Blog

آیا یک هال یا پذیرایی ۳۰ متری قابلیت چیدمان و دکوراسیون سلطنتی یا استیل را دارد؟ با اینکه بارها گفته‌ایم فضای کوچک مناسب مبل سلطنتی نیست و بهتر است بجای آن به گزینه‌های دیگر فکر کنید، اما باز هم با رعایت چند ترفند می‌توانید این مدل سبک فاخر را در متراژ گفته شده اجرا کنید. منظور از ترفندها این است که قوانین چیدمان را بلد باشید و آن‌ها را اجرا کنید.

ست مبل و میز ناهارخوری مدل مازراتی

اگر واقعا این اصول را هنگام خرید مبلمان لحاظ و رعایت کنید می‌توانید انواع سبک‌های فاخر مثل مبل کلاسیک یا انواع دیگر تجهیزات منزل سبک شاهانه مثل ست مبل و میز ناهارخوری استیل و سلطنتی را در پذیرایی سی متری جای داد.بر فرض که شما سبک مبل استیل یا سلطنتی را برای خانه خود برگزیده‌اید، حال چند نکته‌ای را متذکر می‌شوم که بهترین چیدمان را داشته باشید اول اینکه رنگ پارچه مبلی و چوب را روشن و ساده انتخاب کنید و سعی کنید پارچه روی مبل‌ها طوری باشد که ضخامت نداشته باشد.

ست مبل و میز ناهارخوری مدل سناتور

نکته دیگر اینکه میز جلومبلی و عسلی‌ها را حتما به رنگ چوب مبل‌ها و نزدیک به رنگ کفپوش یا فرش‌ها انتخاب کنید. مورد بعدی اینکه از سازنده مبل‌‌ها بخواهید نقش و نگار کمتری روی مبل‌های سلطنتی ایجاد کند، همچنیین قسمت پشتی مبل‌ها و تاج‌ها را کوتاه‌تر طراحی کند (البته اگر سقف خانه بلند است نیازی به رعایت این مورد نیست).صنایع چوب سلطان با توجه به خواسته شما استانداردترین مبل‌ها را برای فصای خانه شما طراحی می‌کند و پیشنهاد می‌کند اگر فصای شما محدود است مبل‌ها را به صورت نیم ست انتخاب کنید تا فضای زیادی را اشغال نکنند.

ست مبل و میز ناهارخوری مدل برگذار

حال نوبت به چیدمان مبلمان‌ها در هال ۳۰ متری است. تفاوتی ندارد پذیرایی مستطیل، مربع یا ال شکل باشد. شما باید مبل‌ها را به صورت ال قرار دهید و بزرگترین مبل را در قسمت روبروی بزرگترین دیوار قرار دهید. بدین صورت می‌توانید روبروی ست مبل بزرگ، میز تلویزیون را جای دهید؛ حال اکثریت افراد و مهمانان به راحتی می‌توانند تلویزیون تماشا کنند.

دکوراسیون پذیرایی ۲۴ متری

۲۴ متر فضا برای پذیرایی اگر بخواهید کل تجهیزات خانه را مانند خریداری و استفاده کنید، کم است. واضح‌تر بخواهیم حرف بزنیم؛ اگر هال شما کوچک است نیاز نیست ست مبل و میز ناهارخوری و کنسول را به صورت کامل حتما تهیه کنید خصوصا اگر قصد دارید سبک آن‌ها را از انواع فاخر مثل کلاسیک تهیه کنید.

ست مبل و میز ناهارخوری مدل سیلور

بهتر است ابتدا مبلمان را تهیه کنید آن هم به صورت نیم ست. بعد از آنکه مبلمان را چیدمان کردید و فضای آزاد زیادی داشتید می‌توانید به فکر تهیه میز ناهارخوری بیافتید.لازم است رنگ دیوارها را تعین کنید. رنگ دیوارها تاثیر زیادی در وسیع نشان دادن فضا دارند. بهتر است رنگ‌های روشن و گچ‌بری‌های ساده‌ای را انتخاب کنید.

چنانچه به کاغذ دیواری علاقه دارید از انتخاب طرح‌های شلوغ پرهیز کنید. نوبت فرش و کف پوش‌ها است‌. اگر فرش پهن بر روی کف پذیرایی استفاده می‌کنید، طرح کف‌پوش‌ها نمایان نیستند در نتیجه نوع آن‌ها اهمیتی ندارد.ولی باید فرشی کم کار و به رنگ خنثی و روشن انتخاب کنید تا با کل تجهیزات خانه هارمونی پیدا کند.

