Blog

بهترین مدل و رنگ مبل برای خانه‌های کوچک

یکی از دغدغه‌ها هنگام خرید تجهیزات خانه این است که چه مدل مبلی برای خانه‌ای که فضای کوچکی دارد، مناسب است؟ برخی نیز به نحوی دیگر در فکر انتخاب رنگ و طرحی هستند که فصای کوچک خانه‌شان را بزرگتر نشان دهند. خانه‌های آپارتمانی اغلب متراژ کمی دارند و بهتر است قبل از خرید وسایل اصلی خانه نظیر مبل، این دغدغه‌ها را با خود حل کنید و سپس اقدام به خرید کنید.

بهترین رنگ مبل برای خانه های کوچک

مبل سلطنتی برای شمایی که متراژ کمی در اختیار دارید انتخاب مناسبی نیست، بهتر است اگر به چنین سبک‌های سنگین و فاخری علاقه دارید، مدل‌های کم حجم‌تر آن مثل مبل استیل یا حتی ساده‌تر از سبک استیل مثل ست مبل و میز ناهارخوری کلاسیک را انتخاب کنید. این سه سبک به ترتیبی که نام بردیم فضای کمتری اشغال می‌کنند اما باز هم به نسبت سبک‌های مدرن و مینیمال فضای بیشتری نیاز دارند.

ست مبل و میز ناهارخوری مدل برگذار

تولیدی چوب سلطان با توجه به مقدار فضای شما هر سبک مبلمان یا حتی سرویس خواب و دیگر تجهیزات مربوط به خانه را که در نظر دارید، طراحی و تولید می‌کند. بهترین انتخاب مبلمان برای خانه‌های کوچک از نظر سبک، مدل‌های راحتی هستند. البته بایستی حتما چند نکته را در انتخاب این سبک در نظر داشته باشید، در غیر این صورت سبک راحتی نیز جوابگوی فضای محدود شما نخواهد بود.

ست مبل و میز ناهارخوری مدل سناتور

پشتی‌های مبل باید بلند نباشند همچنین دسته‌های مبل (تفاوتی ندارد مبل دسته چوبی باشد یا پارچه‌ای و ترکیبی از این دو جنس) پهن طراحی نشده باشند. پارچه‌های زمخت، ضخیم و طرح‌دار نیز برای خانه‌های کوچک انتخاب بسیار ضعیفی هستند. البته نباید از رنگ‌ها غافل شوید. رنگ‌های روشن برای متراژ‌های کم مناسب‌ترین انتخاب هستند چون جلوه خانه را بسیار وسیع نشان می‌دهند.

ست مبل و میز ناهارخوری مدل سلطان

بهترین رنگ مبلمان

وازه بهترین رنگ در مبلمان، به تعابیر مختلفی معانی متغیری دارد. مثلا بهترین رنگ مبلمان برای فضاهای بزرگ و کوچک تفاوت دارد. چنانچه متراژ خانه، خصوصا بخش پذیرایی و هال شما بزرگ باشد مسلما محدودیتی در انتخاب رنگ برای مبلمان یا حتی دیگر تجهیزات خانه نظیر میز ناهارخوری یا هر نوع میز دیگر ندارید و به راحتی می‌توانید رنگ دکوراسیون خود را ترکیبی یا ساده و تیره یا روشن انتخاب کنید.

ست مبل و میز ناهارخوری مدل الیزابت

اما اگر منزل کوچکی دارید و فضای شما محدود است باید انتخاب شما اندکی وسواس گونه باشد چون همین رنگ‌ها هستند که فضای خانه شما را دلباز یا دلگیر جلوه می‌دهند. رنگ‌های طیف روشن همچون کرم و خانواده تناژ‌های صورتی، کرم و طلایی انتخاب هوشمندانه‌ای برای کسانی است که منزل کوچکی دارند.

ست مبل و میز ناهارخوری مدل ویکتوریا

رنگ مبل مناسب برای خانه‌های کوچک

انتخاب رنگ مبل برای فضاهای کوچک بسیار دشوار است. چون باید علایق خود را از اولویت خارج کنید و اولویت را به رنگ‌هایی بدهید که فضا را بزرگتر نشان دهند و حس تمیزی و نظم را برای بیننده تداعی کنند. یادتان باشد که رنگی را انتخاب کنید که بتوانید دیکر تجهیزات را ست با آن تهیه کنید.

