Blog

چیدمان سرویس خواب

چیدمان سرویس خواب به بهترین شکل، یکی از مسائلی است که هرکسی ممکن است هنگام خرید کردن با آن مواجه شود. یکی از عواملی که باعث زیبایی تخت است، همین چیدمان سرویس خواب است.

البته اگر فضای اتاق بزرگ باشد، این مشکل کمتر پیش میاید؛ زیرا می‌توان با قرار دادن تخت در یک جای مناسب، نقطه طلایی را پیدا کرد، اما کمبود جا و داشتن وسایل فراون، کار را کمی مشکل می‌کند. درمورد چیدمان سرویس خواب بهتر است در حد چند سانتی‌متر با دیوار فاصله داشته باشد و کامل به دیوار نچسبد.

چیدمان سرویس خواب

سرویس خواب سلطنتی مدل برگذار

کارگاه چوب سلطان، یکی از معروف‌‌ترین کارگاه هایی است که محصولات چوبی زیبا و باکیفیتی را تولید می ‌کند. این صنایع شامل: مبل سلطنتی، مبل کلاسیک و مبل دسته چوبی و مبل استیل هستند که هریک دارای طراحی و دکوراسیون مختص به خودشان هستند. محصولات صنایع چوب سلطان به دلیل زیبایی و کیفیت بالای کلاف خام، مورد استقبال افراد زیادی قرار گرفته است.

مبلمان سلطنتی چوبی مدل برگذار

مبل سلطنتی مدل برگذار

چیدمان سرویس خواب دو نفره در دکوراسیون اتاق خواب چگونه است ؟

چیدمان سرویس خواب دونفره به صورت اصولی، نه تنها به دیزاین جذاب‌تر و استفاده راحت‌تر از اتاق به شما کمک می‌کند، بلکه باعث می‌شود که انرژی و احساس مثبت در فضای اتاق جریان داشته باشد.  سرویس تخت خواب که برای جهیزیه تولید می‌شوند، دونفره هستند.

میز ناهارخوری یکی از وسایل مکملی است که در کنار مبلمان استفاده می‌شود و فضای پذیرایی را بسیار شیک می‌کند. صنایع چوب سلطان، انواع میز ناهارخوری سلطنتی و میز ناهارخوری کلاسیک را با بهترین کلاف تولید می‌کند و زیبایی منزل شما را دو برابر می‌کند.

میز ناهارخوری سلطنتی مدل ورونا

میز ناهارخوری سلطنتی چوبی مدل ورونا

اگر فضای اتاق به اندازه کافی بزرگ باشد، چیدمان سرویس خواب باید در وسط اتاق باشد. در اطراف تخت هم باید از پاتختی برای جلوه و کاربری بیشتر استفاده کرد. اگر فضای اتاق خیلی بزرگ نیست، بهتر است سرویس خواب در کنار دیوار باشد و از یک پاتختی استفاده بشود. علاوه بر این بهتر است تخت را نزدیک به پنجره قرار ندهید. بهترین مکان برای قرارگیری تخت با فاصله کم از دیوار صاف است.

کارگاه صنایع چوب سلطان انواع سرویس خواب سلطنتی و سرویس خواب کلاسیک  و سرویس چوب عروس را با مرغوب ترین و بهترین کلاف خام تولید می‌‌کند و باعث می شود خیال شما عزیزان هنگام خرید کاملا راحت باشد.

سرویس خواب چوبی سلطنتی مدل ورونا

سرویس خواب سلطنتی مدل ورونا

7 اصل مهم در چیدمان اتاق خواب دو نفره

در این بخش 7 اصل مهم برای چیدمان سرویس خواب را نام می‌بریم که رعایت این اصول باعث می شود یک چیدمان درست و آرامش بخش در خصوصی ترین قسمت منزل خودتان داشته باشید. با این حال ممکن است به دلایل مختلف مثل: اجاره ای بودن منزل و جا به جا شدن مداوم، رعایت برخی از اصول چیدمان سرویس خواب امکان پذیر نباشد.

