Blog

مبل برای خانه ۵۰ متری

مدل چیدمان مبل در خانه دارای اصول و قواعد خاصی است که اگر رعایت شود، جلوه بهتری به خانه می‌دهد.چیدن یک خانه خالی و بدون وسیله، درست مثل بوم سفید نقاشی است که با چیدمان درست و اصولی به خانه جان می‌دهد. چیدمان مناسب و اصولی مبل باعث زیباتر دیده شدن وسایل منزل می‌شود.

مبل سلطنتی مدل کاملیا

مبل سلطنتی مدل کاملیا

چیدمان پذیرایی مربع ۵۰ متری

مبل به‌صورت کلی از نظر طرح و مدل، انواع مختلفی دارند و هرکدام از آن‌ها با توجه به ویژگی‌هایی که دارند می‌توانند برای محیط و مکان خاصی، مناسب باشند.چیدمان پذیرایی مربع ۵۰ متری بسیار ساده تر و زیباتر از چیدمان مبل استیل در پذیرایی مستطیل می شود.

مبل‌های راحتی، جزو پرکاربردترین مبل‌هایی هستند که در خانه افراد مختلف یافت می‌شوند. البته چیدمان مبل در منزل آن هم کار چندان سختی نیست، به این شرط که اصول اولیه را رعایت کنید.

چیدمان مبل در خانه

مبل سلطنتی طرح کلاسیک مدل شهرزاد

تولیدی چوب سلطان، کلاف خام مبل و کلاف خام میز ناهارخوری و کلاف خام سرویس خواب و کلاف خام میز تلویزیون را با بهترین کیفیت تولید می‌کند و در اختیار مشتریان عزیز قرار می‌دهد.شما می توانید برای دیدن عکس مبل در خانه و عکس چیدمان مبل به سایت chobesoltan.com مراجعه کنید.

چیدمان مبل خانه

صحبت کردن درمورد اصول بهترین چیدمان ‌های داخلی در دنیا و اجرای آن در منزل یکی از مباحثی است که جای بحث زیادی دارد. اما یک‌سری قوانین وجود دارد که در این اصول ثابت هستند. یکی از اصلی‌ترین اصول طراحی دکوراسیون این است که خرید لوازم دکوری خانه را با مبلمان ادغام نکنید.

مبل کلاسیک مدل هلیا طرح فرانسوی

درواقع بهتر است که خرید مبلمان را بعد از خرید لوازم موردنیاز منزل شروع کنید؛ زیرا ممکن است چیزی در فروشگاه نظرتان را جلب کند، اما برای خانه شما خیلی بزرگ یا کوچک باشد.

برای مثال اگر چشمتان به یک مبلمان صورتی رنگ افتاده که به نظرتان قشنگ است و آن را خریداری کرده‌اید، باید طراحی چیدمان باقی وسایل را با توجه به آن انجام دهید.

میز ناهارخوری کلاسیک مدل آماتیس

بنابراین این ایده که تنها به علت خالی بودن فضای خانه، دکوراسیون منزل را با مبل شروع کنید، فقط باعث بروز اشتباهات بعدی شما می‌شود. بهترین کار این است که دکوراسین منزل را ابتدا از اتاق خواب‌ها شروع کنید و بعد به پذیرایی بپردازید.

برای تعیین استایل منزل ابتدا باید تصمیم بگیرید که چطور می‌خواهید زندگی کنید. با یک تصمیم درواقع بخش زیادی از گام‌های بعدی نشان داده می‌شود. تعیین استایل هم کاملا سلیقه‌ای است و شما می‌توانید سبک اتاق‌ها را سنتی، رسمی، مدرن یا آرام بچینید.

مبل سلطنتی مدل برگذار

مبل سلطنتی مدل برگذار

اگر برایتان مقدور بود حتما مجله‌های دکوراسیون طراحان مشهور را نیز ببینید تا تصمیم درست‌تری بگیرید.صنایع چوب سلطان، یکی از معروف ‌ترین صنایعی در ایران است که محصولات چوبی زیبا و باکیفیتی را تولید می ‌کند.

