Blog

کلاف خام چوبی کنسول

کلاف خام چوبی کنسول در صنعت مبل‌سازی و لوازم چوبی مثل کنسول: بوفه میز تلویزیون و … به قسمت اصلی و اساسی از کنسول اشاره دارد. این قطعه از چوب به عنوان اسکلت اصلی کنسول عمل می‌کند که ساختار و پایه‌‌ای برای بخش‌‌های دیگر مانند فوم، فنر، پارچه و پوشش‌‌های مختلف مخصوص کنسول را فراهم می‌‌کند.

به‌عبارت دیگر، کلاف خام چوبی کنسول، پایه‌‌ای است که بر روی آن سایر اجزا قرار می‌گیرند تا آن وسیله به‌طور کامل تکمیل شود و آماده استفاده باشد.
پیدا کردن افراد متخصص و اطمینانی برای ساخت وسایل چوبی در اکثر موارد کار راحتی نیست؛ زیرا هرکسی نمی تواند یک کار باکیفیت و تمیز بسازد، مگر اینکه تجربه زیادی در آن داشته باشد و چندین سال به این کار مشغول باشد.

کلاف خام چوبی کنسول

کلاف خام اینه کنسول

کارگاه صنایع چوب سلطان با سابقه و مهارت فراوان که دارد، همان جای مطمئنی است که دنبالش هستید. این تولیدی درواقع یک کارگاه ماهر است که محصولات چوبی با کیفیت می‌‌ سازد است. محصولات مبلی مثل: مبل سلطنتی، مبل کلاسیک و مبل استیل در کارگاه سلطان تولید می ‌‌شود. سبک طراحی هرکدام از این محصولات بسیار شیک و در عین حال خاص و منحصر به فرد هستند. محصولات این کارگاه کیفیت کلاف خام بالایی دارند که درمقابل باعث شده مشتریان آن هم زیاد باشند.

مبلمان سلطنتی چوبی مدل کاملیا

مبل سلطنتی مدل کاملیا

کلاف خام چوبی کنسول چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

کلاف خام چوبی کنسول اصطلاحی است که در صنعت مبل‌سازی و ساخت وسایل چوبی به وفور استفاده می‌شود. در کنسول، یک کلاف خام چوبی به عنوان اصلی‌‌ترین قسمت ساختاری استفاده می‌‌شود و بعد از آن اجزای دیگری نظیر پارچه، فنر، رنگ، فوم و اسفنج به آن اضافه می‌شوند.

کلاف خام کنسول

کلاف خام کنسول

کارگاه تولید مصنوعات چوبی سلطان، میز ناهارخوری سلطنتی و میز ناهارخوری کلاسیک را با طرح ها و مدل های زیبا و گوناگون و همچنین کلاف خام مرغوب تولید کرده و به مشتریان عرضه می کند.

البته که کنسول مانند مبلمان نیازی به اضافه کردن پارچه و فوم ندارد، اما پس از ساخت اسکلت آن، تغییرات نهایی مثل رنگ و … روی آن اعمال می‌شود تا شکل نهایی کنسول ایجاد شود. ویژگی‌‌های اصلی کلاف خام چوبی کنسول شامل موارد زیر هستند:

میز ناهارخوری سلطنتی چوبی مدل کاملیا

میز ناهارخوری سلطنتی مدل کاملیا

مقاومت و پایداری بالا

کلاف خام چوبی به دلیل ساختار لایه‌‌ای چوب و چسبندگی مناسب لایه‌ ها، مقاومت بالا در برابر فشار و سایش را فراهم می‌‌کند. همچنین به دلیل پایداری شکل، از تغییر شکل ناشی از تغییرات رطوبت و دما جلوگیری می‌کند.

