Blog

مبل کلاسیک بهتر است یا استیل؟

مبل کلاسیک بهتر است یا استیل؟ حتما موقع خرید مبل این سوال بارها در ذهنتان نقش بسته است که بین این دو دسته مبلمان، کدام را برای خانه انتخاب کنم. سال هاست که مردم از هر طبقه اجتماعی، مبلمان را جزو ضروریات خانه می دانند و همین باعث شده که در اکثر خانه ها مبلمان وجود داشته باشد.

مبل کلاسیک بهتر است یا استیل؟

مبلمان کلاسیک مدل ویکتریا

اما باید دانست که چه نوع مبلمانی برای منزل و زیباتر دیده شدن آن مناسب است.در ایران، مبلمان به سه دسته: کلاسیک، استیل و راحتی تقسیم می شود. از بین این سه دسته، مبلمان کلاسیک و استیل طرفداران بیشتری دارد.

میز ناهارخوری کلاسیک مدل کاتالیا

میز ناهارخوری استیل مدل کاتالیا

شباهت های نسبتا زیاد بین این دو دسته مبل باعث ایجاد سوالاتی مثل: مبل کلاسیک بهتر است یا استیل؟ ، شده است.کارگاه چوب سلطان، یکی از متخصصان ماهر در زمینه تولید انواع لوازم چوبی ائم از: مبل سلطنتی و مبل کلاسیک و مبل دسته چوبی و مبل استیل هستند.

مبل کلاسیک مدل کاجی

عکس مبل استیل مدل کاجی

این محصولات با طراحی خاص و کیفیت بالای کلام خام، طرفداران زیادی دارد.کارگاه تولید صنایع چوب سلطان، انواع کلاف خام مبل و کلاف خام میز ناهارخوری و کلاف خام سرویس‌خواب و کلاف خام کنسول را با کیفیت بالا تولید می‌ کند و در اختیار مشتریان قرار می ‌دهد.

تفاوت های مبلمان کلاسیک و استیل؟

این ‌که مبل کلاسیک بهتر است یا استیل؟، بستگی به سلیقه و صلاح شما دارد. گاهی اوقات مبل کلاسیک برای فضای دکوراسیون منزلتان مناسب‌تر است و گاهی مبل استیل پاسخگوی نیاز شماست. برای تشخیص این موضوع از دید خودتان ابتدا باید تفاوت ‌های آن‌ ها را بدانید.

میزناهارخوری کلاسیک مدل کاجی

میزناهارخوری استیل مدل کاجی

میز ناهارخوری از جمله وسایلی است که کنار مبل استفاده می ‌شود. صنایع چوب سلطان، انواع مختلف میز ناهارخوری سلطنتی و میز ناهارخوری کلاسیک و ست مبل و میز ناهارخوری و کنسول را با کلاف باکیفیت تولید و به مشتریان خود عرضه می‌‌ کند.

تفاوت های مبلمان کلاسیک و استیل شامل موارد زیر است:

تفاوت های مبلمان کلاسیک و استیل
تفاوت طرح
منبت‌کاری
مصرف چوب بیشتر
وزن مبل
تعداد مبلمان

• تفاوت طرح
در مبل‌های استیل از طرح‌های بیشتری در دسته، پایه و تاج مبل استفاده می‌شود، اما در مبل کلاسیک تنها یک طرح به‌کار برده می‌شود.

سرویس خواب استیل مدل کاجی

سرویس خواب کلاسیک مدل کاجی

• منبت‌کاری
اگرچه منبت‌‌کاری در مبل کلاسیک به چشم می‌‌خورد، اما این میزان کنده‌‌کاری در مقابل مبل استیل ناچیز است.

• مصرف چوب بیشتر
قطعا وقتی که منبت بیشتری در مبل استیل وجود داشته باشد، چوب بیشتری هم در آن به نسبت مبل کلاسیک استفاده شده است.

• وزن مبل
وزن مبل به میزان پارچه فوم و چوب بستگی دارد. ممکن است مبل کلاسیک نسبت به استیل سنگین‌‌تر باشد، اما مبل استیل به خاطر میزان چوب زیادی که در آن استفاده شده سنگین‌‌تر است.

