Blog

تفاوت مبل راحتی با کلاسیک

تفاوت مبل راحتی با کلاسیک  در مواردی است که در ادامه به صورت مفصل به آن‌ها می‌پردازیم. امروزه مبل‌ها دارای طراحی‌های مختلفی هستند و به همین خاطر دست شما در انتخاب باز است.

تفاوت مبل راحتی با کلاسیک

مبل سلطنتی طرح کلاسیک مدل شهرزاد

برای مثال مبل‌های راحتی با متریال متفاوتی نسبت به مبل کلاسیک تولید می‌شود. علاوه بر سبک متفاوت، مبل راحتی به دلیل مواد اولیه ارزان‌تر، قیمت کمتری هم نسبت به مبل کلاسیک دارد.

مبل‌های کلاسیک از لحاظ ظاهری دارای لمسه دوزی و منبت‌کاری روی پارچه و چوب هستند که باعث بالا رفتن قیمت آن می‌شود. به همین خاطر، از مبلمان کلاسیک بیشتر برای دکوراسیون‌های روستیک یا کلاسیک استفاده می‌شود که به هزینه بیشتری برای ایده‌پردازی نیاز دارند.

مبلمان کلاسیک مدل شهرزاد

مبل سلطنتی طرح کلاسیک مدل شهرزاد

همه دلشان می خواهند که محصولات چوبی نظیر مبل یا سرویس میز ناهارخوری را از یک تولیدی متخصص خرید کنند. کارگاه تولید چوب سلطان دقیقا همان چیزی است که دنبالش هستید.

میز ناهارخوری کلاسیک مدل شهرزاد

میز ناهارخوری سلطنتی طرح کلاسیک شهرزاد

محصولات مبلی که در کارگاه چوب سلطان تولید می شود شامل: مبل سلطنتی و مبل کلاسیک و مبل دسته چوبی و مبل استیل هستند. هرکدام از این محصولات به سبک خاصی طراحی می شوند. محصولات این کارگاه به خاطر کیفیت بالای کلاف خام، طرفداران زیادی دارد.

چوب بکار رفته در مبل کلاسیک و راحتی

مهم‌ترین فاکتوری که باعث تفاوت مبل راحتی با کلاسیک  می‌شود، سبک طراحی و برش‌هایی است که در مبل کلاسیک و با استفاده از چوب‌های درجه یک مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مبل کلاسیک مدل کاجی

مبل کلاسیک مدل کاجی

کار کلاسیک به منبت کاری نیاز دارد و اگر در ساخت آن از چوب مرغوب استفاده نشود ممکن است وسط کار شکسته شود یا ترک بخورد و تمام زحمت نیرو را هدر بدهد.

چوب‌هایی مثل: راش، گردو، سفید، افرا و… استحکام بالایی دارند و برای ساخت مبل کلاسیک گزینه‌های خوبی هستند. شما در کنار یک مبلمان خوب می‌توانید از یک میز ناهارخوری باکیفیت هم استفاده کنید. صنایع چوب سلطان، انواع مختلف میز ناهارخوری سلطنتی و میز ناهارخوری کلاسیک و ست مبل و میز ناهارخوری و کنسول را با کلاف باکیفیت تولید می‌ کند و به در اختیار مشتریان عزیز قرار می دهد.

میزناهارخوری کلاسیک مدل کاجی

میزناهارخوری استیل مدل کاجی

قالبا استفاده از چوب‌های مرغوب در مبلمان کلاسیک، به ارزش و قیمت آن می‌افزاید و در گذر زمان، رنگ زده شده از روی چوب پاک یا پوسته پوسته نخواهد شد.

اما تفاوت مبل راحتی با کلاسیک  این است که در مبل راحتی، طراحی بسیار ساده است و چوب مخصوصی در نمای بیرونی آن قرار داده نمی‌شود؛ زیرا نمای بیرون بیشتر با اسفنج و فوم پوشش داده می‌شود تا کارایی بیشتری داشته باشد.

