Blog

فنگ شویی خانه چیست

فنگشویی خانه یکی از اقدامات لازم برای جذب انرژی و اتفاقات مثبت است. فنگ شویی درواقع علم چیدمان محیط بر پایه انرژی در 5 عنصر اصلی طبیعت است و با وسایل غیرطبیعی و مصنوعی کاملا مخالف است. با فنگ شویی در خانه می‌توانید وسایلتان را براساس اصول فنگ‌شویی تغییر دهید تا موج انرژی مثبت آن در منزل جاری شود.

مبل کلاسیک مدل کارن

کارگاه چوب سلطان یکی از کارگاه های ماهر در تولید محصولات چوبی است. از محصولات مبلی که در کارگاه سلطان تولید می‌شود می توان: مبل سلطنتی، مبل کلاسیک و مبل دسته چوبی و مبل استیل را نام برد. طراحی این محصولات کاملا اختصاصی و خاص است و همین موضوع باعث شده خیلی منحصربه‌فرد باشند. محصولات این کارگاه همچنین کلاف خام با کیفیتی دارند.

میز ناهار خوری کلاسیک مدل کارن

فنگ شویی چه معنایی دارد؟

فنگ شویی در خانه روشی برای داشتن ابعاد استاندارد در طراحی و چیدمان درست وسایل در منزل یا محل کار است تا با به جریان انداختن انرژی‌های مثبت، روی سلامتی، ثروت، شادی، موفقیت و موارد دیگر تاثیر بگذارد.

کارگاه چوب سلطان میز ناهارخوری کلاسیک و میز ناهارخوری سلطنتی و ست مبل و میز ناهارخوری و کنسول هم تولید می کند و در آن ها از کلاف خام عالی استفاده می کند.بی‌نظمی و انباشتگی اشیا دو اصل کاملا رد شده در فنگ‌شویی هستند و باید به شدت از این دومورد دوری کرد. علاوه بر این با توجه به اصول فنگ شویی در خانه باید رنگ متناسب را شناخت و با قرار دادن وسایل در جهت‌های صحیح، به هدف فنگ‌شویی دست پیدا کرد.

مبل کلاسیک مدل الینا

با خرید انواع سرویس خواب سلطنتی و سرویس خواب کلاسیک صنایع چوب سلطان، زیبایی را به اتاق خواب خود هدیه دهید. این سرویس ها و پک کامل سرویس چوب عروس این تولیدی از کلاف خام درجه یک تولید شده اند که خیال شما را از بابت خوب بودن جنس راحت می کند.

اصول فنگ شویی خانه

دو اصل مهم در فنگ‌شویی، اصل یین و یانگ است که اصل یین، مربوط به زنانگی و اصل یونگ مربوط به مردانگی است. هدف از این اصل این است که بین یین و یانگ باید تعادل برقرار باشد؛ چون تمام اصول زندگی مثل: شادی، خوبی، بدی، موفقیت، ثروت و… براثر تعادل بین این دو اصل ایجاد می‌شود. لازم به ذکر است که در تائوئیسم، بین یین و یانگ تضاد هست، اما درنهایت همین تضادها و اختلافات باعث ایجاد وابستگی و تعادل می‌شود.

مبل کلاسیک مدل الینا

کارگاه سلطان علاوه بر سرویس خواب و مبل و میز ناهارخوری و انواع میز کنسول و ست مبل و میز ناهارخوری  را هم می سازد. کیفیت بالای کلاف خام این محصولات به گونه ای است که می توانید چندین سال از آن ها استفاده کنید.

تاریخچه این اصل به هزاران سال پیش برمی‌گردد. سنت و اسنادی که درخصوص علم فنگ‌شویی وجود دارد، نشان‌دهنده وجود فنگ‌شویی با درجات مختلف است که شامل: فلز، چوب، آب، آتش و زمین است. هرکدام از این عناصر دارای رنگ و ویژگی‌های متخص به خود هستند. فنگ شویی در خانه با درنظر گرفتن این عناصر تلاش می‌کند انرژی مثبت را در فضا جاری کند.

صنایع چوب سلطان انواع کلاف خام مبل و کلاف خام میز ناهارخوری و کلاف خام سرویس‌خواب و کلاف خام کنسول  و کلاف خام ویترین را با مواد و متریال عالی تولید می کند.

میز کنسول سلطنتی مدل رویال

قانون فنگ شویی چیست؟

قوانین فنگ شویی در خانه بسیار گسترده هستند، اما در اینجا تنها به 9 اصل آن اشاره می کنیم:

قانون فنگ شویی در خانه
نظم در خانه را در اولویت قراردهید
ورودی خانه را جداب نگه دارید
پیدا کردن بهترین موقعیت برای چیدمان وسایل
مسیر های مهم خانه را شفاف کنید
در فضای خانه کمی عمودی حرکت کنید
در خانه جایی برای پل های اپارتمانی سرسبز در نظر بگیرید
ایده ای برای عنصر فلز در محیط خانه داشته باشید
شفافیت در پنجره ها را جدی بگیرید
فکری برای وسایل اضافی خانه داشته باشید

نظم در خانه را در اولویت قراردهید

در اصول فنگ شویی در خانه برای هر وسیله یا محیطی، انرژی تعریف شده و بی‌ نظمی اجازه ورود جریان انرژی مثبت به خانه را نمی‌دهد. اگر می‌خواهید انرژی مثبت را به خانه دعوت کنید باید برای مرتب بودن وقت کافی بگذارید. برای مثال اطراف همه درب‌های خانه را تمیز نگه دارید یا لباس‌هایتان را پشت در آویزان نکنید.

