Blog

چیدمان اتاق خواب کوچک

برای داشتن یک اتاق خواب زیبا و خاص نیاز به یک فضای خیلی بزرگ و دل‌باز ندارید؛ تنها لازم است که یاد بگیرید چگونه از فضای اتاق‌خواب کوچک خود نهایت استفاده را ببرید. شما می‌توانید با رعایت چند نکته در چیدمان اتاق‌خواب کوچک خود کاری کنید که اتاق بزرگ‌تر به نظر بیاید. پس اتاق‌خواب خود را با ایده‌هایی که در ادامه این مقاله از صنایع چوب سلطان ذکر می‌کنیم، چیدمان کنید و از آن نهایت لذت را ببرید.

چیدمان اتاق خواب کوچک

سرویس خواب سلطنتی مدل برگذار

چیدمان اتاق خواب کوچک با وسایل ساده

کوچک بودن یک اتاق همیشه به معنای محدودیت نیست. درحقیقیت چیدمان اتاق‌خواب کوچک می‌تواند طوری انجام شود که تمام وسایل ضروری و ساده در آن جا بگیرد و شیک و زیبا نیز باشد. جا دادن وسایل و میز ساده در اتاق‌خواب کوچک ممکن است کاری غیرممکن و دشوار به‌نظر بیاید؛ اما می‌توان با چند ترفند ساده این مشکل را از بین برد.

اگر کنار تخت خواب خود فضای کافی برای قراردادن آباژور ندارید می‌توانید به‌عنوان جایگزین از شب‌خواب‌هایی که روی دیوار نصب می‌شوند استفاده کنید. همچنین استفاده از ارگانایزرها برای بهره‌مندی بیشتر از فضا و نظم دادن به وسایل کوچکی که محل دقیقی برای آن‌ها نداریم، نقش مهمی ایفا می‌کنند.

سرویس خواب چوبی سلطنتی مدل کاملیا

سرویس خواب سلطنتی مدل کاملیا

به‌علاوه، بهره‌گیری از فضای زیر تخت‌خواب، نصب قفسه و قلاب در فضاهایی که مورد استفاده قرار نمی‌گیرند، ازجمله وسایل ساده‌ای هستند که می‌توانند باکمترین هزینه در چیدمان اتاق‌خواب کوچک نقش داشته باشند.

چیدمان سرویس‌خواب در اتاق‌خواب کوچک

اگر اتاق‌خواب کوچکی دارید، احتمالا پیدا کردن بهترین چیدمان سرویس خواب، مقداری چالش‌برانگیز باشد. درابتدا شما باید به نوع سرویس‌خوابی که دارید توجه کنید. معمولا سرویس خواب سلطنتی و سرویس‌خواب کلاسیک برای اتاق‌های نورگیر و بزرگ مناسب هستند.
بنابراین یک سرویس‌خواب اسپرت می‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد.

سرویس خواب چوبی سلطنتی مدل ورونا

سرویس خواب سلطنتی مدل ورونا

بعد از انتخاب، شما باید به سراغ اصلی‌ترین و بزرگ‌ترین بخش این ترکیب، یعنی تخت‌خواب بروید. موقعیت تخت‌خواب بسیار مهم است. یک ایده این است که آن را در مرکز اتاق‌خواب قرار دهید و به‌طوری‌که سر آن به دیوار بچسبد. پس از آن می‌توانید سایر وسایل را در دو طرف تخت قرار دهید و فضای زیبایی ایجاد کنید.

دکوراسیون اتاق خواب کوچک

اتاق‌خواب یک فضای مناسب برای استراحت روح و جسم است. بنابراین لازم است که به‌گونه‌ای چیده شود که به ما حس آرامش‌بخشی بدهد.
اولین نکته این است که از یک پالت رنگی محدود استفاده کنید. به‌عنوان‌مثال اگر دیوار اتاق‌خواب سفید است و از رنگ‌های نارنجی و قرمز برای دیگر وسایل استفاده نکنید.‌ توجه به نور رسانی نیز می‌تواند در دکوراسیون این اتاق‌خواب‌ها بسیار موثر باشد. از پرده‌های ساده و نازک استفاده کنید تا مانع از ورود نور نشوند.