سرویس خواب کلاسیک مدل کاجی

سرویس خواب کلاسیک مدل کاجی

یکی از بخش‌های خانه که خیلی اهمیت دارد، اتاق خواب است. صنایع چوب سلطان با تولید انواع سرویس خواب سلطنتی و سرویس خواب کلاسیک و سرویس چوب عروس را با بهترین کلاف، زیبایی را با این سرویس خواب به اتاق خواب شما هدیه می‌ دهد.

لمسه دوزی برای مبل های استیل است یا راحتی ؟

لمسه دوزی یک هنر زیبا روی مبل است که امروزه برای موارد دیگر مثل درب‌های لوکس، قاب دیواری کنار تخت خواب و تاج تخت استفاده می‌شود. لمسه دوزی به پارچه‌های خیلی مقاوم نیاز دارد؛ زیرا کار، زیر دست استادکار خیلی کشیده می‌شود تا گل میخ‌ها روی کار بنشینند و علاوه بر راحتی، جلوه بصری خاصی را ایجاد کنند.

مبلمان کلاسیک مدل سیلور

مبلمان کلاسیک مدل سیلور

علاوه بر وسایل چوبی مثل مبل و میز ناهارخوری، تولیدی چوب سلطان وسایل دیگری مثل: میز کنسول و ست مبل و میز ناهارخوری و ست مبل و میز ناهارخوری استیل و سلطنتی را هم تولید می ‌‌کند. این محصولات به خاطر بالا بودن کیفیت کلاف خام، مشتریان زیادی را جذب کرده است.

در گذشته از هنر لمسه دوزی در دربار پادشاهان استفاده میشد تا لباس‌هایشان کمتر چروک شوند. این هنر به صورت کلی بجز مبل راحتی، در مبل کلاسیک هم استفاده می‌شود و تنها تفاوت مبل راحتی با کلاسیک در لمسه دوزی، تنها در انتخاب دکمه‌ها و گل میخ‌ها است.

میز کنسول کلاسیک مدل سیلور

کنسول کلاسیک مدل سیلور

مثلا از نگین مرواریدی برای جلوه بیشتر در مبل کلاسیک و از گل میخ‌های ساده در مبل راحتی استفاده می‌کنند.کارگاه تولید صنایع چوب سلطان، کلاف خام مبل و کلاف خام میز ناهارخوری و کلاف خام سرویس‌خواب و کلاف خام میز تلویزیون را با کیفیت بالا تولید می‌‌کند و در اختیار مشتریان محترم قرار می ‌دهد.

سبک کلاسیک چیست ایا از مبل راحتی برای این سبک استفاده میشود؟

یک تفاوت مبل راحتی با کلاسیک  در سبک آن‌هاست. سبک کلاسیک مربوط به دوره‌های قدیم و خانه‌هایی است که در گذشته می‌دیدیم. اما امروزه این سبک کلاسیک کمی متفاوت‌تر دنبال می‌شود. به صورت کلی هر آیتم دیگری مثل: بوفه چوبی، میز تلویزیون چوبی، کمدهای چوبی دکوری، مبلمان های زیبا با دسته و تاج چوبی و… که چوب داشته باشند، سبک کلاسیک هستند.

مبلمان کلاسیک مدل کاتالیا

عکس مبلمان کلاسیک مدل کاتالیا

چوب‌هایی که منبت‌کاری در آن ردی از خودش به جا گذاشته است، اصل اول و مهم دکوراسیون کلاسیک محسوب می‌شود. بنابراین اگر می‌خواهید سبک خانه‌تان به سبک کلاسیک نزدیک‌تر باشد باید در ایده‌پردازی‌های خود از مبلمان و وسایلی که چوب بیشتری در آن ها استفاده شده کمک بگیرید.

میز ناهارخوری کلاسیک مدل کاتالیا

میزناهارخوری کلاسیک مدل کاتالیا

در دنیایی که همه چیز به سرعت روبه مدرنیته می‌رود، مهم‌ترین فاکتور برای مبل راحتی، سادگی است. وقتی که در مبل راحتی از پارچه و طراحی ساده استفاده شده باشد و بیشتر در آن از پارچه به جای چوب باشد و همچنین اسفنج و فوم قابل لمس داشته باشد، می‌توان گفت که آن مبل تمام فاکتورهای مهم برای یک مبل راحتی بی نظیر را دارد.