اگر فرش کوچک انتخاب می‌کنید و کف پوش‌ها آشکار هستند، سعی کنید انواع بدون شکل و رنگ روشنی را برگزینید که تضاد زیادی با دیوارها نداشته باشند. اگر علاقه به رنگ طبیعت دارید و قصد تهیه سرویس چوب عروس با پایه‌های چوبی دارید ، کف پوش طرح چوب و به رنگ دسته مبل‌ها کار بگذارید.

ست مبل و میز ناهارخوری مدل کاتالیا

حال نوبت به انتخاب مبل است. چه سبکی دوست دارید؟ پیشنهاد ما برای این متراژ سبک مدرن است که اصولا طراحی ساده، ظریف و کم جایی دارند. سبک مدرن فضای زیادی نیاز ندارد به همین دلیل امکان استفاده از آینه کنسول و میز ناهار خوری چند نفره کوچک را نیز دارید. حال کم رفت و آمدترین قسمت خانه را پیدا کرده و مبلمان را آنجا چیدمان کنید.

چیدمان ‌سالن‌ پذیرایی ۳۰ متری

شما آزاد هستید ار طرح و سبک مبلمان و اثاثیه‌ای برای منزل خود انتخاب کنید. اما اگر نظر ما را بخواهید، توصیه می‌کنیم بیخیال مدل و سبک‌های سنگین و پر زرق و برق شوید چون فضای شما را بسیار محدود می‌کنند. اگر سبک سلطنتی دوست دارید از مدل‌های مشابه و سبک‌تر آن مثل سبک استیل یا کلاسیک که تلفییی از مدرنیته و شاهانه است، استفاده کنید.

ست مبل و میز ناهارخوری مدل ورونا

دکوراسیون مینیمال، مدرن، نئوکلاسیک و استیل به ترتیب بهترین پیشنهاد برای دکوراسیون کسانی است که فقط ۳۰ متر فضا در اختیار دارند. البته این نکته نیز فراموش نشود که از اکسسوری بسیار محدود استفاده شود. دکوری‌های سنگین و سلطنتی مناسب دکوراسیون این مقدار فضا نیستند. در ضمن این فضاها را برای چیدمان مبل یا ناهار خوری انتخاب نکنید.

ست مبل و میز ناهارخوری مدل سلطان

فضای بین دو درب، فصای پررفت و آمد و فضای نزدیک به سرویس‌های بهداشتی اصلا مناسب چیدمان وسایل خانه نیستند. ترجیحا فضایی کم رفت و آمد انتخاب کتید و مبلمان را آنجا بچینید. میز ناهار خوری را در جایی نزدیک به آشپزخانه قرار دهید. میز تلویزیون را روبه‌روی مبل‌ها و در صورت امکان دقیقا روبه‌روی مبل بزرگ قرار دهید. کنسول ساده و متصل به دیوار برای خانه‌های کوچک بهترین پیشنهاد است.

ست مبل و میز ناهارخوری مدل کاجی

چیدمان سالن پذیرایی ۲۵ متری

به شکل پذیرایی دقت کنید. اگر ال است در قسمت کوچک ‌تر آن مبلمان‌ها را بچینید و یک فضای صمیمی ایجاد کنید. اکر هال به شکل مستطیل یا مربع است، بزرگترین دیوار را پیدا کنید و ‌دقت کنید که رفت و آمد آنجا چطور است. اگر رفت و آمد کم بود در همان قسمت مبل بزرگ را قرار دهید. حال به فکر مبل دو نفره باشید. بهتر است مبلمان را به شکل ال تنظیم کنید که جای کمتری می ‌گیرند.

ست مبل و میز ناهارخوری مدل الیزابت

مبل‌های بعدی را نیز در راستای مبل یه نفره قرار دهید تا شکل ال پیدا کنند. مبل‌های ال راحتی بهترین سبک براب هال ۲۵ متری هستند. سعی کنید از اکسسوری سنگین و دکوری‌های شلوغ خصوصا کنار مبل‌ها استفاده نکنید. اگر امکان دارد یک ناهار خوری کوچک مثل ۶ نفره، در نزدیکی آشپزخانه قرار دهید. اما قسمتی را اختصاص دهید که رفت و آمد زیادی نداشته باشد.

