Blog

تفاوت مبل کلاسیک با سلطنتی

تفاوت مبل کلاسیک با سلطنتی در چندین مورد است که آن‌ها را از هم متمایز می‌کند. البته این دو نوع مبل تقریبا از لحاظ ظاهری شبیه هستند و اغلب افراد نمی‌‌توانند تشخیص دهند که این مبل کلاسیک است یا سلطنتی.

تفاوت مبل کلاسیک با سلطنتی

مبل سلطنتی مازراتی

مبلمان سلطنتی که با نام مبل استیل هم آن را می شناسیم، نوعی مبل است که به خاطر ظاهر شیک و طراحی خاص به این نام شناخته می‌شود. مبل کلاسیک هم تلفیقی از مبل استیل و راحتی است که ظاهر شیک و زیبایی دارد. این مبل همچنین فضای خیلی زیادی را اشغال نمی کند.

مبلمان سلطنتی

مبلمان سلطنتی مدل مازراتی

تولیدی صنایع چوب سلطان، کلاف خام مبل و کلاف خام میز ناهارخوری و کلاف خام سرویس‌خواب و کلاف خام کنسول را با کیفیت بالا و با استفاده از
متریال درجه یک تولید می‌کند و پس از عرضه به بازار، در اختیار مشتریان گرامی قرار می‌گیرد.

تفاوت مبل کلاسیک با سلطنتی از نظر قیمت چیست ؟

یک تفاوت مبل کلاسیک با سلطنتی در قیمت آن‌ها است. مبل سلطنتی به دلیل تشریفاتی بودن و نقش و نگارهای زیادی که روی بدنه‌اش دارد به مراتب گران‌تر است؛ زیرا وقت بیشتری صرف حکاکی و کنده‌کاری روی آن شده است.

مبل سلطنتی مدل کاملیا

مبل سلطنتی مدل کاملیا

از طرفی مبل کلاسیک دارای طراحی‌های خاص و ظریف است که در عین زیبایی، مثل مبل سلطنتی روی آن کار زیادی نشده است. بنابراین می‌توان فرق قیمت مبل کلاسیک و سلطنتی را در همین موارد دانست.

سرویس خواب سلطنتی مدل کاملیا

سرویس خواب سلطنتی مدل کاملیا

همان‌طور که خرید مبلمان و زیبایی پذیرایی برایتان مهم است، باید زیبایی فضای اتاق خواب نیز برایتان مهم باشد. چوب سلطان با تولید انواع سرویس خواب سلطنتی و سرویس خواب کلاسیک و سرویس چوب عروس را با بهترین کلاف، زیبایی را به اتاق خواب شما هدیه می‌دهد.

سرویس خواب کلاسیک مدل کاجی

سرویس خواب کلاسیک مدل کاجی

تفاوت مبل کلاسیک با سلطنتی از لحاظ تعداد

یکی دیگر از چند تفاوت مبل کلاسیک با سلطنتی در تعداد مبل است. مبلمان سلطنتی یا همان استیل را معمولا در ست‌های 9 نفره تولید می‌کنند. این ست 9 نفره شامل: یک کاناپه سه نفره، چهار صندلی تک نفره و دو صندلی میزبان است.

اما مبلمان کلاسیک معمولا در ست‌های 7 نفره درست می‌شوند که شامل: کاناپه سه نفره، دو مبل تک نفره و دو صندلی میزبان است. بنابراین تفاوت مبل کلاسیک و سلطنتی از نظر ست، همین تفاوت در تعداد صندلی‌هایی است که دارند.

مبل کلاسیک مدل کاجی

عکس مبل استیل مدل کاجی

صنایع چوب سلطان، یکی از کارگاه‌‌های معروف تولید صنایع چوبی است که محصولات باکیفیتی را تولید می ‌کند. این محصولات شامل: مبل سلطنتی و مبل کلاسیک و مبل دسته چوبی و مبل استیل هستند.

مبلمان کلاسیک مدل کاتالیا

مبل کلاسیک کاتالیا

هرکدام از این محصولات طراحی و دکوراسیون مختص به خود را دارند. محصولاتی که توسط صنایع چوب سلطان تولید می ‌شود، به دلیل زیبایی و کیفیت بالای کلاف خام، بسیار مورد استقبال واقع شده است.