سرویس خواب سلطنتی مدل 888

ورودی خانه را جذاب نگه دارید

دیدن یک وروردی کثیف و پر از کفش‌های نامرتب برای هیچ‌کس خوشایند نیست. چه بسا افراد انرژی منفی هم بگیرند. بر اساس قوانین فنگ شویی در خانه باید یک ورودی بانظم و طراحی جذاب داشته باشید تا انرژی مثبت بیشتری جذب کنید. مثلا یک گوشه را برای جا کفشی اختصاص دهید و جایی برای آویز کردن کیف، کلید یا چتر بگذارید.

سرویس خواب سلطنتی مدل 868

پیدا کردن بهترین موقعیت برای چیدمان وسایل

هر وسایلی در خانه مثل: تخت خواب، میز یا حتی گاز در علم فنگ ‌شویی یک نماد و مفهوم مخصوص دارد. بنابراین باید به دنبال فضای مناسب برای هر وسیله باشیم. برای مثال یکی از قوانین مهم فنگ شویی در خانه این است که هنگام دراز کشیدن روی تخت یا نشستن پشت میز، به درب اتاق دید داشته باشید. البته وسایل نباید در راستای درب باشند، اما پشت به درب هم نباشند.

میز ناهار خوری کلاسیک مدل 507 کاجی

مسیر های مهم خانه را شفاف کنید

مسیرهایی که به جاهای مختلف دسترسی دارند جاهای مهمی هستند. سعی کنید این مسیرها را بشناسید و تمام موانع و وسایل اضافه کوچک و بزرگ را از آن ناحیه بردارید. برای جاسازی وسایل وقت بگذارید و جای بهتری برایشان پیدا کنید. فنگ شویی در خانه را در تمام نقاط منزل جاری کنید.

مبل کلاسیک مدل 507 کاجی

در فضای خانه کمی عمودی حرکت کنید

در قانون فنگ شویی در خانه، خطوط عمودی برای حس ارتفاع اهمیت دارند. برای رعایت این اصل می‌توانید از گل و گلدان‌های بلند برای پر کردن گوشه‌های خالی خانه استفاده کنید. در این راستا می‌توانید حتی از کتابخانه یا قفسه‌های بلند برای مرتب کردن کتاب و چیزهای دیگر استفاده کنید تا فضای خانه کشیده‌تر به‌نظر برسد. همچنین استفاده از نورهای مصنوعی که به سمت بالا حرکت می‌کنند هم می‌تواند گزینه مناسبی باشد.

مبل کلاسیک مدل 507 کاجی

در خانه جایی برای پل های اپارتمانی سرسبز در نظر بگیرید

استفاده از گل و گلدان در خانه توجه هرکسی با هر سلیقه‌ای را جلب می‌کند. از طرفی فنگ شویی در خانه هم بر ایجاد انرژی مثبت تاکید دارد و می‌گوید فضایی را برای قرار دادن گل طبیعی قرار دهید. می‌توانید گل را داخل گلدان شیشه‌ای پر از آب بگذارید؛ چون آب هم یکی از عناصر فنگ‌شویی است و استفاده هم‌زمان از آب و گل تزئینی باعث می‌شود دو حرکت خوب را با یک اقدام انجام دهید.

مبل کلاسیک مدل 507 کاجی

ایده ای برای عنصر فلز در محیط خانه داشته باشید

فلز یکی از عناصر مهم فنگ‌شویی است که با استفاده از آن در دکوراسیون خانه می‌توانید آرامش خانه را بیشتر کنید. فلز باعث ایجاد تمرکز بیشتری می‌شود و به همین خاطر در دفاتر مدیریتی هم از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است. بنابراین اضافه کردن فلز به دکوراسیون منزل مثل سینی‌های فلزی، آینه با قاب فلز، گلدان‌های تزئینی یا جلومبلی یکی از اصول فنگ شویی در خانه است.

مبل کلاسیک مدل لوییز

شفافیت در پنجره ها را جدی بگیرید

پنجره‌ها در ساختمان مثل چشم‌های آن هستند. با تمیز نگهداشتن پنجره‌ها هم به اصل فنگ شویی در خانه پایبند بوده‌اید و هم به خورشید که همان منبع انرژی است اجازه ورود داده‌اید. در قوانین فنگ‌شویی به باز کردن 1 تا 2 ساعت پنجره‌ها در روز تاکید شده است تا هوای آزاد در خانه جریان داشته باشد.