تم های رنگی مبل کلاسیک و راحتی

یک تفاوت دیگر از چند تفاوت مبل راحتی با کلاسیک  در زرق و برق و رنگی بودن آن‌هاست. مثلا مبل‌های کلاسیک دارای زرق و برق بیتری هستند. مبل‌های کلاسیک قالبا از تم رنگی طلایی برخوردار هستند و مبل‌های راحتی با رنگ‌های جیغ مثل: زرد، بنفش، سبز و… تولید می‌شوند.

مبل کلاسیک مدل الیزابت

مبل کلاسیک مدل الیزابت

در تهیه مبل کلاسیک تنها از یک تم رنگی استفاده می‌شود، مگر اینکه رنگ پارچه‌های گل‌دار و ساده، کمی به حالت سایه و روشن متضاد هم باشند. اما در مبل‌های راحتی از رنگ‌های متضاد به وفور استفاده می‌شود. مثلا در مبل راحتی اگر رنگ مبل طوسی باشد، کوسن‌ها را صورتی انتخاب می‌کنند.

انتخاب هرکدام از تم‌های رنگی و فانتزی به سلیقه شخصی شما بستگی دارد. اما باید انتخاب رنگ‌های مبل کلاسیک و راحتی به گونه‌ای باشد که با منزل شما هماهنگی داشته باشد وگرنه فرم بدی را ایجاد می‌کنند.

مبل سلطنتی مدل برگذار

مبل سلطنتی مدل برگذار

مبل کلاسیک یا راحتی کدام را بخریم ؟

گفتیم که تفاوت مبل راحتی با کلاسیک  در موارد زیادی از جمله سبک آن‌هاست. این که مبل کلاسیک یا راحتی بخرید، کاملا به سلیقه و البته نوع و متراژ منزل شما بستگی دارد. شما می‌توانید از مبل راحتی برای دکوراسیون‌های مدرن و امروزی و از مبل کلاسیک برای چیدمان‌های روستیک، سنتی و نوستالژی استفاده کنید.

مبلمان سلطنتی مدل کاملیا

مبلمان سلطنتی کاملیا

برای خرید هرکدام از این سبک مبل‌ها به فضایی که در اختیار دارید هم توجه کنید. اگر فضای پذیرایی شما بزرگ است پس می‌توانید به راحتی از مبل کلاسیک در آن استفاده کنید و جلوه آن را بیشتر کنید. اما برای فضاهای کوچک یک دست مبل راحتی و اگر جا نشد، یک نیم‌ست شیک هم کار شما را راه میندازد.

مبل سلطنتی مدل سلطان

مبلمان سلطنتی سلطان

نتیجه گیری

در این مقاله یاد گرفتیم که اصلی‌ترین تفاوت مبل راحتی با کلاسیک  در انتخاب چوب برای مبل کلاسیک است. از این لحاظ که هرچقدر منبت کاری بیشتری در چوب استفاده شده باشد و کار متفاوت باشد، می گوییم که این‌کار برای سبک کاملا کلاسیک طراحی شده است.

مبلمان سلطنتی مدل مازراتی

مبل سلطنتی مدل مازراتی

در مبل راحتی نیز هرچقدر مبل ساده تر با تناژ رنگ‌های ویژه باشد می‌توانیم بگوییم که این یک مبل راحتی ایده آل است. شما می توانید رنگ مبل را براساس رنگ قالب منزلتان انتخاب کنید. علاوه بر این فراموش نکنید که تعداد صندلی ها را نیز با توجه به حجم فضای پذیرایی انتخاب کنید.

یکی دیگر از چندین تفاوت مبل راحتی با کلاسیک در انتخاب محل مناسب برای قرارگیری است. مبل کلاسیک با توجه به طراحی که دارد اگر برای خانه کوچک استفاده شود، بیشتر باعث شلوغ شدن و بهم ریختن خانه می شود، مخصوصا اگر سقف خانه کوتاه و تاج مبل بلند باشد. اما در خانه های نقلی به راحتی می توان از مبل راحتی استفاده کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

حساب کاربری ندارید؟