Blog

مبل لاوست سلطنتی

مبل لاوست سلطنتی یا مبل دورانی که یک مبل سلطنتی است، با توجه به ظاهر و سبک آن، به دهه 1960 میلادی یا دهه 1970 میلادی مربوط می ‌شود. لاوست همچنین به عنوان یک سبک فرش، رنگ و پوشش دیوار هم در دهه 1970 ارائه شده‌ است.این سبک مبلمان با طرح‌ های جوندگانی، مدل ‌های پر هشت و رنگ ‌های زاهد طراحی شده است و به عنوان یک بازتاب از سبک زندگی و فرهنگ آن زمان تلقی می‌ گردد.

مبل لاوست

مبل کلاسیک مدل ویکتریا

کاناپه لاوست

لاوست یا “لاوج روم” (به انگلیسی: Love Seat)، نوعی مبل است که برای دونفر طراحی شده است. در واقع به دونفره های کوچک گفته می‌شود. کاناپه لاوست معمولاً دارای دسته تکی است و برای قرار گرفتن در اتاق نشیمن، اتاق خواب یا حتی در فضای باز کاربرد دارد. البته برخی از لاوست ‌ها به شکل دو نفره بزرگ و برخی دیگر به شکل نفر و نیم طراحی شده‌اند.

ریشه نام این مبلمان به دوره ویکتوریایی در انگلستان بازمی‌گردد که برای گفتگوی عاشقانه و نشستن در کنار هم از این مبلمان استفاده می‌شد. در طی سالیان گذشته نیز ، لاوست ها با طرح ها و اندازه های مختلفی تولید شده اند و امروزه یک عنصر پر کاربرد و زیبا در دکوراسیون منازل محسوب می شوند.

مبلمان کلاسیک مدل سیلور

مبلمان کلاسیک مدل سیلور

تولیدی چوب سلطان یکی از بهترین و موفق ترین تولیدی های انواع مبلمان کلاسیک و سلطنتی و میز ناهارخوری سلطنتی ومیز ناهارخوری کلاسیک و سرویس خواب سلطنتی و میز کنسول است. همچنین این تولیدی کارهای خود را به صورت کلاف خام و رویه کوبی رنگ شده هم به فروش می رساند.

این تولیدی محصولاتی با قیمت بسیار عالی و کیفیت بالا ارائه می دهد. تولید صنایع چوب سلطان ظرافت و دقت بسیار زیادی در تمامی کار های خود به خرج داده است.در ادامه با ما همراه باشید تا به معرفی مبلمان لاوست که یک مبل کلاسیک و سلطنتی است، بپردازیم.

تاریخچه تولید مبلمان لاوست

مبلمان لاوست یا دورانی نوعی مبلمان است که در دهه ۱۹۶۰ و ۱۹۷۰ میلادی بسیار محبوب بود. این مبلمان اولین بار در ایالات متحده آمریکا با طراحی های خلاقانه و نوآورانه ایجاد شد و در کمتراز دهه ای که پس از آن مانده ، بسیار محبوب شد.

این ظهور به دلیل خطوط منحنی و طرح‌های جالب آن و همچنین کیفیت خوب و ماندگاری آن بود که در چند دهه گذشته همچنان به نوعی ادامه دارد.در آن دوره ، این مبلمان با رنگ‌ های روشن و طرح‌ های گرافیکی مختلفی طراحی شده بود.

در طول سالیان گذشته ، مدل‌ ها و طرح لاوست کمی تغییر کرده ‌اند اما همچنان برای داشتن فضایی مدرن و جالب در دکوراسیون منازل کنار مبل و میز ناهارخوری و یا کنار انواع میز استفاده می شوند.

میز ناهارخوری سلطنتی مدل سلطان

عکس میز ناهارخوری مدل سلطان

لاو ست چیست؟

لاوست یا Love Seat مبلی ( که به انگلیسی به آن  sofa گفته می شود ) دو نفره است که با طراحی جذاب و دوست داشتنی به دو نفر اجازه می دهد برای صحبت، تفریح و نشستن درکنار هم قرار بگیرند. می تواند کنار سرویس خواب و سرویس چوب عروس استفاده شود .

لاوست مبل چیست

لاوست معمولاً به عنوان یک قطعه جداگانه یا زوجی در منازل استفاده می‌شود و می‌تواند به عنوان یک الگوی دکوراسیونی یا یک مبلمان کمکی در اتاق نشیمن و یا اتاق خواب عمل کند.لاوست ها با طرح ها و سبک های متفاوتی از جمله سبک های کلاسیک، ساده، مدرن و روستی طراحی می شوند.

سرویس خواب سلطنتی مدل کاملیا

سرویس خواب سلطنتی مدل کاملیا

تفاوت شزلون و لاوست در چه چیزی است؟

مبل لاوست و شزلون هر دو نوعی مبلمان دو نفره هستند، اما در طراحی خود تفاوت‌هایی دارند.لاوست دارای دسته‌ی عمودی تکی است و معمولا با یک نیمه‌ی پشتی طراحی می‌شود. بنابراین از نظر ظاهری نسبتاً کوچک تر به نظر می‌رسد. ست مبل و میز ناهارخوری  و ست مبل و میز ناهارخوری و کنسول این تولیدی را میتوان با لاوست ست کرد.