مبلمان کلاسیک مدل شهرزاد

مبل سلطنتی طرح کلاسیک مدل شهرزاد

• تعداد مبلمان
مبل کلاسیک در ست‌‌های 7 نفره و مبل استیل در ست‌‌های 9 نفره ساخته می‌‌شوند. بنابراین قیمت مبل استیل از کلاسیک بیشتر است.

اتاق خواب یکی از مکان‌‌های مهم در خانه است که باید به دکوراسیون و تخت خواب آن خیلی اهمیت داد. خوشبختانه صنایع چوب سلطان با تولید انواع سرویس خواب سلطنتی و سرویس خواب کلاسیک و سرویس چوب عروس را با بهترین کلاف، زیبایی را به اتاق خواب شما می ‌آورد.

سرویس خواب سلطنتی مدل برگذار

سرویس خواب سلطنتی مدل برگذار

شباهت ها( مبل کلاسیک بهتر است یا استیل؟)

شباهت این دو مبل گاهی آن قدر زیاد می‌شود که تشخیص آن سخت است. حالا شما بگویید مبل کلاسیک بهتر است یا استیل؟ اما به صورت کلی برای شباهت باید گفت که در هردو مبلمان از هنر منبت کاری استفاده شده است. اگرچه در مبل سلطنتی منبت بیشتری به چشم می خورد، اما مبل کلاسیک هم از آن بی بهره نیست و تنها با ظرافت بیشتری روی آن کار شده است.

مبل کلاسیک مدل سیلور

مبل کلاسیک مدل سیلور

هردو مبلمان کلاسیک و استیل برای جاهای رسمی و فضاهای بزرگ قابل استفاده هستند و برای پذیرایی های کوچک به هیچ عنوان پیشنهاد نمی شوند. در کل تشخیص این دو مبل گاهی اوقات نیاز به بررسی دارد، برای همین هم باید فرق ها و تفاوت های آن را خوب بشناسید و با توجه به سلیقه خودتان بگویید که مبل کلاسیک بهتر است یا استیل؟

میزناهارخوری کلاسیک مدل سیلور

میزناهارخوری کلاسیک سیلور

علاوه بر وسایل چوبی، تولیدی چوب سلطان وسایل دیگری مثل: ست مبل و میز ناهارخوری و ست مبل و میز ناهارخوری استیل و سلطنتی و ست مبل و میز ناهارخوری کلاسیک را هم تولید می‌‌کند. استفاده از این وسایل تزئینی در کنار سایر وسایل منزل به زیباتر نشان دادن فضای خانه کمک می‌کند. علاوه بر این، محصولات چوبی کارگاه سلطان، به خاطر بالا بودن کیفیت کلاف خام، طرفداران زیادی دارد.

میز کنسول مدل سیلور

کنسول کلاسیک مدل سیلور

دسته بندی مبلمان

مبلمان در ایران به سه دسته تقسیم می‌شود که در زیر اشاره می‌کنیم:

دسته بندی مبلمان
مبل استیل
مبل راحتی
مبل کلاسیک

• مبل استیل
مبل استیل در ایران به اسم مبل سلطنتی شناخته می‌شود و برخلاف اسمی که دارد، در ساخت آن از هیچ استیلی استفاده نشده است. مبل استیل جنبه تشریفاتی و رسمی دارد و اغلب برای مهمان‌های رسمی استفاده می‌شود.

مبل سلطنتی مدل برگذار

مبل سلطنتی مدل برگذار

• مبل راحتی
مبل راحتی رایج ترین نوع مبلمان در ایران است که در منزل اکثر مردم یافت می‌شود. این مبل با انواع طرح و رنگ باعث ایجاد فضای صمیمی می شود.

• مبل کلاسیک
مبل کلاسیک را می‌توان از نظر طراحی، چیزی مابین سلطنتی و راحتی دانست؛ زیرا این مبل از نظر راحتی از مبل استیل راحت تر است و مثل مبل استیل منبت کاری دارد، اما میزان آن کمتر است.

میز ناهارخوری سلطنتی مدل برگذار

ناهارخوری سلطنتی مدل برگذار

میزان و ظرافت منبت کاری در مبل کلاسیک و استیل

میزان چوبی که برای منبت کاری در مبلمان استیل یا کلاسیک به کار می‌رود خیلی متفاوت است. بنابراین در این موارد نمی توان تعیین کرد که مبل کلاسیک بهتر است یا استیل. تنها باید ببینید که کدام سبک با دکوراسیون منزل شما هماهنگی دارد.

