Blog

چیدمان اتاق خواب

چیدمان اتاق خواب تاثیر فوق العاده ای روی زیبا سازی اتاق و شیک نشان دادن سرویس خواب دارد. همان طور که به تک تک قسمت های منزل باید اهمیت داد و به بهترین نحو آن ها را چید، به چیدمان اتاق خواب هم باید به همان اندازه اهمیت داد؛ زیرا دکوراسیون هر قسمت تاثیر خاص خودش را روی خانه خواهد گذاشت.

چیدمان اتاق خواب سرویس خواب کلاسیک چوبی مدل کاجی

سرویس خواب کلاسیک مدل کاجی

از طرفی شما بیشتر از یک سوم عمر خود را در خواب هستید و اوقات زیادی را در اتاق خوابتان سپری می کنید. بنابراین واجب است که با چیدمان اصولی و درست اتاق خواب، محیط دنج و آرامی را برای خود ایجاد کنید.

تولیدی چوب سلطان، یکی از کارگاه‌‌های با سابقه و ماهر در ساخت وسایل چوبی است. این تولیدی محصولات چوبی گوناگونی فراوانی از جمله: مبل سلطنتی و مبل کلاسیک و مبل دسته چوبی و مبل استیل تولید می کند. محصولاتی که در این کارگاه تولید می‌شوند به خاطر زیبایی و کیفیت کلاف خام، مشتریان زیادی دارد.

مبل کلاسیک چوبی مدل کاجی

مبلمان کلاسیک مدل کاجی

نکات مهم چیدمان اتاق خواب

چیدمان اتاق خواب نیازمند رعایت اصول و قواعدی است که آن را زیباتر کند. حتما پیش آمده که وارد اتاق خواب دوستان و اطرافیان خود می شوید و کلی انرژی مثبت و حس خوب دریافت می کنید و برعکس وارد اتاقی شده اید که با بی نظمی و غیر اصولی بودن خود باعث شده که نتوانید چند دقیقه بیشتر آن فضا را تحمل کنید. در این بخش به بررسی 7 نکته از چیدمان اتاق خواب می پردازیم.

1. تخت خواب عنصر کانونی اتاق است و باید جایی باشد که حس آرامش را به افراد منتقل کند. عواملی که باعث بهم خوردن آرامش می شود، وجود پنجره یا کمد، پشت تخت خواب است.

کارگاه چوب سلطان، انواع میز ناهارخوری سلطنتی و میز ناهارخوری کلاسیک و ست مبل و میز ناهارخوری کلاسیک را با کلاف خام عالی و درجه یک تولید و به مشتریان عزیز عرضه می‌ کند.

 

میز ناهارخوری کلاسیک چوبی مدل کاجی

میز ناهارخوری کلاسیک مدل کاجی

2. محل قرارگیری تخت خواب باید جایی باشد که وقتی درب باز می شود، دید مستقیم به آن نداشته باشید.
کارگاه چوب سلطان انواع سرویس خواب سلطنتی و سرویس خواب کلاسیک و سرویس چوب عروس را با بهترین کلاف خام تولید می‌‌کند و باعث می ‌شود خیال شما عزیزان در هنگام خرید راحت باشد.

3. اگر مجبور شدید تخت را زیر پنجره بگذارید، حتما کمی فضای خالی بگذرید تا پرده را بتوانید راحت جابه جا کنید. می توانید تخت را بین دیوار دو پنجره هم قرار دهید.

سرویس خواب سلطنتی چوبی مدل کاملیا

سرویس خواب سلطنتی مدل کاملیا

4. انتخاب ابعاد و نحوه چیدمان فرش مهم است. فرش را معمولا برای زیبایی چیدمان اتاق خواب، در جلوی دراور پهن می کنند.
5. از وسایل غیرضروری در چیدمان اتاق خواب استفاده نکنید و فقط وسایل مهم را جا دهید. به عبارت دیگر، اتاق خواب را تبدیل به انباری نکنید.

کارگاه چوب سلطان علاوه بر مبل و میز ناهارخوری و تخت خواب …. وسایل دیگری مثل: آینه و میز کنسول، ست مبل و میز ناهارخوری  را هم تولید می ‌‌کند. استفاده از این وسایل در کنار وسایل دیگر، به بهتر نشان دادن فضای خانه کمک می‌ کند. علاوه بر این، محصولات کارگاه سلطان، به علت بالا بودن کیفیت کلاف خام، مشتریان زیادی دارد.

آینه و میز کنسول چوبی مدل ورونا

آینه و میز کنسول مدل ورونا

6. رنگ اتاق خواب بسیار مهم است و باید به درستی انتخاب شود. رنگ های اصلی اتاق نباید از رنگ های سفید، صورتی، زرد و خاکستری باشند. البته استفاده از آن ها در برخی وسایل ایرادی ندارد.

تولیدی صنایع چوب سلطان، کلاف خام مبل، کلاف خام میز ناهارخوری، کلاف خام سرویس‌خواب و کلاف خام کنسول را با بالاترین کیفیت تولید می ‌کند و در اختیار مشتریان گرامی قرار می‌ دهد.

7. در اتاق کوچک با استفاده کردن از وسایل چند منظوره نیازتان را برطرف کنید. مثلا از دراورهای کوتاه، به عنوان میز آرایش و پاتخت هم می توانید استفاده کنید.