سرویس خواب چوبی سلطنتی مدل کاملیا

سرویس خواب سلطنتی مدل کاملیا

در دکوراسیون اتاق‌خواب کوچک از فضای نگه‌دارنده سرتاسری می‌تواند در مرتب شدن سایر وسایل بسیار مناسب باشد. برای تمام نقاط از فضای سرتاسری استفاده کنید و از آن برای قرار دادن وسایل شخصی، کتاب‌ها و وسایل تزئینی استفاده کنید.

صنایع چوب سلطان، یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان وسایل دکوراسیون داخلی منزل و اتاق‌خواب‌ است که شما می‌توانید با مراجعه به سایت ما و مشاهده محصولات متنوع این مجموعه نسبت به خرید انواع مبل ازجمله مبل نئوکلاسیک و مبل کلاسیک اقدام کنید.
در اینجا نکاتی کلی را در مورد دکوراسیون اتاق‌خواب کوچک می‌آوریم:

دکوراسیون اتاق خواب کوچکتوضیحات
سرویس‌خوابدر انتخاب سرویس‌خواب سعی کنید گزینه‌ای را انتخاب کنید که فضای کمتری را به خود اختصاص می‌دهد.
رنگ دیوارهاهرچه رنگ دیوارها روشن‌تر باشد اتاق‌خواب کوچک، نمای دل‌بازتری به خود می‌گیرد و رنگ‌های تیره به صورت عکس عمل می‌کنند.
ابعاد وسایل اتاق‌خوابتوجه کنید که وسایلی را که انتخاب می‌کنید، دارای ابعاد و سایز مناسبی باشند تا با فضای کوچک شما متناسب باشند.
نکات کاربردیبرای دکوراسیون اتاق‌خواب کوچک می‌توانید از ترفندهایی مانند استفاده از تخت‌خواب‌های دو طبقه، نگه‌دارنده‌های سرتاسری، چوب‌لباسی‌های دیواری و قفسه‌های عمودی استفاده کنید.
سرویس خواب سلطنتی مدل کاملیا

سرویس خواب سلطنتی مدل کاملیا

دکوراسیون اتاق خواب ۶ متری

اتاق‌خواب ۶ متری جزء اتاق‌خواب‌های کوچک محسوب می‌شود که لازم برای استفاده مناسب از کل ظرفیت آن به رعایت نکاتی بپردازیم. اولین اقدام در دکوراسیون اتاق‌خواب ۶ نفره این است که تختی را متناسب با ابعاد فضا خریداری کنیم. استفاده از تخت یک‌نفره یا تخت‌های دوطبقه که زیر آن‌ها میز تحریر قرار دارد انتخاب مناسبی است.

نکته مهم دیگر این است که قبل از اقدام به انجام دکوراسیون، یک طراحی ذهنی انجام دهید که در آن مسیر رفت‌وآمد مشخص شده است و سپس دست به دکوراسیون بزنید. هم‌چنین به رنگ دیوار‌ها و نورگیری فضا نیز دقت داشته باشید؛ چراکه تاثیر بسیار زیادی در بزرگ‌تر نشان دادن اتاق‌خواب دارند.

سرویس خواب چوبی کلاسیک مدل کاجی

سرویس خواب کلاسیک مدل کاجی

دکوراسیون اتاق خواب کوچک دونفره

شاید مهم‌ترین دغدغه دکوراسیون اتاق‌خواب کوچک به صورت دونفره، چگونگی قرار دادن تخت‌خواب دونفره باشد. از آنجایی که برای اتاق‌های کوچک تخت یک‌نفره کاربرد بیشتری دارد، استفاده از تخت‌خوابی که ظرفیت دونفره را در این اتاق‌خواب‌ها داشته باشد می‌تواند یک معضل باشد.