این صنایع شامل: مبل سلطنتی و مبل کلاسیک و مبل دسته چوبی و مبل استیل هستند که هریک دارای طراحی و دکوراسیون خاص خود هستند.

محصولات صنایع چوب سلطان به دلیل زیبایی و کیفیت بالای کلاف خام، مورد استقبال افراد زیادی قرار گرفته است.
علاوه بر وسایل چوبی که شامل مبلمان و میز ناهارخوری و … می شود، تولیدی چوب سلطان محصولات دیگری مثل: انواع میز و ست مبل و میز ناهارخوری و ست مبل و میز ناهارخوری استیل و سلطنتی را هم تولید می‌کند که به خاطر کیفیت زیاد کلاف خام، طرفداران زیادی دارد.

ست مبل و میز ناهارخوری مدل ورونا

طرح و تعداد وسایلی که به آن نیاز دارید را مشخص کنید. مثلا اگر می‌خواهید میز ناهارخوری بخرید بنویسید که دوست دارید چوبی باشد یا فلز. یکی از عواملی که روی کیفیت و عمر میز ناهارخوری تاثیر می گذارد، کلاف آن است.

به اسکلت چوبی و پیکربندی میز ناهارخوری، کلاف می‌گویند که پس از ساخت کلاف، اجزایی مثل اسفنج، فنر و… رو آن نصب می‌شود. هرچقدر جنس کلاف باکیفیت باشد، عمر وسیله بیشتر است.

خرید یک ست سرویس خواب شیک در کنار باقی وسایل نیز می تواند زیبایی منزل را دوچندان کند. صنایع چوب سلطان، سرویس خواب سلطنتی و سرویس خواب کلاسیک و سرویس چوب عروس را با بهترین کلاف تولید می کند و زیبایی منزل شما را دوچندان می کند. بعد از این مراحل باید جای مبل‌ها را با کمک نوارچسب رنگی روی زمین مشخص کنید و آن‌قدر جایشان را تغییر دهید که نهایتا آن چیزی که دوست دارید ایجاد شود.

ست مبل و میز ناهارخوری مدل سلطان

بودجه‌ای که می‌خواهید برای دکوراسیون منزل بدهید را از قبل مشخص کنید و کنار بگذارید. اگر خانه نیاز به بازسازی یا تعمیرات و لوله‌کشی دارد، بهتر است وسایل را بعد از اتمام کار خریداری کنید که جلوی دست و پا نباشند و آسیب نبینند.

البته می‌توانید آن‌ها را بپوشانید، اما ممکن است مثلا بخواهید رنگ کف را عوض کنید که در این صورت نظر شما برای انتخاب مبل و فرش تغییر می‌کند.
استفاده از ناهارخوری شیک در کنار مبلمان نیز می تواند زیبایی منزل را دوچندان کند.

ست مبل و میز ناهارخوری مدل سناتور

صنایع چوب سلطان، انواع میز ناهارخوری سلطنتی و میز ناهارخوری کلاسیک و ست مبل و میز ناهارخوری و کنسول را با بهترین کلاف تولید می کند و زیبایی منزل شما را دوچندان می کند. در اصول بهترین چیدمان ‌های داخلی در دنیا، تعادل و میانه‌روی موضوع مهمی است که باید رعایت شود.

زیاده‌روی در استفاده از یک رنگ یا طرح خاص، نه تنها زیبا نیست، بلکه فضا را شلوغ و نامرتب نشان می‌دهد. علاوه بر این، باکیفیت بودن وسایل مخصوصا مبلمان خیلی اهمیت دارد. از خریدن وسایل ارزان و بی‌کیفیت اجتناب کنید.