کلاف خام کنسول

کلاف خام کنسول

شما می توانید برای  خرید سرویس خواب سلطنتی و  خرید سرویس خواب کلاسیک با کیفیت با کلاف خام بی‌نظیر، به تولیدی صنایع چوب سلطان مراجعه کنید و زیبایی را به اتاق خوابتان هدیه می دهد. اگر می‌خواهید یک سرویس خواب عمری برای اتاقتان تهیه کنید که چندسال مداوم بتوانید از آن استفاده کنید، پیشنهاد ما به شما برای خرید، کارگاه سلطان است.

سرویس خواب چوبی سلطنتی مدل برگذار

سرویس خواب سلطنتی مدل برگذار

انعطاف‌پذیری

کلاف خام چوبی کاملا انعطاف‌پذیر است و به طراحان امکان ساخت طرح‌‌های جذاب و گوناگون را می‌‌دهد.
به غیر از محصولاتی مثل میز ناهارخوری، سرویس خواب و مبل که قبل تر گفتیم، کارگاه سلطان وسایل چوبی دیگری مانند: میز کنسول، انواع میز  را نیز تولید می‌‌‌‌‌ کند. تمام این محصولات به خاطر برخوردار بودن از کلاف خام خوب، فروش بسیار زیادی دارند.

میز کنسول چوبی مدل برگذار

آینه و میزکنسول سلطنتی مدل برگذار

سبک بودن

با وجود مقاومت بالا، کلاف خام چوبی نسبت به چوب جامد سبک‌تر است و باعث شده امکان جابه‌جایی آسان‌‌تر فراهم باشد.
کارگاه سلطان، کلاف خام مبل ، کلاف خام میز ناهارخوری ، کلاف خام سرویس‌خواب  و کلاف خام کنسول را با مواد اولیه باکیفیت و درجه یک تولید کرده و به بازار عرضه می‌ کند.

طراحی ‌پذیر بودن

به دلیل ساختار چوبی خام، می‌‌توان به راحتی روی کلاف خام چوبی کنسول، تراش، حکاکی و طراحی‌‌های مختلف اعمال کرد.

قابلیت پوشش دهی

سطح کلاف خام چوبی قابلیت پوشش‌دهی با رنگ‌‌ها، روکش‌‌ها و تزئینات مختلف را دارد تا ظاهری زیبا و جذاب به وسیله بدهد.
با اضافه کردن اجزای دیگر مانند رنگ و سایر کارهای تکمیلی، کلاف خام چوبی به عنوان پایه و ساختار اصلی وسایل چوبی مورد استفاده قرار می ‌گیرد و می تواند از نظر استحکام، راحتی و شکل ظاهری جذاب، کارکرد مفیدی داشته باشد.

میز تلویزیون چوبی مدل کاملیا

میز تلویزیون چوبی سلطنتی مدل کاملیا

ویژگی چوب‌هایی که باید برای کلاف خام کنسول چوبی استفاده کرد چیست؟

در ساخت کلاف خام چوبی کنسول، انتخاب چوب مناسب بسیار مهم است تا ویژگی ‌های مطلوب برای محصول به دست آید. محکم بودن و خوب بودن چوب، ارتباط مستقیمی با عمر مفید کنسول و وسایل چوبی دارد. بنابراین اگر یک کنسول محکم می خواهید، باید چوبی که در ساخت کلاف خام آن استفاده می کنید، ویژگی های زیر را داشته باشد:

مقاومت

چوبی که برای ساخت کلاف خام چوبی کنسول انتخاب می ‌شود، باید مقاومت بالایی در برابر فشار، ضربه و عوامل خارجی داشته باشد تا استحکام کلاف را به صورت کامل تضمین کند.

کلاف خام میز تلویزیون

کلاف خام میز تلویزیون

انعطاف‌ پذیری بالا

انعطاف پذیر بودن چوب یکی از موارد بسیار مهمی است که فرایند تولید کلاف خام را راحت تر می کند. به عبارت دیگر، اگر چوبی که به عنوان ماده اصلی کلاف خام چوبی کنسول انتخاب می‌شود، انعطاف‌پذیری کافی داشته باشد، می توان آن را به شکل‌های مختلف تراشید و تغییر شکل داد.