اما برای گذاشتن تخت‌خواب دونفره روش‌هایی وجود دارد که می‌توان از آن‌ها استفاده کرد. شما می‌توانید تخت دونفره را در مرکز اتاق، گوشه اتاق یا به صورت مورب قرار دهید. در صورت استفاده از تخت‌خواب بزرگ شما باید قید یک‌سری وسایل مثل پاتختی را بزنید. به‌علاوه می‌‌توانید از تخت دونفره تاشو برای استفاده در این فضای کوچک استفاده کنید.

سرویس خواب کلاسیک چوبی مدل کاجی

سرویس خواب کلاسیک مدل کاجی

دکوراسیون اتاق خواب کوچک دخترانه

در هر خانه‌ای معمولا نیاز به یک اتاق‌خواب دخترانه احساس می‌شود. اگر فضای اتاق‌خواب شما کوچک هست، باز هم می‌توانید با به‌کارگیری وسایل مناسب آن را به یک اتاق‌خواب کوچک دخترانه شیک و زیبا تبدیل کنید.

برای دکوراسیون اتاق‌خواب کوچک دخترانه بهتر است از رنگ‌های روشن مانند سفید، سبز روشن، طوسی یا صورتی روشن برای دیوارها و وسایل آن استفاده کنید که علاوه بر شاد کردن فضا متناسب با روحیه دخترانه، می‌تواند موجب بزرگ‌تر دیده شدن اتاق نیز بشود.

سرویس خواب کلاسیک چوبی مدل کاجی

سرویس خواب کلاسیک مدل کاجی

به‌علاوه پیشنهاد می‌شود از وسایل و سرویس‌خواب مدرن استفاده کنید و تخت‌خوابی را سفارش دهید که ابعاد کوچکی دارند. وسایل مینیمال و مدرن فضای کمتری را اشغال می‌کنند و زیبایی زیادی را به اتاق‌خواب کوچک می‌بخشند.

شما می‌توانید وسایل مورد نیاز اتاق‌خواب کوچک خود و فرزندانتان را در هر سایز و ابعادی که دوست دارید از صنایع چوب سلطان سفارش دهید و آن را با بهترین کیفیت و متریال تحویل بگیرید.

سرویس خواب سلطنتی مدل 829

دکوراسیون اتاق‌خواب ۴ متری

خلاقیت قسمت مهمی از دکوراسیون داخلی یک واحد مسکونی کوچک یا ختی اتاق‌خواب کوچک است. شما می‌توانید از راه‌کارهایی مختلفی برای دکوراسیون اتاق‌خواب ۴ متری استفاده کنید. برای چیدمان این اتاق بهتر است از نقاط مختلف مانند دیوارها، زیر تخت‌خواب و کمد‌ها استفاده بیشتری بکنید تا اتاق شما وسایل بیشتری را در خود جای دهد.

یکی از کارهایی که برای دکوراسیون اتاق‌خواب ۴ متری بسیار موثر است استفاده از آینه‌ها است. از آینه‌ها می‌توان برای بزرگ نشان دادن اتاق کوچک استفاده کرد. همچنین آینه‌ها با منعکس کردن نور در تمام فضا باعث روشن‌تر شدن اتاق‌خواب می‌شوند. استفاده از رنگ‌های تیره فضا را دلگیر می‌کنند پس تا می‌توانید از استفاده از رنگ‌های تیره اجتناب کنید.

سرویس خواب سلطنتی مدل 888

چیدمان اتاق‌خواب کوچک عروس

چیدمان اتاق‌خواب عروس یکی از خاص‌ترین بخش‌های زندگی مشترک است و بی‌شک عروس‌خانم‌ها شوق و ذوق زیادی برای این بخش دارند. برای داشتن اتاق‌خوابی زیبا حتما باید از اصول دکوراسیون اطلاع داشته باشید.