ست مبل و میز ناهارخوری مدل کاجی

اگر متراژ هال منزل کم است بهتر است، ست مبل و میز ناهارخوری و کنسول را با هم بردارید چون تضاد در این سه مدل وسیله فضا را بسیار شلوغ و نهایتا کوچک نشان می‌دهد. در ادامه یک سری رنگ‌های مبلمان متناسب فضاهای کوچک را معرفی می‌کنیم که نهایتا هنگام اجرا در خانه، فضا را بسیار بزرگتر از آنچه که واقعیت دارد نشان می‌دهند:

رنگ مبل مناسب برای خانه‌های کوچکتوضیحات
نسکافه‌ایاین رنگ تناژ‌های مختلفی دارد. تناژ رنگ روشن آن هاله‌هایی از صورتی و صدفی در خود دارد که درخشندگی خاصی به فضا می‌بخشد.
شامپاینیشامپاینی در عین لطافت و نرمی، رنگ فاخری است. تناژ روشن این رنگ انتخاب مناسبی برای دوست‌داران سبک سلطنتی و کلاسیک است که نمی‌توانند به دلیل محدودیت فضا دکوراسیون فاخری ایجاد کنند.
قهوه‌ایقهوه‌ای خانواده بسیار وسیعی دارد. تناژ رنگی روشن این خانواده برای پذیرایی‌های کوچک انتخاب زیبایی می‌شود خصوصا اگر رنگ کف‌پوش‌ها یا فرش‌ها نیز نزدیک به همین زنگ باشند.
کرمگرم رنگی نزدیک به سفید است و فضا را بسیار بزرگ، مرتب و تمیز جلوه می‌دهد با این وجود اما به دلیل هم خانواده بودن با رنگ‌های قهوه‌ای تمی گرم و دلنشین دارد.
رنگ‌های نودرنگ‌های طیف ملایم مانند آبی و صورتی بسیار کم رنگ و یواش مثل ارغوانی و یاسی را رنگ‌های نود می‌گویند. این رنگ‌ها بسیار جدید و پرطرفدار هستند و به دلیل هاله روشن خود و القای حس آرامش برای فضاهای کوچک در پارچه مبلمان بسیار زیبا و خاص می‌شوند.

لاکچری‌ترین رنگ مبل

رنگ‌های خنثی همیشه جز رنگ‌های لاکچری در مبلمان بوده‌اند. رنگ‌های جدیدی نیز که اخیرا به پارچه‌های مبلی اضافه شده اند به دلیل جذابیت و زیبایی‌ای که دارند در زمره رنگ‌های لاکچری قرار گرفته‌اند، در ادامه به چند رنگ لاکچری مبل اشاره می‌کنیم:

ست مبل و میز ناهارخوری مدل کاتالیا

• طوسی

طوسی رنگی خنثی است که به تنهایی یا ترکیب با دیگر رنگ‌ها جلوه‌ای مدرن و زیبا به وجود می‌آورد. این رنگ به لحاظ شاخصه مدرنیته بودن در این چند سال اخیر برای انتخاب رنگ مبلمان بسیار پرطرفدار بوده است.

• مشکی

مشکی رنگی زیبا، عمیق و همیشه مد که هر کسی جرات انتخاب آن را ندارد مگر افراد خاص پسندی که محدودیت فضایی نداشته باشند.

• سفید

رنگ نظم، بهداشت، تمیزی وپاکی. رنگ سفید قابلیت ترکیب با هر رنگی را دارد و فضای خانه را بسیار دلباز و زیبا می‌کند. رنگ سفید کمی بیشتر از سایر رنگ‌ها نیاز به مراقبت به دلیل زود لکه شدن دارد. این رنگ نماد پاکی، ثروت و بزرگی هست.

ست مبل و میز ناهارخوری مدل سیلور

• کرم

کرم به واسطه تم روشنی که دارد برای خانه‌های کوچک بسیار مناسب است و به دلیل منظم نشان دادن فضاهای بزرگ نیز به کسانی که در انتخاب رنگ مبل مردد هستند و می‌خواهند رنگ با چند ویژگی انتخاب کنند، پیشنهاد مناسبی است.

• قهوه‌ای

این رنگ در مبلمان همیشه رو مد و لاکچری است چون با رنگ چوب هم خانواده است و چوب هیچگاه دمده نمی‌شود.

• بژ

طیف بژ بسیار بزرگ است و به دلیل هم خانواده بودن با اکثر رنگ‌های ساده و مینیمال جزء رنگ‌های لکچری هر ساله انتخاب می‌شوند.

ست مبل و میز ناهارخوری مدل شهرزاد

بهترین ترکیب رنگ مبل

چه رنگ‌هایی در مبل زیبا می‌شوند؟ رنگ‌های هم خانواده مانند طیف رنگی بژ، تناژهای رنگی قهوه‌ای، طیف پررنگ تا کم رنگ نسکافه‌ای و دیگر رنگ‌های هم مجموعه برای پارچه‌های مبلی و رنگ چوب دسته، پایه یا تاج بسیار زیبا هستند.

ترکیب رنگ‌های خنثی با رنگ‌های فانتزی، گرم یا رنگ‌ دکوراسیون خانه شما نیز ترکیب رنگ زیبایی ایجاد می‌کند. مثلا می‌توانید رنگ مبل‌های بزرگ را طوسی، کرم یا سفید و مشکی انتخاب کنید و مبل‌های تکی را متناسب با رنگ کنار پرده، فرش، دیوارهای دیکر تجهیزات خانه انتخاب کنید.