تفاوت مبل کلاسیک و سلطنتی از نظر طراحی جزییات

فرق هایی که در طراحی جزئیات این مبلمان وجود دارد، باعث ایجاد تفاوت مبل کلاسیک با سلطنتی شده است. مبلمان کلاسیک از لحاظ ظاهری معمولا تزئینات و کنده‌کاری‌های کمتری دارند و ملایم‌تر هستند. این درحالی است که مبلمان سلطنتی با تزئینات و کوسن‌های زیاد آراسته شده است.

میز ناهارخوری کلاسیک مدل کاتالیا

میزناهارخوری کلاسیک مدل کاتالیا

مبلمان کلاسیک بیشتر بر ظاهر سنتی و ساختار راحت و ایجاد فضای آرامش بخش تمرکز دارد، در حالی که طراحی مبل سلطنتی، عمده تمرکز و توجه بر روی زیباسازی ظاهر مبل است.

با وجود تفاوت مبل کلاسیک و سلطنتی از نظر طراحی جزئیات، باید بگوییم که هردو دسته بسیار شیک، زیبا و خاص پسند هستند. بنابراین فقط کافی است که با توجه به سلیقه و سبک دکوراسیون منزلتان، یک انتخاب درست و مرتبط داشته باشید.

میزناهارخوری کلاسیک مدل کاجی

میزناهارخوری استیل مدل کاجی

یکی از وسایل زیبای دیگری که در کنار مبلمان استفاده می‌‌شود، میز ناهارخوری است. صنایع چوب سلطان، انواع میز ناهارخوری سلطنتی و میز ناهارخوری کلاسیک و ست مبل و میز ناهارخوری و کنسول را با بهترین کلاف تولید می‌کند و به مشتریان عرضه می‌کند.

تفاوت مبل کلاسیک و سلطنتی از نظر وزن مبلمان

مورد دیگری که به تفاوت مبل کلاسیک با سلطنتی اشاره می‌کند، تفاوت آن‌ها از نظر وزن مبلمان است. قطعا وزن مبلمان سلطنتی به دلیل میزان چوب استفاده شده در مبل و منبت‌کاری و کنده‌کاری‌های زیادی که دارد بیشتر از مبل کلاسیک است.

آینه وکنسول سلطنتی مدل کاملیا

کنسول سلطنتی مدل کاملیا

به عبارت دیگر شما در یک نگاه متوجه می‌شوید که حجم چوبی که در مبل سلطنتی به‌کار رفته است، خیلی بیشتر از مبلمان کلاسیک است.علاوه بر مبل و تخت خواب و میز ناهارخوری، تولیدی چوب سلطان وسایل چوبی دیگری مثل: ست مبل و میز ناهارخوری و ست مبل و میز ناهارخوری استیل و سلطنتی و ست مبل و میز ناهارخوری کلاسیک را هم تولید می‌‌کند.

میز تلوزیون چوبی مدل کاملیا

میز تلوزیون چوبی شیک مدل کاملیا

استفاده از این وسایل در پذیرایی، باعث جلوه بیشتر منزل می شود. این محصولات به خاطر کیفیت زیاد کلاف خام، طرفداران زیادی دارد.

مبل کلاسیک بخرم یا سلطنتی ؟

ممکن است از خودتان پرسیده باشید که برای منزل، مبل استیل بخرم یا کلاسیک؟ اما نکته‌ای که حائز اهمیت است این است که گاهی اوقات مجبور می شوید به غیر از زیبایی یا سلیقه شخصی خودتان، موارد دیگری را هم درنظر بگیرید تا بعدا دچار زحمت نشوید.

مبلمان کلاسیک مدل شهرزاد

مبل سلطنتی طرح کلاسیک مدل شهرزاد

بنابراین بهتر است قبل از خرید مبل ابتدا تعیین کنید که با چه هدفی می خواهید مبلمان بخرید و می خواهید چه نیازی را با آن رفع کنید و مهم تر از همه در کدام قسمت از پذیرایی منزل قرار بدهید.