برخورداری از جذابیت ظاهری

انتخاب چوبی با ظاهری زیبا و شیک، برای ساخت وسیله ‌ای مثل کنسول که قابلیت پوشش دهی داشته باشد، می ‌تواند به ایجاد کلاف خام چوبی با ظاهری چشم گیر و جذاب کمک کند.

با توجه به این معیارها، چندین نوع چوب مانند راش، سرو، درخت چنار و … می‌ توانند برای ساخت کلاف خام چوبی کنسول مناسب باشند. ناگفته نماند که انتخاب نوع چوب بستگی به سلیقه طراح و ویژگی‌ های دقیق محصول دارد.

میز کنسول چوبی مدل کاملیا

آینه و میز کنسول مدل کاملیا

چوب های مورد استفاده برای کلاف خام چوبی کنسول

برای ساخت کلاف خام چوبی کنسول، چندین نوع چوب مختلف می‌ تواند مورد استفاده قرار گیرد. هرکدام از این چوب ‌ها ویژگی ‌های خاص خودشان را دارند که ممکن است بسته به نیازها و طراحی مورد نظر، انتخاب شوند. برخی از چوب‌ هایی معمولا برای کلاف خام چوبی کنسول استفاده می ‌شوند شامل این موارد هستند:

چوب بلوط

چوب بلوط بافت درشتی دارد و درمقابل سایش مقاومت زیادی از خودش نشان می دهد. این چوب در خودش مقدار زیادی تانن دارد که باعث می شود هیچ حشره چوب خوار و قارچی نتواند آن را از بین ببرد. رنگ چوب بلوط قهوه ای روشن است و در صنایع مختلفی مثل ساخت کلاف خام مورد استفاده قرار می گیرد.

میز کنسول چوبی مدل ورونا

میز کنسول مدل ورونا

چوب راش

راش از چوب‌های سخت و نیمه‌سنگین است که به خاطر سختی زیادی که دارد، هیچ حشره یا قارچی نمی‌تواند به آن آسیب برساند. رنگ طبیعی این چوب، کرم مایل به قرمز است. راش در ایران به دو نوع راش ایرانی و راش وارداتی تقسیم می‌شود. چوب راش گرجستان به جرئت از مقاوم‌ترین و باکیفیت‌ترین چوب‌هایی است که برای ساخت وسایل چوبی از آن استفاده می‌شود.

مبلمان چوبی سلطنتی مدل ورونا

مبل سلطنتی مدل ورونا

چوب سرو

سرو به دلیل طراحی منحصربه‌فرد و دسترسی آسان به آن در بازار، برای ساخت کلاف خام چوبی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

درخت چنار

چوب درخت چنار از دسته چوب‌های سنگین و نیمه سخت به حساب می‌آید و رنگ آن تقریبا سفید و روشن با لکه های قهوه ای صدفی است. چنار دوام بسیار بالایی دارد و از آن برای ساخت وسایل چوبی که طول عمر زیادی دارند استفاده می شود.
به صورت کلی، انتخاب نوع چوب بر اساس نیازها، سلیقه طراح و ویژگی‌های مورد انتظار در محصول متفاوت خواهد بود.

نتیجه گیری

در این مقاله به بررسی کامل ویژگی ها، مزایا و چوب های مورد استفاده در ساخت کلاف خام چوبی کنسول پرداختیم. همچنین گفتیم که کلاف خام چوبی، شالوده و اسکلت یک وسیله چوبی است که عمر و مقاومت وسیله به چوب استفاده شده در آن بستگی دارد. هرچقدر که چوب مصرفی مقاوم تر و سخت تر باشد، جنس کنسول و وسایل چوبی دیگر هم بیشتر می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

حساب کاربری ندارید؟