این‌که شما علاقه‌مند باشید همیشه وسایلی مطابق با آخرین مد روز داشته باشید اصلا چیز بدی نیست، اما احتمال دارد چیزی که به تازگی ترند شده، چندسال بعد بسیار زشت به نظر برسد. بنابراین توصیه می‌کنیم خیلی پیرو مد عمل نکنید. ساده‌گرا بودن همیشه جزء اصول اصلی چیدمان داخلی است.

ست مبل و میز ناهارخوری مدل برگذار

استفاده بیش از حد از اشکال هندسی به خانه جلوه شلوغی می‌دهد. اما اگر خیلی به آن علاقه دارید می‌توانید بخش کوچکی از پذیرایی را به این‌کار اختصاص دهید.

مثلا بخشی از دیوار را با نقش‌های هندسی درست کنید یا روی مبلمان، چند کوسن نقش هندسی قرار دهید. همچنین می‌توانید قسمتی از دیوار آشپزخانه را با اشکال هندسی طراحی کنید.

قانون عدد فرد را اجرا کنید تا تاثیراتش را ببینید. بر اساس این قانون، جزئیات و اشیایی که به‌صورت فرد دسته‌بندی و مرتب می‌شوند، گیراتر و جذاب‌تر از اعداد زوج هستند. این‌کار به جلوگیری از کسل‌کننده شدن فضای خانه نیز کمک می‌کند.

ست مبل و میز ناهارخوری مدل کاتالیا

طرز چیدن مبل در خانه

نقطه کانونی در دکوراسیون از پراهمیت‌ترین بخش‌های خانه، حین طراحی و دکوراسیون است. نقطه کانونی درواقع به عنصری گفته می شود که هنگام ورود به یک فضا مثل اتاق یا پذیرایی، توجه شما را به خودش جلب می‌کند.

نقطه کانونی را به‌ عنوان نقطه تاکید هم می‌شناسند؛ زیرا بقیه دکوراسیون، وابسته به آن است. برخی از رایج‌ترین نقاط کانونی در منزل، شامل موارد زیر هستند:

نقطه کانونی در دکوراسیون
شومینهسقف کاذب
قفسه‌های توکارپنجره‌ها و فضای بیرون
دیوار زاویه‌‌ای

• شومینه
شومینه از متداول‌ترین انتخاب‌ها برای نقطه کانونی است. اگر در نشیمن خود شومینه دارید، باید فضای دنج و راحتی را اطراف آن ایجاد کنید. همچنین برای اثرگذاری بیشتر می‌توانید از یک قطعه زیبای هنری برای طاقچه بالای آن استفاده کنید.

• سقف کاذب
شاید سقف‌های کاذب، خیلی دوست‌داشتنی به نظر نرسند ولی از نظر طراحی داخلی، موردنیاز هستند. برای نصب این سقف‌ها ابتدا مطمئن شوید که جذابیت دارند. برای افزایش جذابیت آن نیز می‌توانید از لوسترها یا سایر لوازم روشنایی استفاده کنید.
ست مبل و میز ناهارخوری مدل کاملیا

• قفسه‌های توکار
قفسه‌های توکار از موارد بسیار جذاب برای انتخاب نقطه کانونی به حساب می‌آیند. می‌توانید این قفسه‌ها را به‌عنوان نقطه کانونی درنظر گرفته، سپس فضای دل‌نشینی را اطراف آن بچینید و بقیه دکوراسیون را با توجه به آن انتخاب کنید.

• پنجره‌ها و فضای بیرون
ویوی فضای بیرون می‌تواند انتخاب راحت و زیبایی برای نقطه کانونی اتاق خواب باشد. اگر ویوی فضای بیرون از پنجره، زیبا و چشم‌نواز است، بهتر است از پنجره‌های بزرگ برای اتاقتان استفاده کنید تا نگاه‌ها را به بیرون معطوف کنید.