میز ناهارخوری کلاسیک مدل شهرزاد

میز ناهارخوری سلطنتی طرح کلاسیک شهرزاد

شما ممکن است بنا بر سلیقه شخصی خودتان، تمایل به خرید مبل سلطنتی یا همان استیل داشته باشید، اما متراژ منزل یا پذیرایی شما این امکان را به شما ندهد که از این مبل استفاده کنید؛ زیرا همان طور که می دانید، مبل سلطنتی برای دیده شدن نیاز دارد که در فضای باز و بزرگی قرار داده شود. بنابراین سعی کنید منطقی تصمیم بگیرید.

در زمان خرید مبل کلاسیک و استیل به چه نکاتی توجه کنیم؟

نکات مشترکی که باید در خرید مبل کلاسیک و استیل به آن ها توجه کنید شامل موارد زیر است:

در زمان خرید مبل کلاسیک و استیل به چه نکاتی توجه کنیم
بررسی کیفیت
بررسی پارچه
بررسی فوم و اسفنج

مبل کلاسیک مدل الیزابت

مبل کلاسیک مدل الیزابت

• بررسی کیفیت
مبل های کلاسیک و سلطنتی طول عمر زیادی دارند و هرچقدر که متریالی که در ساخت آن ها استفاده شده باشد، درجه یک باشد، دوام و عمر بیشتری دارند. البته درست است که مبل باکیفیت گران تر است، اما اگر می خواهید چندین سال از آن ها استفاده کنید باید بهای زیادی بپردازید.

• بررسی پارچه
پارچه ای که برای روکش مبل استفاده می شود باید دوام و کیفیت زیادی داشته باشد تا چندسال بتوان از آن استفاده کرد. اکثر پارچه های موجود در بازار، ترک یا چینی هستند و روی مبل ها هم از همین پارچه استفاده می شود. اگر می خواهید محصول باکیفیت تری بخرید از پارچه ترک استفاده کنید.

مبل کلاسیک مدل ویکتریا

مبلمان کلاسیک مدل ویکتریا

علاوه بر پارچه باید به دوخت پارچه هم توجه کنید و کیفیت آن را بررسی کنید. روکش مبل باید دوخت تممیز و یکدستی داشته باشد و اندازه پارچه ها در قسمت های مختلف، کم و زیاد نشده باشند یا پاره و سوراخ نباشند.

مبل سلطنتی مدل برگذار

مبل سلطنتی مدل برگذار

•  بررسی فوم و اسفنج
توجه به فوم و اسفنج از موارد مهم هنگام خرید مبلمان است. در ساخت مبل معمولا از اسفنج‌های 30 یا 35 کیلوگرمی استفاده می ‌شود. اگر می ‌خواهید مبلمانتان دیرتر دفرمه شود، پیشنهاد می‌کنیم از فوم سرد باکیفیت استفاده کنید.

میز ناهارخوری سلطنتی مدل برگذار

ناهارخوری سلطنتی مدل برگذار

فوم گرم خیلی زود تغییر حالت می دهد و معمولا نمی شود طولانی مدت از آن استفاده کرد. اگر قرار است از اسفنج در مبلتان استفاده کنید، باید حتما اسفنج 30 یا 35 کیلو باشد که هم سفت است و هم به خاطر وزن بالایی که دارد، دیرتر تغییر شکل می دهد و قابل شستشو نیز هست.

مبل کلاسیک مدل سیلور

مبل کلاسیک مدل سیلور

نتیجه گیری

نتیجه بررسی تفاوت مبل کلاسیک با سلطنتی این شد که این دو دسته مبل از لحاظ ظاهری تقریبا شبیه هستند، اما قطعا تفاوت هایی هم دارند که منجر شده به دو دسته تقسیم شوند. برای مثال ما در مبل کلاسیک سادگی بیشتری مشاهده می کنیم. علاوه بر این، از لحاظ وزن، قیمت و تعداد ست هم از مبلمان سلطنتی کمتر است.

مبلمان سلطنتی مدل سناتور

مبلمان سلطنتی مدل سناتور

اما مبل سلطنتی کاملا برخلاف ویژگی های مبل کلاسیک است و قیمت بیشتری هم دارد. شما باید بر اساس متراژ منزل و بودجه ای که دارید، یکی از این دو دسته را برای منزل خود انتخاب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

حساب کاربری ندارید؟