ست مبل و میز ناهارخوری مدل کاملیا

مبل برای خانه‌های کوچک

بهترین مبل برای خانه کوچک، مبل‌های نیم ست یا ست هفت نفره راحتی و مدرن است. پارچه‌های ظریف، بدون طرح، یگانه و رنگ روشن بهترین گزینه برای شما هستند. سعی کنید مبلمانی انتخاب کنید که ارتفاع زیادی از طرف پایه‌ها، تاج یا پشتی‌ها نداشته باشند، چون ارتفاع خانه را کوچک نشان داده و فضا را بسیار محدودتر جلوه می‌دهند.

سعی کنید تمام آیتم‌های مبل ماننده پارچه قسمت نشیمن، پشتی و کوسن‌ها را هم رنگ یا دو رنگ بسیار نزدیک به هم انتخاب کنید تا فضا علاوه بر دلبازی، مرتب و منظم نشان داده شود.

مبلمان کلاسیک چوبی مدل ویکتریا

مبلمان کلاسیک مدل ویکتریا

بهترین رنگ مبل برای فضای کوچک

اگر متراژ خانه شما کم است یا پذیرایی کوچکی دارید و فضای چیدمان مبل شما محدود است، رنگ‌های پررنگ، متضاد، شلوغ با پارچه‌های ضخیم و کلفت را کلا حذف کنید. مبلی انتخاب کنید که پارچه استفاده شده در آن ساده و بدون طرح باشد. رنگ‌های روشن نظیر کرم، صدفی، استخوانی و دیگر رنگ‌های کم رنگ و ملیح بهترین رنگ برای مبل خانه‌های کوچک است.

مبلمان سلطنتی چوبی مدل کاملیا

مبل سلطنتی مدل کاملیا

بهترین رنگ مبل استیل برای خانه‌های کوچک

سبک استیل نسبت به دیگر سبک‌های مبل، فضای کمتری را اشغال می‌کند. اگر رنگ متناسبی را انتخاب کنید، می‌توانید آن را برای خانه خود انتخاب کنید. رنگ‌های کرم، شامپاینی، نسکافه‌ای، قهوه‌ای روشن انتخاب مناسبی برای این سبک هستند؛ چون فضا را دلباز و وسیع نشان می‌دهند. سعی کنید رنگ چوب مبل‌ها را نیز هماهنگ و نزدیک به رنگ پارچه انتخاب کنید.

مبل سلطنتی چوبی مدل برگذار

مبلمان سلطنتی مدل برگذار

بهترین رنگ مبل کلاسیک برای خانه‌های کوچک

کلاسیک تلفیقی از سبک سلطنتی و مدرن است. این مدل مبلمان به نسبت طرح‌های سلطنتی فضای کمتری نیاز دارد. یعنی اگر فضای محدودی در اختیار دارید و علاقه شدید به دو سبک مدرن و فاخر دارید، مبلمان‌های کلاسیک پیشنهاد خوبی هستند به شرطی که رنگ‌های آن را با دقت و حساسیت انتخاب کنید.

مبلمان کلاسیک چوبی مدل کاتالیا

مبل کلاسیک مدل کاتالیا

باید از تولیدی درخواست کنید تاج مبلمان را کوتاه بزند، پایه‌ها را نیز با ارتفاع کمی نسب کنید تا سقف خانه شما کوتاه جلوه نکند. سپس رنگی را برای چوب پایه، دسته و تاج انتخاب کنید که با رنگ کف پوش‌ها هماهنگ باشد و اصطلاحا در فضا گم شوند. رنگ پارچه را نیز از رنگ نزدیک به رنگ پایه و دسته‌ها انتخاب کنید. بدین صورت فضای خانه در یک تناژ رنگی قرار می‌گیرد و همه چیز بانظم و مرتب جلوه می‌کند.

تمیز کردن مبلمان کلاسیک

عکس مبلمان کلاسیک مدل کاتالیا

بهترین رنگ مبل سلطنتی برای خانه‌های کوچک

خانه‌های کوچک مناسب چیدمان سبک سلطنتی نیستند مگر آنکه خودتان از تولیدی بخواهید کمی در طراحی مبل‌ها سلیقه به خرج دهد. تولیدی چوب سلطان با توجه به درخواست و نیاز شما مبلمان‌ها را طرحی می‌کند. سبک سلطنتی به واسطه طرح‌های شلوغ و برجسته‌اش معروف است.

مبلمان سلطنتی مدل ورونا

عکس مبلمان سلطنتی ورونا

باید این نکته را به تولید کننده متذکر شوید که نقش و نگار کمتری را روی مبل ایجاد کند. رنگ‌های مبل سلطنتی معمولا طیف‌های گرم هستند که فضای کمی بسته می‌کنند. بهتر است شما رنگ‌های فاخر ارام‌تر و روشن‌تری انتخاب کنید مانند شامپاینی، نسکافه‌ای، کرم، آبی و سبز درباری که بسیار ملایم و روشن هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

حساب کاربری ندارید؟