برای چیدمان اتاق‌خواب کوچک عروس، لازم است که از رنگ‌های بسیار روشن، مخصوصا سفید استفاده کنید؛ چراکه این رنگ‌ها موجب می‌شوند اتاق نمای دل‌بازتری داشته باشد. به‌هیچ‌وجه استفاده از رنگ‌های تیره توصیه نمی‌شود. همچنین در انتخاب سرویس‌خواب و دیگر وسایل نیز این اصل را به‌کار ببرید تا علاوه‌بر زیبایی موجب کوچک دیده شدن اتاق شما نشوند.

سرویس خواب سلطنتی مدل 868

یکی دیگر از اقداماتی که می‌تواند موجب زیبایی چیدمان اتاق‌خواب کوچک عروس شود استفاده از گل و گیاه‌های طبیعی است. حتما از چندین گلدان برای این اتاق استفاده کنید و سعی کنید رنگ و طرح گلدان‌های آن متناسب با دیگر وسایل اتاق‌‌خواب باشد.

چیدمان اتاق‌خواب کوچک با وسایل زیاد

معمولا مساحت اتاق‌خواب‌ها و خانه‌ها سال‌به‌سال کوچک‌تر می‌شوند و همه به‌دنبال راه‌هایی هستند که بتوانند وسایل بیشتری را در اتاق‌خواب کوچک خود قرار دهند. برای چیدمان اتاق‌خواب کوچک با وسایل زیاد، راه‌هایی وجود دارد که می‌توان از آن‌ها استفاده کرد.
یکی از این راه‌ها این است که تختی را انتخاب کنید که زیر آن جایی برای گذاشتن وسایل دارد.

سرویس خواب سلطنتی مدل 868

از ترفندهای دیگر این است که برای سایر نقاط اتاق از نگه‌دارنده‌های سرتاسری استفاده کنید تا بتوانید سایر وسایل شخصی، کتاب‌ها و دیگر وسایل خود را در آن قرار دهید. از فضاهای خالی و گوشه‌های اتاق به خوبی استفاده کنید و از چوب لباس‌های دیواری، قفسه‌های عمودی و میزهای تاشو استفاده کنید.

فوت و فن‌های حرفه‌ای برای چیدمان اتاق‌خواب کوچک

چیدمان اتاق‌خواب کوچک دارای یک‌سری فوت و فن است که رعایت آن‌ها می‌تواند، در بزرگ دیده شدن اتاق‌خواب موثر باشد. اولین اقدام در چیدمان اتاق‌خواب کوچک این است که یک سرویس‌‌خواب مناسب انتخاب کنید. در هنگام خرید سرویس‌خواب توجه کنید که تخت‌خواب آن عرض زیادی نداشته باشد.

سرویس خواب کلاسیک مدل سیلور

ار نکات مهم دیگر رنگ اتاق دیوار‌های اتاق‌خواب است. رنگ‌های روشن مثل سفید، سبز روشن و آبی روشن می‌توانند در بزرگ‌تر دیده شدن فضا نقش زیادی داشته باشند. همچنین توجه به نور اتاق‌خواب را نباید فراموش کرد.

صنایع چوب سلطان با استفاده از به‌روزترین و مدرن‌ترین امکانات و تجهیزات روز دنیا اقدام به تولید زیباترین و باکیفیت وسایل منزل از جمله سرویس‌خواب، مبلمان و ست میز و مبل ناهارخوری در طرح‌ها و رنگ‌های مختلف می‌کند و برای شما این امکان را فراهم کرده که بدون نیاز به مراجعه حضوری فقط از طریق سایت صنایع چوب سلطان نسبت به خرید وسایل مورد نیاز کنید و آن را درب منزل تحویل بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

حساب کاربری ندارید؟