مبل کلاسیک مدل لوییز

فکری برای وسایل اضافی خانه داشته باشید

برای برقراری نظم در سرتاسر خانه بهتر است وسایل غیرکاربردی را حذف کنید. اگر فکر می‌کنید بعدا از آن ها استفاده خواهید کرد، حتما جایی را در کمد یا کشوها را به آن وسایل اختصاص دهید و اگر مطمئن هستید بعدا هم سراغشان نخواهید رفت، بهتر است طبق اصول فنگ شویی در خانه آن‌ها را پاک‌سازی کنید و یا به کسانی که احتیاج دارند بدهید. توجه داشته باشید که زیر تخت، فضایی برای نگهداری وسایل نیست. زیر تخت باید برای دریافت انرژی مثبت کاملا خالی باشد.

مبل کلاسیک مدل آبشاری

جای بوفه در فنگ شویی

بهتر است قبل از اینکه مکان قرار دادن بوفه را مشخص کنید در نظر داشته باشید که چه نوع بوفه ای با سبک محیط دکوراسیون خانه شما هم خوانی دارد . در صورتی که بوفه سبک کلاسیک را انتخاب کردید باید مبلمان منزل شما هم با آن هم خوانی داشته باشد و در صورتی که مبلمان راحتی در خانه خود دارید بهتر است از بوفه های مدرنی و کلاسیکی که در بازار عرضه می‌شود استفاده کنید.

مبل سلطنتی مدل مازراتی

 با توجه به هدفی که بوفه ها در دکوراسیون خانه دارند بهتر است نزدیک سالن غذاخوری و پذیرایی قرار داده شوند و اگر که فضای خانه شما کوچک است بوفه آینه دار به رنگ روشن می تواند فضای خانه شما را بزرگتر نشان دهد.

جای میز ناهارخوری در فنگ شویی

میز ناهارخوری در فنگ شویی نماد برکت، فراوانی و مهربانی است. این میز ناهار خوری محلی است که افراد دور آن جمع می‌شوند تا وعده‌های غذایی را در کنار هم میل کنند، خاطره بسازند و با هم صحبت کنند و روابط خود را تقویت کنند. از دیدگاه فنگ شویی، جای میز ناهارخوری به‌عنوان آهن ربایی برای انرژی مثبت عمل می‌کند، به این دلیل جای میز ناهارخوری در فنگ شویی بسیار اهمیت دارد. با فهمیدن نقش جای میز ناهارخوری در فنگ شویی، می‌توانیم از آن برای افزایش انرژی کلی در فضای خانه خود استفاده کنیم.

مبل کلاسیک مدل آبشاری

رنگ مبلمان در فنگ شویی

همانطور که گفته شد علاوه بر چیدمان مبل و میز ناهار خوری به عنوان عامل مهم قانون فنگ شویی مبلمان مواردی همچون رنگ مبل و میز ناهارخوری و انواع میز می تواند در فنگ شویی موثر باشد. اولین چیزی که بیشتر مردم هنگام ادقام فنگ شویی با طراحی مبل به آن فکر می کنند رنگ مبلمان است. اما یک سوال مهم پیش می اید که رنگ مبلمان در فنگ شویی چه رنگی باشد بهتر است؟ هنگامی که صحبت از رنگ های اتاق نشیمن و پذیرایی و اتاق غذا خوری در فنگ شویی می شود، نسکافه ای و سفید رنگ های ثابتی هستند. دیوار های کرم روشن یا سفید به همراه قطعات مبلمان به زیبایی کار می کنند. نه تنها از نظر دیداری جذاب اند، بلکه داشتن چنین اتاق نشیمن و غداخوری در منزل فضا را شادی تر و انرژی بخش تر می کند.

میز ناهارخوری سلطنتی مدل مازراتی

جای تلویزیون در فنگ شویی

با توجه به اصول فنگ‌ شویی، قراردادن تلویزیون در اتاق‌خواب پیشنهاد نمی‌شود به این دلیل که ممکن است باعث کاهش انرژی مثبت محیط و اختلال در آرامش افراد خانه شود. بهترین جای قراردادن میز تلویزیون و نصب آن در گوشه‌ای دنج از سالن نشیمن یا سالن پذیرایی است. این انجام این کار می توانیم افزایش انرژی مثبت فضا، بهبود رفتار، ارتباطات و سلامت اعضای خانواده را شاهد باشیم.

سرویس خواب کلاسیک مدل سیلور

همچنین پیشنهاد می شود از مبلمان راحت و دکوراسیون جداب و مناسب برای اطراف میز تلویزیون استفاده کنید تا محیط زیبایی را برای لذت‌بردن از زمانی که با اعضای خانواده خود هستید، فراهم کنید. طبق اصول فنگ‌ شویی، بهترین جهت برای قراردادن تلویزیون در سالن پذیرایی و سالن نشیمن است.

نتیجه گیری

در این مقاله درمورد فنگ شویی صحبت کردیم و 9 اصول فنگ شویی در خانه را توضیح دادیم و گفتیم که با توجه به این اصول می‌توانید هم چیدمان بهتری در قسمت‌های مختلف خانه داشته باشید، هم انرژی مثبت را در سرتاسر خانه به حرکت درآورید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

حساب کاربری ندارید؟