• دیوار زاویه‌‌ای
می‌توانید نقطه کانونی را با ایجاد یک دیوار تاکیدی به‌وجود بیاورید. با تبدیل یکی از دیوارهای اتاقتان به‌عنوان دیوار تاکید، از آن به‌عنوان نقطه کانونی استفاده کنید.

مبلمان کلاسیک چوبی مدل ویکتریا

مبلمان کلاسیک مدل ویکتریا

مدل چیدن مبل

تقارن در مدل چیدن مبل نوعی تعادل است که بیشتر در طراحی داخلی کاربرد دارد. معمولا زمانی که افراد، تعادل را یک مفهوم برای خودشان تلقی می‌کنند، از آن نیز استفاده می‌کنند. تقارن و تقدم در دکوراسیون داخلی، کارهای انتخابی هستند و در عین حال، تنها راه ایجاد تعادل نیستند. در طراحی داخلی، سه مدل تعادل وجود دارد:

تقارن و تقدم در دکوراسیون داخلی
تعادل متقارن
تعادل غیرمتقارن
تعادل شعاعی یا محوری

میزناهارخوری کلاسیک مدل کاجی

میزناهارخوری کلاسیک مدل کاجی

1. تعادل متقارن
در تعادل متقارن، اتاق به دو نیمه تقسیم شده و دو نیمه دقیقا عین هم طراحی می‌شود. درست مثل این‌که جلوی یکی از نیمه‌ها، آینه قرار داده باشید. برای مثال دو مبل را در دوطرف نشیمن می‌گذارند و یک میز کوچک بین این دو قرار می‌دهند.

2. تعادل غیرمتقارن
در تعادل غیرمتقارن، تعادل در فضا با تکرار فرم‌ها، خطوط و رنگ‌های یکسان ایجاد می‌شود، اما خبری از اثر آینه‌ای نیست. برای مثال در یک اتاق نشیمن، در یک طرف مبل و میز عسلی و در طرف دیگر، آباژور را قرار می‌دهند.

3. تعادل شعاعی یا محوری
تعادل شعاعی از متداول‌ترین نوع تعادل است که با قرار دادن اشیا مشابه، حول یک نقطه میانی به‌وجود می‌آید. به‌طورمعمول از این روش در چیدن میزهای ناهارخوری و صندلی‌ها در اطراف آن استفاده می‌شود.

مبلمان کلاسیک مدل سیلور

مبلمان کلاسیک مدل سیلور

یکی از مهم‌ترین دلایلی که از تقارن استفاده می‌شود این است که تعادل، باعث ایجاد لذت بصری بیشتری می‌شود. مثلا اگر استفاده از تعادل شعاعی، گاهی اوقات باعث یک‌نواختی در فضا بشود می‌توان از تعادل غیرمتقارن استفاده کرد.

همه ما از اتاق یا فضایی که تقارن تعادل دارد لذت می‌بریم؛ زیرا مغز ما ناخودآگاه دنبال نقش‌ها و رفتارهای تکراری در فضا می‌گردد.

مبلمان سلطنتی مدل کاملیا

مبلمان سلطنتی کاملیا

تضاد در دکوراسیون داخلی چگونه است ؟

تضاد یا کنتراست یکی از اصول موثر در جلب نظر مخاطب هنگام ورود به یک فضا یا یک اثر هنری است. استفاده از تضاد در دکوراسیون داخلی باعث جلوگیری از یکنواخت بودن محیط می‌شود. در این اصل، شما می‌توانید با کنار هم قرار دادن دو چیز متفاوت با کاربردی مشابه، از یکنواختی بصری در فضا جلوگیری کنید.

قانون تضاد جزء جدایی‌ناپذیر طراحی دکوراسیون داخلی است و برای ایجاد تاثیرات ماندگار و طولانی مدتش در دکوراسیون داخلی می‌توانید از آن به‌عنوان یک ابزار ضروری بهره‌مند شوید. کنتراست زمانی ایجاد می‌شود که دو یا چند عنصر با ویژگی‌های متضاد در یک فضا قرار کنارهم قرار بگیرند.