7 اصل مهم در چیدمان اتاق خواب دو نفره
ابعاد تخت خواب
تخت و کمد و میز ارایش
توجه به امنیت روانی در دکوراسیون اتاق خواب
لزوم حفظ حریم خصوصی
چیدمان میز ارایش و اینه کنار تخت خواب
چیدمان با توجه به امکان دسترسی ها و تهویه
چیدمان تخت خواب کنار فرش

کارگاه چوب سلطان علاوه بر مبل  و ست مبل و میز ناهارخوری  و ….. وسایل چوبی دیگری مثل: میز کنسول، ست مبل و میز ناهارخوری و استیل و سلطنتی و ست مبل و میز ناهارخوری کلاسیک را هم تولید می ‌‌کند. استفاده از این وسایل در کنار بقیه وسایل منزل کمک می‌ کند فضای خانه نمای بهتری داشته باشد.

آینه و کنسول کلاسیک چوبی مدل ورونا

آینه و کنسول مدل ورونا

ابعاد تخت خواب

اصل اول در چیدمان سرویس خواب، ابعاد آن است. بزرگ ترین ابعاد تخت خواب های موجود در حال حاضر، تخت خواب دونفره کینگ هست که ممکن است برای چیدمان در یک اتاق 12 یا 15 متری حتی به مشکل بخورد؛ زیرا به غیر از تخت خواب، وسایل جانبی کنار تخت خواب هم باید در فضای اتاق جا شود.

به همین خاطر، قبل از چیدمان سرویس خواب و یا خرید و… به فکر ابعاد اتاق خواب و انتخاب تخت مناسب برای این فضا باشید.
کارگاه چوب سلطان، کلاف خام مبل، کلاف خام میز ناهارخوری، کلاف خام سرویس‌خواب و کلاف خام کنسول را با بهترین و مرغوب ترین کیفیت تولید می ‌کند و در اختیار مشتریان عزیز قرار می‌ دهد.

سرویس خواب چوبی سلطنتی مدل کاملیا

سرویس خواب سلطنتی مدل کاملیا

تخت و کمد و میز ارایش

یکی از تصورات اشتباهی که به غلط توسط فروشندگان برای منفعت خودشان در ذهن مشتری جا انداخته شده است، خرید تمام لوازم جانبی و ست کامل سرویس خواب و جا دادن وسایل در یک اتاق خواب کوچک یا متوسط است. این در حالی است که در خیلی از خانه های کوچک یا خانه هایی که اتاق متوسط دارند، جایی برای قرار دادن میز و کنسول های بزرگ و پاتختی های جاگیر نیست.

درواقع در چیدمان سرویس خواب در یک اتاق کوچک اصلا نیازی به این وسایل نخواهید داشت. بنابراین هنگام خرید حتما ابعاد اتاق را درنظر بگیرید و تنها وسایلی را خریداری کنید که دقیقا به ابعاد اتاق بخورد و ترکیب متناسبی را به وجود بیاورد.

سرویس خواب سلطنتی چوبی مدل کاملیا

سرویس خواب سلطنتی مدل کاملیا

توجه به امنیت روانی در دکوراسیون اتاق خواب

در اصول چیدمان سرویس خواب، بهتر است که تخت خواب زیر پنجره نباشد و یک دیوار صاف پشت آن قرار بگیرد. طبق اصول روانی، انسان نیاز دارد که اتاقش طوری چیده شود که از فضای پشت سر خودش اطمینان کافی داشته باشد. برای مثال یک لحظه فکر کنید که یک شب طوفانی، روی تخت خود در حال استراحت کردن هستید و یک پنجره بزرگ روی دیوار پشت آن قرار گرفته است.