سرویس خواب سلطنتی چوبی مدل کاملیا

سرویس خواب سلطنتی مدل کاملیا

تاثیر نور در دکوراسیون اتاق خواب چیست ؟

نورپردازی یکی از مکمل های بسیار مهم دکوراسیون و چیدمان اتاق خواب است که فضای اتاق را بسیار تحت تاثیر خودش قرار می دهد. هرچقدر که نورپردازی بهتر باشد، فضای اتاق خواب شما بزرگ تر نمایش داده می شود. همچنین می توانید با استفاده از نورهای روشن، فضای مطلوبی را به وجود بیاورد.

اگر اتاق خواب شما پنجره دارد، حتما از پتانسیل نور طبیعی در چیدمان اتاق خواب استفاده کنید. درواقع شما برای تاثیر گذاشتن نور در اتاق، باید یک مسیر برای نور طبیعی به وجود بیاورید. حتی می توانید برای انعکاس نور در بخش هایی از اتاق خواب که نور کافی ندارند از آینه استفاده کنید.

سرویس خواب چوبی سلطنتی مدل برگذار

سرویس خواب سلطنتی مدل برگذار

در زمان هایی که قصد دارید کتابی را مطالعه کنید، باید در آن قسمتی از اتاق که مطالعه می کنید، نور کافی وجود داشته باشد تا چشم هایتان اذیت نشوند و وقتی که قرار است برای خوابیدن در اتاق خواب بمانید، باید فضای اتاق نور مناسبی داشته باشد تا باعث ایجاد اختلال در هورمون های خواب نشود.

مبل سلطنتی چوبی مدل برگذار

مبلمان سلطنتی مدل برگذار

تخت در چیدمان اتاق خواب

اصلا مهم نیست که در چیدمان اتاق خواب خود از تخت خواب یک نفره یا دو نفره استفاده کرده اید. سعی کنید تخت خواب خود را به دیواری که درست رو به روی در است تکیه بدهید. این دیوار اغلب چشم گیرترین دیوار برای انتخاب است. علاوه بر این، بهترین گزینه برای قرار دادن تخت خواب در وسط دیوار است.

با این چنین چیدمان حتی برای تخت های دو طبقه، شما فضای بیشتری برای قرار دادن برخی وسایل مانند پاتختی را خواهید داشت. البته با این کار ممکن است کمی تقارن این کار بهم بخورد، ولی برای استفاده ماکسیمم و حداکثری از فضای اتاق خواب، گاهی اوقات نیاز است این کار را انجام دهید و فضای بیشتری در اختیار داشته باشید.

سرویس خواب چوبی سلطنتی مدل ورونا

سرویس خواب سلطنتی مدل ورونا

پاتختی را چکار کنیم؟

قرار دادن پاتختی برای چیدمان اتاق خواب، کاملا سلیقه ای است و البته به ظرفیت و فضای موجود اتاق بستگی دارد. اگر فضای اتاق شما خیلی کوچک است، بهتر است که از یک پاتختی استفاده کنید. این کار به شما این امکان را می دهد که تخت خود را به سمت یکی از دیوارها مایل کنید و فضای بیشتر و بزرگ تری را در اختیار داشته باشید.

سرویس خواب سلطنتی چوبی ورونا

سرویس خواب سلطنتی ومدل رونا

بهترین چیدمان اتاق خواب

تخت خواب ها معمولا نقطه مرکزی اتاق هستند و شما می توانید چیدمان اتاق خواب را از تخت خواب شروع کنید. اگر تخت خواب را در کناره های دیوار اتاق قرار دهید، تمرکز کمتری روی آن خواهد بود. اگر می خواهید تخت خواب را به نقطه تمرکز اتاق تبدیل کنید، همان طور که گفتیم می توانید آن را در مقابل دیواری که روبه‌روی درب قرار دارد تکیه بدهید.

یکی دیگر از انتخاب های مناسب تخت خواب در چیدمان اتاق خواب، بلند ترین دیوار اتاق است. اگر در مقابل درب، هیچ دیواری وجود ندارد و پنجره ها و باز شدن درب مانع قرار دادن تخت می شوند می توانید به راحتی تخت خواب را در مرکز یکی دیگر از دیوارها قرار دهید.

بهترین چیدمان اتاق خواب

سرویس خواب سلطنتی مدل کاملیا

برای این که از هر طرف تخت بتوانید خیلی راحت روی آن بروید، بهتر است در اطراف تخت خواب جای خالی به مقدار کافی بگذارید. اگر تنها از تخت استفاده می کنید می توانید یک سمت تخت خواب را به دیوار هم بچسبانید، اما اگر دونفر از تخت خواب استفاده می کنید، بهتر است فضای کافی برای رفت و آمد در اطراف تخت خواب وجود داشته باشد.

سرویس خواب کلاسیک چوبی مدل سیلور

سرویس خواب کلاسیک مدل سیلور

نتیجه گیری

چیدمان اتاق خواب یکی از کارهای بسیار مهمی است که تاثیر بسیار زیادی هم در خانه و هم در فضای اتاق خواب دارد. همان طور که گفتیم، انسان ها تقریبا یک سوم عمر خود را در خواب سپری می کنند، بنابراین مهم است که محل استراحتشان یک مکان دنج، راحت و آرامش بخش باشد.

از طرفی باید چیدمان اتاق خواب، اصولی و استاندارد باشد تا با آن ارتباط بگیرید و به راحتی بتوانید در آن جا استراحت کنید. برای این منظور می توانید از نکاتی که در بالا گفتیم هم استفاده کنید تا به راحتی بتوانید یک فضای شیک، ساده و دل نشین را ایجاد کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

حساب کاربری ندارید؟