مبل کلاسیک بهتر است یا استیل؟ در مبل استیل از چوب بیشتری استفاده می شود، به علت این که ابعاد قسمت هایی که منبت کاری شده، ضخامت و عرض بیشتری دارند.اما در مقابل، در مبلمان کلاسیک چوب کمتری استفاده می شود. نقش های حکاکی شده هم روی مبلمان ظریف تر هستند.

مبل سلطنتی مدل کاملیا

مبل سلطنتی مدل کاملیا

علاوه بر این، مبل کلاسیک وزن خیلی کمتری نسبت به مبل استیل دارد. البته اگر در هر دو سبک، تمام مواد اولیه و متریال کاملا شبیه به هم باشند، باز هم قیمت مبل استیل از کلاسیک گران تر است.

میز ناهارخوری سلطنتی مدل کاملیا

ناهارخوری سلطنتی

دلیل این گران بودن هم به خاطر حجم چوب استفاده شده در مبل استیل و میزان منبت کاری روی چوب است. به صورت کلی کیفیت مواد اولیه در مبلمان استیل گران تر و مرغوب تر است. برای مثال در تهیه مبل استیل از پارچه های کریستال، مخمل و چوب هایی مثل: راش و گردو استفاده می شود.

اندازه و تعداد مبل کلاسیک و استیل

مبل کلاسیک بهتر است یا استیل؟ یکی از تفاوت های مبل کلاسیک و استیل در تعداد نشیمن هاست. مبلمان استیل معمولا در ست های 9 نفره و در قالب یک کاناپه سه نفره، چهار مبل یک نفره و دو میزبان تولید می شوند.

مبلمان سلطنتی مدل ورونا

مبل سلطنتی مدل ورونا

مبلمان کلاسیک نیز در ست های هفت نفره و در قالب کاناپه سه نفره، کاناپه دونفره و دو مبل تک نفره عرضه می شود. به همین دلیل از مبل کلاسیک به دلیل کم بودن تعداد نشیمن در خانه های کوچک تر هم می توان استفاده کرد.

ناهارخوری سلطنتی مدل ورونا

ناهارخوری سلطنتی مدل ورونا

مبل استیل بخرم یا سلطنتی؟

گفتیم این‌که مبل کلاسیک بهتر است یا استیل؟ ، به نظر شخصی شما بستگی دارد. اما یک نکته کلی برای خرید مبل کلاسیک و استیل وجود دارد که باید بدانید. اگر عاشق سبک مبل هایی مثل استیل هستید اما فضای خانه تان آنقدری بزرگ نیست که بتوانید مبل استیل بخرید، مبل کلاسیک گزینه مناسبی است.

مبلمان سلطنتی مدل مازراتی

مبل سلطنتی مدل مازراتی

مبل کلاسیک بهتر است یا استیل؟ مبل کلاسیک شباهت زیادی به مبل استیل دارد، منبت‌کاری روی آن وجود دارد و به دلیل ظریف بودن و کم بودن تعداد نشیمن‌ها به راحتی جا می‌شود. مبل استیل یا سلطنتی بدون شک برای فضاهای بزرگ یا متوسط است. قرار دادن مبل در فضای بزرگ باعث می شود زیبایی آن بیشتر دیده شود.

میز ناهارخوری سلطنتی مدل مازراتی

عکس میز ناهارخوری سلطنتی

نتیجه گیری

با توجه به اطلاعاتی که کسب کردیم، دانستیم که نمی‌شود قطعا گفت که مبل کلاسیک بهتر است یا استیل. درواقع این انتخاب به میزان فضای پذیرایی شما و سلیقه شخصی‌تان بستگی دارد.

اگر فضای پذیرایی اجازه می‌دهد و عاشق طراحی‌های سنتی اروپایی هستید، مبل کلاسیک بهترین گزینه برای شما خواهد بود. اگر هم از دیدن منبت‌کاری‌های فراوان و زرق و برق زیاد لذت می‌برید، مبل استیل گزینه مناسب‌تری برای منزل شماست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

حساب کاربری ندارید؟