Blog

در بسیاری از خانه‌ها که متراژ و فضای پذیرایی بالا است، افراد می‌توانند با چیدمان دو دست مبل در کنار هم زیبایی زیادی را برای منزل خود به‌وجود بیاورند. در این مواقع، انتخاب سبک و مدل مبلمان می‌تواند چالش اصلی باشد. در این مقاله قصد داریم، نکات و اصول چیدمان مبل سلطنتی و راحتی کنار هم را بررسی کنیم تا بتوانید با این نکات، مبلمان خود را به زیباترین شکل چیدمان کنید.

چیدمان مبل سلطنتی و راحتی کنار هم

جذاب‌ترین ایده‌های چیدمان مبل استیل و راحتی با هم کدامند؟

معمولا در میان مبلمان مختلف، خرید مبل استیل یا مبل سلطنتی در بین ایرانیان یکی از محبوب‌ترین مبلمان ها است. یکی از وسایل اصلی هر منزلی مبل است که نحوه دکوراسیون و چیدمان آن بسیار حائز اهمیت است و باید با اصول و قواعد خاص خود چیدمان بشوند تا بتوانند موجب زیبایی فضای خانه بشوند. در این قسمت چند ایده جذاب چیدمان مبل استیل و راحتی با هم را بررسی می‌کنیم.

classic furniture model kaji 502

نحوه چیدمان مبل استیل و راحتی باهم

اگر محیط اتاق پذیرایی شما بزرگ است می‌توانید 2 دست مبل سلطنتی و راحتی را در آن چیدمان کنید. در این روش لازم است که در نقطه کانونی اتاق که شومینه یا تلوزیون یک دست مبل راحتی در یک سمت و مبلمان استیل را در قسمت دیگر اتاق قرار دهید.مبلمان راحتی معمولا در نزدیکی آشپزخانه قرار داده می‌شوند و یک محیط خصوصی را برای صحبت کردن بین اعضای خانواده و دوستان به‌وجود می‌آورد. به‌علاوه شما می‌توانید این ۲ دست مبل را پشت به هم قرار دهید تا بتوانید یک فضای رسمی و یک فضای غیررسمی در منزل خود ایجاد کنید.توصیه می‌شود در استفاده از اکسسوری‌ها غافل نشوید؛ چون این اکسسوری‌ها می‌توانند زیبایی فضای اتاق پذیرایی شما را تا حد زیادی افزایش دهند.

classic furniture model elenzo

انواع چیدمان مبل سلطنتی و راحتی در کنار یکدیگر

انواع چیدمان مبل سلطنتی و راحتی در کنار یکدیگر
چیدمان دایره‌ای شکل مبلمان استیل و راحتی با هم
چیدمان خطی شکل مبل استیل و راحتی با هم
چیدمان تلفیقی مبل استیل و راحتی با هم
classic furniture model kaji mesri

چیدمان دایره‌ای شکل مبلمان استیل و راحتی با هم

اگر شما نیز دوست دارید، با استفاده از مبلمان خود، یک فضای گرم و صمیمی‌ برای گفت‌وگوها و دورهمی‌های خانوادگی و دوستانه ایجاد کنید، پیشنهاد می‌کنیم مبلمان خود را به‌صورت گرد چیدمان کنید. برای انجام این کار نقطه کانونی اتاق پذیرایی را پیدا کنید و مبل‌های استیل را به‌صورت دایره‌ای در یک سمت اتاق قرار دهید. همچنین می‌توانید مبل راحتی را نیز در سمت باقی‌مانده اتاق، به صورت دایره‌ای یا هر شکل دیگری که دوست دارید چیدمان کنید.

sofa model soltan

چیدمان خطی شکل مبل استیل و راحتی با هم

در اتاق‌های پذیرایی‌ مستطیل شکل شیوه چیدمان مبلمان مقداری متفاوت‌تر است؛ چراکه فضاهایی به این شکل مقداری غیراصولی هستند. در این فضا می‌‌توانید مبلمان راحتی را در یک گوشه از اتاق نشیمن قرار دهید و مبلمان استیل را نیز به شما خطی در مجاورت آن بچینید.

چیدمان تلفیقی مبل استیل و راحتی با هم

یک ایده دیگر برای چیدمان مبل استیل و راحتی با هم این است که آن‌ها به‌صورت تلفیقی چیدمان کنید. در این روش که براساس قاعده و قانون خاصی نیست می‌توانید به جای مبل استیل از هر نوع مبل دیگری استفاده کنید. به‌عنوان مثال، یک مدل مبل که در کنار مبل راحتی زیبا می‌شود، مبل کلاسیک و مبل نئوکلاسیک است که می‌توانید با چیدمان زیبا کنار مبل راحتی دکور خانه خود را زیباتر کنید.

classic furniture model kaji romi

چیدمان مبل سلطنتی و راحتی در پذیرایی مربع

شما می‌توانید با تهیه‌ مبل سلطنتی از صنایع چوب سلطان و گذاشتن آن کنار یک دست مبل راحتی دکوراسیون لاکچری برای منزل خود ایجاد کنید. یکی از لاکچری‌ترین دکوراسیون‌های مبل سلطنتی و راحتی چیدمان آن‌ها به‌صورت دایره‌ای است.نقطه کانونی اتاق پذیرایی را پیدا کنید و در یک سمت آن مبلمان سلطنتی و در سمت دیگر مبلمان راحتی را به شکل دایره‌ای قرار دهید. در این حالت شما علاوه بر داشتن دکوراسیون لاکچری یک فضای خودمانی و صمیمی برای دورهمی‌ها نیز خواهید داشت.