مبلمان سلطنتی چوبی مدل کاملیا

مبلمان سلطنتی کاملیا

این را می‌توان با استفاده از بسیاری از جنبه‌های مختلف طراحی، مانند رنگ، شکل، اندازه، مواد، بافت، سبک، و… ایجاد کرد. وقتی همه المان‌ها و وسایل موجود در فضا باهم در هماهنگی کامل باشند و به بهترین شکل در کنار هم قرار گیرند، می‌توانند تاثیرات عمیقی بر نگرش و دید کلی هرکسی داشته باشند. با استفاده از تضاد می‌توانید زیبایی بصری فضا را نیز دوبرابر کنید و هارمونی محیط را دگرگون کنید.

چیدمان مبل در پذیرایی مربع شکل

پذیرایی‌های مربع، انتخاب‌های محدودتر و در عین حال خاص‌تری در انتخاب مبل و طرز چیدمان آن دارند. به‌خاطر این که پذیرایی‌های مربع شکل دیوار طویل مانند پذیرایی مستطیل ندارند.

مبلمان سلطنتی مدل مازراتی

مبل سلطنتی

بنابراین جدا کردن مکان گفتگو از قسمت تلویزیون کار سختی است و سختی این مسئله موقعی بیشتر می‌شود که اندازه مربع نیز بسیار کوچک باشد. طرز چیدمان مبل در پذیرایی مربع، به پنج روش قابل انجام است. این روش‌ها شامل گزینه‌های زیر هستند:

چیدمان مبل در پذیرایی مربع
طرح نیمکت
طرح چند منظوره
طرح کلاسیکی
طرح یک صندلی با یک گذرگاه
طرح مبلمان گرد گوشه

مدل چیدن خانه

1) طرح نیمکت
در طرح نیمکت می‌توانید به جای مبل‌های تک‌نفره یک مبل سه نفره قرار دهید. یعنی در اتاق پذیرایی مربع کوچک، دو مبل سه نفره قرار می‌گیرد. برای این‌که فضای کوچک پذیرایی، نورپردازی موثرتر و بهتری داشته باشد می‌توانید از آباژور بین مبل‌های سه نفره استفاده کنید.

2) طرح چند منظوره
مرکز اصلی در یک اتاق پذیرایی مبلمان آن است. معمولا مبلمان را مقابل شومینه قرار می دهند، ولی علاوه بر یک مبل سه نفره با توجه به اندازه و مساحت فضای پذیرایی، سه مبل تک‌نفره و یک فرش نیز در آن فضا چیده می‌شود. چیدمان‌های چندمنظوره را معمولا برای دورهمی های خانوادگی ایجاد می کنند.

مبلمان کلاسیک مدل شهرزاد

مبل سلطنتی طرح کلاسیک مدل شهرزاد

3) طرح کلاسیکی
از روش‌های رایج در چیدمان پذیرایی‌های مربع طرح کلاسیک است در طرح کلاسیک، از یک مبل سه‌نفره دو مبل تک‌نفره استفاده می‌شود.

در این چیدمان مبلمان در مقابل شومینه قرار نمی‌گیرند. نکته‌ای که در این نوع از چیدمان وجود دارد، طرز قرارگیری فرش است. این فرش به گونه‌ای در پذیرایی شما قرار می‌گیرد که هر شخصی که وارد منزل شود، به نوعی او را به سمت پذیرایی هدایت می‌کند .

4) طرح یک صندلی با یک گذرگاه
در این چیدمان یک مبل سه‌نفره در سمت چپ شومینه قرار می‌دهند سپس دو مبل تک‌نفره را می‌توان در کنار مبل سه‌نفره گذاشت و میز را وسط اتاق پذیرایی قرار داد .