این ذهنیت مدام در ذهن شما تکرار می‌ شود که هرلحظه ممکن است رعدوبرق باعث شکستن و ریختن شیشه روی سروصورت شما شود. همچنین بهتر است دیواری که پشت تخت قرار گرفته، طوری دیزاین نشود که احساس آرامش را از فرد بگیرد.

سرویس خواب چوبی کلاسیک مدل کاجی

سرویس خواب کلاسیک مدل کاجی

برای مثال قرار دادن شلف و قفسه های زیاد و استفاده از تزئینات زیاد باعث می شود فرد احساس امنیت نداشته باشد و حس کند هرلحظه یکی از این وسایل روی سرش سقوط می کند.

لزوم حفظ حریم خصوصی

یکی از اشتباه ترین اصول چیدمان سرویس خواب این است که تخت را درست مقابل درب ورودی قرار دهید که کاملا به پذیرایی و سایر بخش های منزل دید داشته باشد.

تخت خواب نباید طوری قرار داده شود که با باز شدن درب اتاق، امکان مشاهده کامل تخت خواب وجود داشته باشد. برای تغییر این دکوراسیون می توانید از بیرون به داخل اتاق نگاه کنید و اگر اشکال و ایرادی وجود داشت، با تغییر جای تخت خواب، آن را برطرف کنید.

مبل کلاسیک چوبی مدل کاجی

مبلمان کلاسیک مدل کاجی

چیدمان میز ارایش و اینه کنار تخت خواب

در چیدمان سرویس خواب و لوازم کنار آن، آینه و میز آرایش باید طوری قرار داده شود که دید از خارج اتاق به تخت خواب فراهم نشود. اگر امکان چنین چیدمانی ندارید، می توانید آینه را طوری کج کنید که دید نداشته باشد.

علاوه بر این، هنگام درنظر گفتن مکان مناسب برای چیدمان میز آرایش، حتما به زاویه مناسب تابش نور برای میز دقت کافی را داشته باشید. میز آرایش اصلا نباید پشت یا مقابل نور خورشید قرار بگیرد تا دید آن از بین نرود.

سرویس خواب کلاسیک چوبی مدل کاجی

سرویس خواب کلاسیک مدل کاجی

چیدمان با توجه به امکان دسترسی ها و تهویه

در چیدمان سرویس خواب باید تخت خواب را به شکلی قرار دهید که حداقل به اندازه 60 سانتی متر در طرفین تخت فضای خالی وجود داشته باشد تا افراد بتوانند به راحتی رفت‌وآمد کنند. از فضاهای خالی کناره های تخت هم می توانید برای چیدمان میز پاتختی استفاده کنید.

البته بعضی از آپارتمان های امروزی دارای متراژ کمی هستند و اگر امکان قرار دادن فضای خالی به این ابعاد امکان پذیر نبود، می توانید تنها از یک طرف این فاصله را رعایت کنید و سمت دیگر را تقریبا 5 سانتی متر با فاصله از دیوار قرار بگیرد.

سرویس خواب کلاسیک چوبی مدل سیلور

سرویس خواب کلاسیک مدل سیلور

چیدمان تخت خواب کنار فرش

تخت باید به نحوی روی فرش اتاق قرار بگیرد که پای افراد هنگام بیدار شدن با زمین تماس تماس پیدا نکند. البته اتاق هایی که کفپوش چوبی مثل پارکت یا لمینت دارند، تا حدودی از این قاعده مستثنی هستند.

مبل کلاسیک چوبی مدل سیلور

مبل کلاسیک مدل سیلور

نتیجه گیری

چیدمان سرویس خواب یکی موارد بسیار مهمی است که رعایت آن باعث می شود فضای اتاق شما استانداردتر و زیباتر باشد. ما در این مقاله به بررسی 7 اصل مهم برای چیدمان سرویس خواب پرداختیم که با رعایت آن ها می توانید تخت خوابتان را به بهترین روش بچینید و زیبایی اتاق خوابتان را دوچندان کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

حساب کاربری ندارید؟