرابر می‌کند. این محصولات به خاطر کیفیت زیاد کلاف خام، طرفداران زیادی دارد.

آینه و کنسول سلطنتی مدل برگذار

آینه کنسول سلطنتی مدل برگذار

اندازه مبلمان کلاسیک واستیل

سایر تفاوت مبل کلاسیک با استیل در اندازه و ابعاد هریک است. دانستن این ابعاد مهم است. مبلمان استیل به علت شکل خاصی که دارند، معمولا ابعاد بزرگ‌تری دارند و حجیم‌تر هستند.

مبلمان کلاسیک مدل کاتالیا

مبل کلاسیک کاتالیا

به همین خاطر از این مبل ها در فضاهای بزرگ استفده می شود. البته مدل مبل در ابعاد و اندازه آن تاثیر مستقیم دارد اما برای مثال یک نمونه از ابعادد مبلمان کلاسیک و استیل به شرح زیر است:

• اندازه مبل استیل

طول مبل تک‌نفره استیل 58 سانتی‌متر است و به‌خاطر شکل پایه مبل، این طول به 80 سانتی‌متر هم می‌رسد. ارتفاع مبل از زمین تا نشیمن 45 سانتی‌متر و ارتفاع کلی مبل از زمین تا بالای پشت مبل، 113 سانتی‌متر است. ارتفاع زمین تا دسته مبل نیز 66 سانتی‌متر است.

مبلمان سلطنتی مدل مازراتی

مبل سلطنتی مدل مازراتی

• اندازه مبل کلاسیک

ابعاد مبل کلاسیک اینجا با توجه به مدل خاصی گفته می‌شود و سایر مدل‌ها تفاوت‌های کمی با این ابعاد دارند. ابعاد عمق مبل تک‌ نفره کلاسیک 75 سانتی‌متر، عرض 70 و ارتفاع 100 سانتی‌متر است. مبل سه نفره کلاسیک دارای عمق 85 سانتی‌متر، عرض 205 و ارتفاع 100 سانتی‌متر است.

مبل کلاسیک مدل الیزابت

مبل کلاسیک مدل الیزابت

وزن مبلمان کلاسیک و استیل

مورد دیگری که باعث ایجاد تفاوت مبل کلاسیک با استیل می‌شود، وزن مبل است. به طور کلی وزن مبل کلاسیک نسبت به استیل خیلی کمتر است. دلیل آن هم به چند موضوع برمی‌گردد، اما مورد اصلی آن با کمتر بودن میزان چوب مصرفی در مبلمان کلاسیک مرتبط است. قطعا انتخاب مبلمان شیک یا سنگین به سلیقه و نظر شما ارتباط مستقیم دارد.

مبل کلاسیک مدل ویکتریا

مبلمان کلاسیک مدل ویکتریا

تنوع در طراحی

تنوع در طراحی نیز یک تفاوت مبل کلاسیک با استیل است. در ساخت مبلمان کلاسیک معمولا به اصول و قواعد سنتی توجه زیادی می‌ شود و کسانی که در ساخت مبل کلاسیک مهارت دارند، به این اصول پایندی خاصی دارند. از طرف دیگر این موضوع باعث می شود که موارد مهمی از جمله اصالت در این مبلمان نهادینه باشد.

مبل سلطنتی مدل سلطان

مبلمان سلطنتی مدل سلطان

همین موارد نیز باعث شده که این نوع مبلمان با تنوعی که در طراحی اش دارد، به خوبی با شرایط زندگی های امروزی سازگار باشد. در مبلمان های طرح کلاسیک، کنده کاری های چوبی و ظریف کاری های بیشتری به چشم می خورد، اما در مبلمان استیل کمتر به این موضوعات پرداخته می شود و همین باعث ایجاد تفاوت مبل کلاسیک با استیل می شود.

میزناهاخوری سلطنتی مدل سلطان

میزناهاخوری مدل سلطان

مبل استیل بخرم یا کلاسیک؟

شاید فکرتان مشغول این شده باشد که هنگام خرید مبل، مبل استیل بخرم یا کلاسیک؟ اما نکته‌ای که وجود دارد این است که به غیر از سلیقه شما باید گاهی اوقات فاکتورهای دیگری را درنظر بگیرید. که شما باید از قبل تعیین کنید هدفتان از خرید مبل چیست و می‌خواهید کدام نیازتان را توسط آن تامین کنید یا کجا قرارش بدهید.

مبلمان سلطنتی مدل ورونا

مبل سلطنتی مدل ورونا

برای مثال ممکن است به مبل استیل علاقه داشته باشید، اما ابعاد و اندازه پذیرایی شما اجازه استفاده از مبل استیل را ندهد؛ زیرا این مبل نیاز به فضای بزرگ‌تری برای خودنمایی و دیده شدن دارد. با درنظر گرفتن این نکات و بودجه خود، سعی کنید درست ترین انتخاب را داشته باشید.

اهمیت طراحی دکوراسیون داخلی منزل

اهیمت طراحی دکوراسیون داخلی منزل به خاطر مطلوب نشان دادن فضای زندگی یا محل‌کار شماست. ترکیب طراحی داخلی و خلاقیت باعث ایجاد محیطی بی‌نظیر می‌شود که انرژی منفی و استرس را از فضای پیرامون دور می‌کند.

مبلمان سلطنتی مدل سناتور

مبلمان سلطنتی مدل سناتور

نتیجه گیری

با بررسی تفاوت مبل استیل با کلاسیک به این نتیجه رسیدیم که هردوی آن‌ها تقریبا شبیه هستند، اما در مبلمان کلاسیک، سادگی بیشتری یافت می‌شود. همچنین مبل کلاسیک طرح ساده‌تری دارد و سبک‌تر است و قیمت کمتری هم دارد. شما می‌توانید با توجه به ابعاد پذیرایی و سلیقه خودتان یکی از دو مبل پرطرفدار استیل یا کلاسیک را انتخاب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

حساب کاربری ندارید؟