Blog

انتخاب سایز میز تلویزیون

انتخاب سایز میز تلویزیون، مهم‌ترین نکته برای انتخاب و خرید درست میز تلویزیون است. تا همین چندسال قبل، میز تلویزیون‌ها در چند مدل خاص عرضه می‌شدند و مثل الان مدل‌های متنوعی نداشتند. البته الان دست شما برای خرید بازتر است و می‌توانید هر مدلی که خواستید بخرید.

انتخاب سایز میز تلویزیون باید مطابق با سایز صفحه‌نمایش تلویزیون باشد؛ چون در غیر این صورت تعادل آن از بین می‌رود. در ادامه نکاتی را برای ارتفاع استاندارد میز تلویزیون از زمین و اهمیت تعیین اندازه مناسب میز را توضیح می‌دهیم.

انتخاب سایز میز تلویزیون

میز تلوزیون سلطنتی مدل کاملیا

اگر دنبال افراد متخصصی برای ساخت وسایل چوبی هستید، کارگاه چوب سلطان همان جایی است که دنبالش می‌گردید. محصولات مبلی که در کارگاه سلطان ساخته می ‌شوند شامل:مبل استیل و مبل سلطنتی، مبل کلاسیک و مبل دسته چوبی است. هریک از این محصولات دارای سبک خاصی از طراحی هستند و همین موضوع، آن ها را منحصربه‌فرد کرده است.. محصولات این کارگاه به خاطر کیفیت بالای کلاف خام، مشتریان زیادی دارد.

مبلمان سلطنتی مدل مازراتی

مبل سلطنتی مدل مازراتی

اندازه میز تلویزیون چقدر باشد خوب است؟

در خانه 96 درصد از مردم، تلویزیون هست و به همین دلیل آگاهی از اندازه میز تلویزیون برای خرید ضروری است؛ چون وقتی که اندازه میز از تلویزیون کوچک‌تر یا بزرگ‌تر باشد، یک نمای غیرمتعادل و ناهماهنگ را به جود می‌آورد که اصلا جلوه زیبایی ندارد. هنگام انتخاب سایز میز تلویزیون، باید طوری آن را انتخاب کنید که با ارتفاع تلویزیون هارمونی داشته باشد.

صنایع چوب سلطان، با تولید انواع میز ناهارخوری سلطنتی و میز ناهارخوری کلاسیک و ست مبل و میز ناهارخوری استیل و سلطنتی در مدل های زیبا و متنوع، همراه با کلاف خام مرغوب و درجه یک، مشتریان زیادی را جذب کرده است.

میز ناهارخوری سلطنتی چوبی مدل مازراتی

میز ناهارخوری سلطنتی مدل مازراتی

اگر ارتفاع تلویزیون و میز زیاد باشد، ارتفاع مجموعشان خیلی بلند می‌شود و باید برای تماشای راحت‌تر تلویزیون، پایه‌های آن را جدا کنید. برعکس این موضوع هم هست. زمانی که ارتفاع تلویزیون و میز کم است، برای تماشای تلویزیون باید چیزی زیر میز قرار دهید تا ارتفاع آن کمی بیشتر شود.
تولیدی سلطان با ساخت انواع سرویس خواب سلطنتی و سرویس خواب کلاسیک با کلاف خام بی‌نظیر مانند تخت خواب ، به اتاق خواب شما جلوه چشم نوازی می‌‌ دهد.

سرویس خواب کلاسیک مدل کاجی

سرویس خواب کلاسیک چوبی مدل کاجی

چرا تعین انتخاب سایز میز تلویزیون دارای اهمیت است؟

می‌دانیم که میز تلویزیون در خانه، کانون توجه اعضای خانه و محلی برای دور هم نشستن است. به همین دلیل انتخاب سایز میز تلویزیون مناسب یکی از موارد مهمی است که باید به آن توجه شود. امروزه میز تلویزیون ها فقط برای قرار دادن تلویزیون نیستند، بلکه می توانید از آن برای قرار دادن سایر وسایل مثل لوازم الکترونیکی، لوازم دکوری و تزئینی، کتاب، شمع و موارد دیگر استفاده کنید.