مبلمان سلطنتی مدل سناتور

مبلمان سلطنتی مدل سناتور

5) طرح مبلمان گرد گوشه
این چیدمان بهترین نوع چیدمان مبل در پذیرایی مربع کوچک است. در این طرح مبل‌ها روبه‌روی شومینه هستند. تعداد مبل‌های چیده شده نیز بستگی به میزان فضایی دارد که در این پذیرایی مربع کوچک برای چیدمان مبل در نظر گرفته‌اید.
می‌توانید در مابین مبل‌های تک‌نفره آباژورهایی را قرار دهید تا چیدمان را برای دورهمی خانوادگی زیباتر کند.

مبلمان سلطنتی مدل برگذار

عکس مبل استیل مدل برگذار

مدل گذاشتن مبل در خانه

در خانه‌های ایرانی متداول‌ترین شکل اتاق‌های پذیرایی، نشیمن و آشپزخانه‌ها مستطیل یا مربعی است. بسیاری از افراد فکر می‌کنند که چیدمان لوازم در فضاهای مربعی شکل راحت‌تر است و در فضاهای مستطیل شکل چیدمان وسایل مختلف باعث می‌شود که رفت‌وآمد راحت نباشد، اما این‌طور نیست.

طرز چیدمان مبل در پذیرایی مستطیل قوانین خاص خودش را دارد که با رعایت آن‌ها می‌توانید یک فضای دنج بسازید.اگر مبلمان را از قبل خریداری کرده‌اید، باید آن را در طول فضا پخش کنید و نیازی به چیدن آن در یک مکان مشخص نیست.

اگر اتاق نشیمن یا پذیرایی شما از دو قسمت تشکیل شده است، می‌توانید یک مبل و نشیمنگاه و میز را در قسمت اول و مبل و نشیمنگاه دیگر در قسمت دوم بگذارید.

مبلمان سلطنتی مدل برگذار

عکس مبل استیل مدل برگذار

نکته مهم این است که مبلمان اتاق را در یک فضا انباشته نکنید.اما اگر هنوز مبلمان را انتخاب نکرده‌اید، انواع مبل ال گوشه یکی از انواع مبلمان ایده‌آل برای اتاق نشیمن مستطیل شکل است؛ زیرا فضای زیادی را برای قرار دادن میز و عبور آزادانه فراهم می‌کند.

می‌توانید به یک مبل و دو صندلی بسنده کنید و آن‌ها را به صورت متعادل توزیع کنید، حتی اگر مجبور باشید آنها را جداگانه قرار دهید. مهم هماهنگی است.

تمیز کردن مبلمان کلاسیک

عکس مبلمان کلاسیک مدل کاتالیا

هنگام انتخاب مبلمان در چیدمان پذیرایی مستطیلی، وسایل ساده و سبک، الزاما به معنای کاربردی نبودن آنها نیست، برعکس، با ظرافت و اندازه مناسب برای اتاق‌های مستطیل شکل و سهولت جابه‌جایی آن‌ها در هنگام تغییر جای مبلمان، متمایز می‌شوند. مبلمانی را انتخاب کنید که فضای زیادی را در اتاق اشغال نکند.

مبل کلاسیک چوبی مدل کاتالیا

مبلمان کلاسیک مدل کاتالیا

نتیجه گیری

در این مقاله به بررسی روش‌ها و ترفندهای چیدمان مبل در خانه پرداختیم و با برخی از مهم‌ترین قوانین دکوراسیون داخلی آشنا شدیم. برخی از نکات مهم این مقاله شامل یاد گرفتن پیدا کردن نقطه کانونی در اتاق، قانون تضاد، تقارن و تقدم و طرز چیدمان مبل در محیط‌های مربع و مستطیل بود. با رعایت این نکات می‌توانید فضای دل‌نشین‌تری را در خانه خود ایجاد کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

حساب کاربری ندارید؟