اما شزلون به شکل دایره‌ای طراحی شده است و دارای پشتی است که به شکل کمربندی درآمده و برخلاف لاوست، دارای دسته‌های خطی یا منحنی نیست و از پشتی جذب کننده استفاده می‌کند.

لاوست بیشتر برای استفاده در فضاهای کوچک و محدود مانند دفاتر کوچک، استودیو آپارتمان، اتاق نشیمن کوچک و یا تراس مناسب است. به عنوان مثال، در فضاهای بزرگ و باز، لاوست نسبت به شزلون به شدت کوچک و ناکارآمد به نظر خواهد رسید.

به عنوان قوانین کلی، لاوست را می‌توان به عنوان یک مبل دو نفره کوچک و شیک تلقی کرد، در حالی که شزلون را یک نوع مبل نشیمن راحت و آسایش بخش با طراحی کارآمد تلقی می‌کنند.

مبل سلطنتی مدل برگذار

مبل سلطنتی مدل برگذار

چند نوع مدل مبل لاوست وجود دارد ؟

مبل لاوست در انواع مختلفی وجود دارد، اما چند مورد عبارتند از :

    1. چند نوع مبل لاوست وجود دارد ؟
      مبلمان لاوست سه نفره
      مبلمان لاوست چهار نفره
      مبلمان لاوست زاویه دار
      مبلمان لاوست سینگل
      مبلمان لاوست دوبل
      مبلمان لاوست فرنیچر
      مبلمان لاوست استایل پادشاهی
      مبلمان لاوست کلاسیک
      مبلمان لاوست مدرن
      مبلمان لاوست چرمی
  1. چیدمان مبل با لاوست

    استفاده از مبل لاوست در دکوراسیون اتاق نشیمن، حتی کنار مبل استیل می‌تواند به عنوان یکی از اصلی ترین عناصر دکوراسیون باشد و ظاهر قشنگ و شیکی به اتاق بدهد. برای استفاده از مبل لاوست در دکوراسیون اتاق نشیمن، توصیه می‌شود که به موارد زیر توجه کرد:

    استفاده از مبل لاوست در دکوراسیون اتاق نشیمن
    انتخاب رنگ و طرح مناسب
    توجه به اندازه
    استفاده از پتینه‌ها
    جایگاه مبل لاوست
    استفاده از لوازم جانبی

1- انتخاب رنگ و طرح مناسب: برای ایجاد تناسب با محیط، بهتر است که رنگ و طرح مبل لاوست با رنگ و طرح دیوارها، فرش و سایر ملزومات دکوراسیون تطبیق داشته باشد.

2- توجه به اندازه: برای جلوگیری از ایجاد فضای خالی و یا تراکم بیش از حد، باید به اندازه مبل لاوست نسبت به اتاق و ملزومات دیگر توجه کرد.

3- استفاده از پتینه‌ها: دکوراسیون با پتینه ها، که می‌توانند با رنگ و طرح مبل لاوست هماهنگ شوند، ظاهر اتاق را بهبود می ‌بخشند.

مبلمان سلطنتی مدل سناتور

مبلمان سلطنتی مدل سناتور

4- جایگاه مبل لاوست: باید توجه کنید که مبل لاوست در جایی قرار داده شود که مجاب به نشستن و آرامش باشد و به علاوه جایگاه آن، مناسب با دیگر ملزومات دکوراسیون اتاق نشیمن باشد.

5- استفاده از لوازم جانبی: استفاده از لوازم جانبی مثل پرده و رومیزی های مناسب با رنگ و طرح مبل لاوست، باعث زیبایی بیشتر دکوراسیون می ‌شوند.

با توجه به این موارد می توانید مبل لاوست مناسبی را برای دکوراسیون اتاق خود به بهترین حالت ممکن چیدمان کنید.

لاوست اتاق خواب

مبل لاوست یک انتخاب خوب برای اتاق خواب کنار تخت خواب است، به ویژه اگر فضای کمی داشته باشید. این نوع مبل، بسیار راحت و جذاب است و می تواند به عنوان یک جای نشستنی مطالعه، تماشای تلویزیون و یا در پایین پنجره نشستن و لذت بردن از منظره استفاده شود.

اعمال این کاربرد به اتاق خواب شما کمی نوآوری و شیکی بخشیده، ولی برای استفاده صحیح از آن باید مطمئن شوید که اندازه اتاق خواب شما برای جای دادن مبل لاوست کافی است. همچنین، باید مطمئن شوید که این نوع مبل با دکوراسیون اتاق خواب شما سازگاری دارد.

اگر به دنبال یک راه برای تغییر دکوراسیون اتاق خواب خود هستید و علاقه دارید که با یک جای نشستنی متفاوت آن را تکمیل کنید، مبل لاوست یک انتخاب محصول است. با این حال، باید مطمئن شوید که این محصول با عناصر دیگر اتاق خواب شما سازگار است و به دکوراسیون آن بیشتر شخصیت بخشد.

کلام آخر

صنایع چوب سلطان یکی از بهترین و با کیفیت ترین تولیدی های انواع مبل سلطنتی و … می باشد. در این مقاله به معرفی مبل کلاسیک لاوست پرداختیم تا با آشنایی انواع این مبلمان بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید. همچنین با استفاده از این مطالب می توانید به بهترین نحو ممکن چیدمان این مبل را انجام دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

حساب کاربری ندارید؟