ست مبل و میز ناهارخوری مدل شهرزاد

4روش کاربردی برای چیدمان در پذیرایی ۳۰ متری

۳۰ متر فضا برای پذیرایی واقعا بزرگ نیست و برای چیدمان وسایل خصوصا تجهیزات بزرگ و سنگین مثل مبل باید دقت زیادی به خرج داد تا نهایتا وسیع‌ترین حالت برای فضا را ایجاد کرد. ما چند نوع چیدمان کاربردی را به شما پیشنهاد می‌کنیم که با چنین چیدمانی بهترین استفاده از فضا را برده‌اید و نتیجه نهایی یک پذیرایی با چیدمان اصولی مرتب و شیک است.

4 روش چیدمان در پذیراییتوضیحات
چیدمان مبل به شکل البزرگترین دیوار را مبدا قرار دهید. روبه‌روی آن مبل بزرگ را قرار دعید و مابقی را به شکل ال کنار مبل بزرگ بچینید. دیوار مقابل مبل بزرگ را به میز تلویزیون اختصاص دهید. جلو مبلی را در وسط مبلمان و عسلی‌ها را در کناره‌ های مبلمان جای دهید.
مبل ‌ها را به شکل U چیدمان کنیداین مدل چیدمان حالت صمیمی و جمع و جوری ایجاد می‌کند. فقط باید مبل‌ها در قسمتی باشند که وقتی از درب ورودی وارد می‌شوید پشت مبل‌ها روبه‌روی درب نباشند. اگر پشت مبل دیوار باشد جیدمان بی‌نقص می‌شود و می‌توانید پشت‌ مبل‌ها را با آباژور، گلدان بزرگ و دیگر اکسسوری‌های شیک دیزاین کنید.
اجرای مبلمان خطیچیدمان خطی برای پذیرایی ۳۰ متری، در وسیع نشان دادن فضا تاثیر دارد. مبلمان راحتی و استیل برای چیدمان خطی انتخاب درستی هستند.
چیدمان موازینقطه کانونی خانه ‌های کوچک، تلویزیون یا شومینه است. یعنی در لحظه ورود اولین چیزی که توجه را جلب می‌کند این دو وسیله هستند. حال شما باید مبل‌های بزرگ را در یک مکان کم رفت و امد روبه‌روی هم قرار دهید و بقیه مبل‌ها را در کنار آن بچینید.

اصول چیدمان مبل در طراحی داخلی

اگر می‌خواهید چیدمانی اصولی داشته باشید باید با توجه به طراحی داخلی منزل خود مبلمان را انتخاب، تهیه و چیدمان کنید. متراژ فضا، ارتفاع سقف‌ها، شکل پذیرایی، تم دکوراسیون، سبک تجهیزات و دکوراسیون موارد مهمی هستند که مشخص می‌کنند چه مبل و چه نوع چیدمانی داشته باشید. مسلما سبک و چیدمان حتی رنگ مبلمان یک پذیرایی ۳۰ متری با یک پذیرایی ۶۰ متری تفاوت دارد.

ست مبل و میز ناهارخوری مدل کاملیا

انتخاب کسانی که فضای محدودی دارند بسیار حساس‌تر است چون بایستی رنگ را حتما از تم روشن انتخاب کنند و به سراغ مبل‌های نیم ست بروند. انتخار مبلمان سبک سنگین و فاخر مثل سلطنتی، ریسک است و ممکن است نهایتا به شلوغی فضا و کوچک کردن مساحت خانه منجر شود. اما بالعکس برای فضاهای بزرگ چنین محدودیت‌هایی وجود ندارد.

ست مبل و میز ناهارخوری مدل ویکتوریا

ایده دیزاین و چیدمان پذیرایی ۳۰ متری

اگر هال شما به صورت ال است بهتر است مبل‌ها را در قسمت کم رفت و آمد پذیرایی و به صورت ال بچینید. اکر فضا مستطیلی است ما پیشنهاد می‌کنیم یا به صورت ال و یا به صورت خطی مبل ‌ها را چیدمان کنید. هر چقدر که مبلمان خطی برای متراژهای بزرگ ناهمگون است، اما برای خانه‌های کوچک چیدمانی مرتب و منظم است و فضا را بزرگ و دلباز نشان می ‌دهد.

البته این چیدمان برای پذیرایی‌های باریک و ۳۰ متری مناسب‌ تر است. اگر پذیرایی شما چهار گوش است مبلمان را U شکل بچینید بسیار زیباتر می‌شود. بدین صورت قادر هستید پشت مبل‌ها را با دکوری‌ های زیبا مثل گلدان‌های بزرگ دیزاین کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

حساب کاربری ندارید؟