به غیر از تمام وسایلی که نام بردیم، (میز ناهارخوری و مبل و سرویس خواب ) کارگاه چوب سلطان وسایل چوبی دیگری مانند: میز کنسول، ست مبل و میز ناهارخوری کلاسیک  را هم تولید می ‌‌‌‌‌کند. این محصولات به خاطر داشتن کلاف خام مرغوب، همانند پک کامل سرویس چوب عروس مشتریان زیادی را جذب می کنند.

اگر شما هم جزو افرادی هستید که تماشای تلویزیون برایتان تفریح محسوب می شود و عاشق برنامه های تلویزیونی هستید، پس باید خیلی به مکان تلویزیون، اندازه میز، نوع و سایز مناسب میز اهمیت بدهید. چون قبل تر گفتیم که انتخاب سایز میز تلویزیون درست و اصولی باعث زیباتر شدن دکوراسیون منزل می شود. همچنین از بروز آرتروز و دردهای گردنی جلوگیری می کند.

میز کنسول چوبی مدل کاملیا

آینه و میز کنسول مدل کاملیا

صنایع چوب سلطان، کلاف خام مبل و کلاف خام میز ناهارخوری و کلاف خام سرویس‌خواب و کلاف خام میز تلویزیون را با متریال مرغوب تولید و به مشتریان عرضه می‌کند.

طول و اندازه میز تلویزیون خود را چگونه انتخاب کنیم؟

اگر نمی خواهید تلویزیونتان روی دیوار نصب شود، پس باید آن را روی میز تلویزیون یا یک پایه قرار دهید. برای بهتر تنظیم کردن کابل های برق و نمای زیباتر و شکیل تر، معمولا میز تلویزیون را کمی بزرگ تر از اندازه تلویزیون انتخاب می کنند. یعنی در انتخاب سایز میز تلویزیون، حدودا 10 سانتی متر از هر طرف بیشتر انتخاب می شود تا تلویزیون روی آن بهتر شود.

میز تلوزیون چوبی مدل کاملیا

میز تلوزیون چوبی سلطنتی مدل کاملیا

البته باید دقت کنید که این اندازه استاندارد انتخاب شود. خرید میز خیلی بزرگ تر، کوچک تر یا دقیقا اندازه تلویزیون باعث می شود یک نمای نامتناسب و ناهماهنگ ایجاد شود که جلوه قشنگی ندارد. نکته دیگری که باید در انتخاب سایز میز تلویزیون به آن دقت کنید، توجه به مقاومت، تحمل و قدرت پایداری میز است.

همیشه میز را بررسی کنید و ببینید که آیا قدرت تحمل سنگینی و وزن زیاد تلویزیون را دارد یا خیر؟ هرچند که میزهای امروزی اغلب برای تلویزیون های سنگین طراحی و تولید شده اند، اما با این حال بازهم بهتر است توانایی حداکثر وزن تحمل بار را توسط میز تلویزیون بررسی کنید.

مبلمان کلاسیک چوبی مدل ویکتریا

مبلمان کلاسیک مدل ویکتریا

ارتفاع استاندارد تلویزیون از زمین چقدر است ؟

خبر خوب این است که انتخاب سایز میز تلویزیون و ارتفاعی که تلویزیون باید روی آن قرار داده شود، از یک قاعده و روش کلی پیروی می کند و انجام تحقیق های فراوان روی این موضوع نیاز نیست. برای به دست آوردن این قاعده کافی است خط مرکزی صفحه نمایش تلویزیون، با خط دید بیننده در یک راستا باشند. به این ترتیب اولین عاملی که باید برای تعیین انتخاب ارتفاع تلویزیون درنظر بگیرید، ارتفاع متوسط بیننده و بعد از آن اندازه میز تلویزیون است.