چیدمان مبل سلطنتی و راحتی در پذیرایی مستطیل

اصولی‌ترین شکل اتاق پذیرایی، شکل مربع است و همچنین چیدمان اصولی مبلمان مناسب این اتاق، چیدمان به‌صورت گرد است؛ چراکه این شیوه مزیت‌هایی نسبت به سایر شیوه‌ها دارد. در این روش با چیدمان مبلمان به‌صورت دایره‌ای در دو طرف اتاق، اتاق پذیرایی شما بدون استفاده از هیچ پارتیشن یا هر مدل جداکننده‌ای، به‌صورت جداگانه و مجزا دیده می‌شود.همچنین با چیدمان مبل سلطنتی و راحتی به شیوه گرد، می‌توانید دو فضای رسمی و غیررسمی برای مهمانی‌های رسمی‌تر و خودمانی داشته باشید.

مبل سلطنتی مدل کاملیا

چیدمان مبل راحتی و مبل سلطنتی در خانه کوچک

جهت چیدمان مبل سلطنتی در خانه کوچک، ابتدا نقطه کانونی اتاق پذیرایی را پیدا کنید و مبل ۳ نفره را روبه‌روی آن بگذارید. سپس مبل‌های ۲ نفره را در کنار آن و روبروی هم قرار دهید و مبل‌های تک‌نفره را نیز در باقی‌مانده فضا بگذارید.یک روش دیگر این است که مبل ۳ نفره را در بالای اتاق قرار داده و مبل‌های ۲ نفره را دقیقا مقابل آن بگذارید، سپس صندلی‌های تکی را در فاصله این ۲ قرار دهید. در این چیدمان، توصیه می‌شود یک فرش در مرکز محیط پهن کنید و مبلمان را در اطراف آن چیدمان کنید.در خانه‌های کوچک به احتمال زیاد امکان استفاده از مبل سلطنتی و راحتی با هم وجود ندارد و شما فقط امکان استفاده از یکی از این ۲ مدل را دارید. برای چیدمان مبل راحتی در خانه کوچک نیز می‌توانید همان شیوه چیدمان مبل سلطنتی را به‌کار بگیرید.

مبل کلاسیک مدل کارن

روش‌های ست کردن مبل استیل و راحتی

ازجمله روش‌های ست کردن مبل استیل و راحتی، گذاشتن آن‌ها روبه‌روی هم است. به این ترتیب شما، محیط پذیرایی را به فضایی گرم و صمیمی تبدیل خواهید کرد. توصیه می‌شود برای اینکه قرار دادن 2 مدل مختلف مبل روبه‌روی هم جلوه بدی نداشته باشد و از فضای پذیرایی به‌درستی استفاده شود، مبلمان استیل را در گوشه‌ای قرار دهید و مبلمان راحتی را نیز دقیقا مقابل آن‌ها بگذارید.از روش‌های دیگر ست مبل استیل و راحتی می‌توان به چیدمان مبل استیل و راحتی به‌صورت مربعی و ست مبل استیل و راحتی به شکل خطی اشاره کرد.صنایع چوب سلطان یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان دکوراسیون داخلی منزل و اتاق‌خواب‌ از جمله مبلمان است که تمام محصولات خود را در ابعاد و طرح‌های مختلف و همچنین با استفاده از به‌روزترین تجهیزات دنیا و باکیفیت‌ترین مواد اولیه مرغوب تولید می‌کند، شما می‌توانید برای مشاهده محصولات ما، به صفحه محصول صنایع چوب سلطان مراجعه کنید.

6 نظر در “چیدمان مبل سلطنتی و راحتی کنار هم

  1. سمیرا گفت:

    سلام
    ممنون از تو ضیحاتتون مقاله خیلی کامل و کاربردی بود

    1. Samira Nemati گفت:

      سلام مچکرم

  2. سمیرا گفت:

    سلام
    میشه لطفا راجب چیدمان مبل سلطنتی و راحتی در ‌‌ پذیرایی مربع هم مقاله ای منتشر کنید و یا اینکه توضیحی به من بگید ممنون

    1. Samira Nemati گفت:

      سلام به درخواست شما مقاله چیدمان مبل سلطنتی و راحتی در پذیرایی مربع منتشر کردیم

  3. فاطمه گفت:

    سلام
    من با خوندن این مقاله اطلاعات خوبی راجب چیدمان مبل سلطنتی و راحتی کسب کردم ممنون

    1. Samira Nemati گفت:

      سلام خیلی خوشحال شدم که تونستم بهتون کمک کنم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

حساب کاربری ندارید؟