برای بینندگان بزرگسالی که از روی کاناپه تلویزیون تماشا می کنند، معمولا ارتفاع 100 تا 105 متری از کف زمین تا مرکز تلویزیون برایشان درنظر گرفته می‌شود؛ چون ارتفاع اغلب کاناپه ها تقریبا 45 تا 50 سانتی متر و خط دید یک آدم بزرگسال بین 60 تا 65 سانتی متر است که در مجموع خط دید یک آدم بزرگسال در حالت نشسته روی کاناپه بین 100 تا 105 سانتی‌متر است.

مبلمان کلاسیک چوبی مدل کاتالیا

مبل کلاسیک مدل کاتالیا

یک روش دیگر که برای مشخص کردن اندازه خط مرکزی صفحه نمایش می‌توانید انجام دهید این است که ارتفاع تلویزیون را کامل اندازه گیری کنید و اندازه به دست آمده را تقسیم بر دو کنید. یا اینکه از اول اندازه تلویزیون را از لبه پایینی تا نقطه مرکزی تلویزیون بگیرید.

لازم به ذکر است که قوانینی که برای تعیین ارتفاع میز تلویزیون گفتیم، برای همه میز تلویزیون ها صدق نمی کند، برای مثال وقتی که به دنبال یک میز تلویزیون مناسب برای سالن بیلیارد، اتاق خواب یا جاهای دیگر هستید، قطعا ارتفاع ها متفاوت می شوند؛ چون نوع قرارگیری شما در این مکان ها برای دیدن تلویزیون متفاوت است.

مبل سلطنتی چوبی مدل برگذار

مبل سلطنتی مدل برگذار

میز تلویزیون دیواری بخرم یا زمینی؟

باتوجه به قانون هماهنگی در دکوراسیون داخلی منزل، سبک میز تلویزیون باید با سبک و دیزاین وسایل منزل هارمونی داشته باشد. به همین دلیل برای انتخاب سایز میز تلویزیون دیواری یا زمینی به عنوان یکی از مهم‌ترین نقاط کانونی، باید کمی بادقت به این موضوع توجه کنید.

وقتی که بحث از میز تلویزیون دیواری به وسط میاید، برخی فکر می‌کنند که منظورمان نصب تلویزیون روی دیوار است و به خاطر همین از آن به راحتی رد می‌شوند. اما باید بگوییم که امروزه میز تلویزیون‌های ام‌دی‌اف با انواع طرح و رنگ های مختلف وجود دارند و شما می توانید با انتخاب سایز میز تلویزیون مناسب ام‌دی‌اف و فیکس کردن آن روی دیوار، جلوه زیبایی برای منزلتان به وجود بیاورید.

میز کنسول چوبی مدل برگذار

آینه و میز کنسول سلطنتی مدل برگذار

نتیجه گیری

در این مقاله درمورد انتخاب سایز میز تلویزیون صحبت کردیم. اگر می خواهید یک اندازه و ارتفاع مناسب برای میز تلویزیون در مکان های مختلف خانه هستید، باید ابتدا به نوع نشستن و قرار گرفتن خودتان در مکان های موردنظر توجه کنید. سپس باتوجه به راهکارهای مشخص شده، ارتفاع و اندازه پایه ها را در این مکان ها مشخص کنید.

برای مثال گفتیم که ارتفاع و اندازه میز تلویزیونی که برای اتاق بیلیارد، آشپزخانه یا اتاق نصب می شود، از ارتفاع میز در نشیمن بیشتر است؛ چون در این مکان ها معمولا تلویزیون به صورت ایستاده دیده می شود، اما نشیمن محلی برای نشستن دارد که می توانید با خیال راحت آنجا به تماشای تلویزیون بپردازید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

حساب کاربری ندارید؟