Blog

بهترین جا برای قرارگیری میز ناهارخوری در منزل کجاست؟

میز ناهار خوری چیزی بیشتر از مکانی برای جمع شدن خانواده و میل یک وعده غذایی است. این میز می‌تواند نقش زیادی در دکوراسیون داخلی منزل داشته باشد. ویژگی‌های میز ناهارخوری مانند اندازه و متریال آن و همچنین مکان و شکل قرار گرفتن آن اگر درست انتخاب شوند، می‌تواند فضای کلی سالن را زیباتر کنند.

بهترین جا برای قرارگیری میز ناهارخوری

ناهارخوری سلطنتی مدل کاملیا

در ادامه این مقاله از صنایع چوب سلطان، در مورد بهترین جا برای قرارگیری میز ناهارخوری نکاتی را ارائه می‌کنیم که با رعایت آن‌ها می‌توانید تشخیص دهید بهترین مکان را برای قرارگیری میز ناهارخوری کجاست.

بهترین جا برای میز ناهارخوری

بهترین جا برای قرار دادن میز ناهارخوری جایی است که در مسیرهای عبور و مرور مثل مسیر آشپزخانه به پذیرایی یا دیگر مسیرها نباشد. در فضاهای کوچک بهتر است یک طرف میز را به دیوار بچسبانید تا فضای کمتری به خود اختصاص دهد و در مواقعی که لازم می‌شود، مثلا زمانی که مهمان دارید آن را جابجا کنید و از هر دو طرف آن استفاده کنید.

میز ناهارخوری سلطنتی چوبی مدل سناتور

میز ناهارخوری سلطنتی مدل سناتور

نکته دیگر اینکه برای قرار دادن میز ناهارخوری در بهترین جا باید فاصله بین میز و فضاهایی مثل اتاق خواب و سرویس بهداشتی را رعایت کنید.
در خانه‌های بزرگ مشکلی چندانی برای چیدمان مبل و ست مبل و میز ناهارخوری وجود ندارد. در این خانه‌ها می‌توان میز ناهارخوری را در مکان مورد نظر قرار دهید و با استفاده از نورپردازی و ایجاد ارتفاع با سقف‌های کاذب می‌توان آن را زیبا و خاص کرد.

میز ناهارخوری سلطنتی چوبی مدل کاملیا

میز ناهارخوری سلطنتی مدل کاملیا

بهترین جا برای قرارگیری میز ناهارخوری با توجه به دکوراسیون آشپزخانه

آشپز‌خانه مکان خوبی برا صرف وعده‌های غذایی است. راه‌هایی وجود دارد که می‌توانید با آن‌ها میز ناهارخوری را در آشپزخانه قرار دهید. برای قرار دادن میز ناهارخوری در آشپزخانه می‌توانید یک میز کوچک را به همراه چند صندلی در گوشه‌ای خالی از آشپزخانه قرار دهید و با صرف غذا در آن مکان لذت ببرید.

میز ناهارخوری کلاسیک چوبی مدل سیلور

میز ناهارخوری کلاسیک مدل سیلور

میز‌ ناهارخوری گرد برای آشپزخانه‌های کوچک نسبت به میزهای مستطیلی مناسب‌تر هستند؛ زیرا فضای بیشتری در زیر آن برای قرارگیری پاها وجود دارد. پس برای آشپزخانه کوچک خود میز ناهارخوری دایره‌ای شکل و گرد خریداری کنید.

بهترین جا برای قرارگیری میز ناهارخوری در آشپزخانه جایی است که نور کافی از بیرون دریافت کند. مثلا اگر آشپزخانه شما پنجره دارد بهتر است یک میز ناهارخوری با ابعاد مناسب آن فضا، زیر آن قرار دهید تا ضمن میل غذا در یک فضای پر نور، دکوراسیون آشپزخانه‌تان را هم زیبا کنید.

میز ناهارخوری کلاسیک مدل شهرزاد

میز ناهارخوری سلطنتی طرح کلاسیک شهرزاد

شما می‌توانید برای خرید میز ناهارخوری کلاسیک و میز ناهارخوری سلطنتی با بهترین جنس و کیفیت به سایت صنایع چوب سلطان مراجعه کنید.

بهترین جای میز ناهارخوری در منزل

به طور کلی برای قرار دادن میز ناهارخوری در منزل سه گزینه وجود دارد. اتاق ناهارخوری، اتاق پذیرایی و آشپزخانه. شما باید با توجه به مدل خانه و ابعاد وسایلتان یکی از این سه گزینه را برای قرار دادن میز ناهارخوری استفاده کنید. دقت کنید که بهترین فضا برای میز ناهارخوری فضای است که مجزا باشد و به آشپزخانه نزدیک باشد. یعنی بین تمام گزینه‌ها، گزینه که در آن میز ناهارخوری می‌تواند به آشپزخانه نزدیک‌تر باشد، مناسب است.

میز ناهارخوری کلاسیک چوبی مدل کاجی

میز ناهارخوری کلاسیک مدل کاجی

این نکته را هم در نظر بگیرید که میز ناهارخوری علاوه بر احتیاج به فضایی که خود در آن قرار می‌گیرد، به مقداری فضای خالی در اطراف آن برای رفت‌وآمد افراد و عقبگرد کردن صندلی‌ها نیاز دارید. پس جایی را انتخاب کنید که فضای کافی برای گذاشتن میز ناهارخوری و رفت‌وآمد در کنار آن وجود داشته باشد.

میز ناهارخوری کلاسیک چوبی مدل کاتالیا

میز ناهارخوری کلاسیک مدل کاتالیا

اگر قصد خرید ست مبل و‌ میز ناهارخوری کلاسیک و ست مبل و میز ناهارخوری استیل و سلطنتی دارید می‌توانید در سایت صنایع چوب سلطان از قیمت این محصولات اطلاع پیدا کنید.

ویژگی‌های مکان مناسب قرارگیری میز ناهارخوری در منزلتوضیحات
ویژگی‌های مکان مناسب قرارگیری میز ناهارخوری در منزلاین ویژگی یکی از مهم‌ترین مؤلفه‌های قرار دادن میز ناهارخوری است؛ زیرا اگر رعایت نشود مشکلات زیادی برای رفت‌وآمد افراد به وجود می‌آورد.
نور کافیوجود نور کافی برای میز ناهارخوری اهمیت بسزایی دارد. در فضای روشن می‌توانیم لذت بیشتری از غذا خوردن ببریم.
وجود فضای کافی برای میز و صندلی‌هاقطعا برای استفاده از میز ناهارخوری باید بتوانیم صندلی‌ها را مقداری به عقب بکشانیم و سپس روی آن بنشینم. اگر این فضا وجود نداشته باشد، میز ناهارخوری عملاً بدون استفاده می‌ماند.

جای مناسب برای میز ناهارخوری در خانه کجاست؟

قبل از هر چیزی، نکته مهم در چیدمان میز ناهارخوری این است که میزی خریداری کنیم که با ابعاد خانه ما تناسب داشته باشد. هرچقدر که فضای خانه ما بزرگ باشد، اما میز ناهارخوری با آن تناسب نداشته باشد نمی‌توان از آن به خوبی استفاده کرد.

میز ناهارخوری کلاسیک مدل کاجی

میزناهارخوری کلاسیک چوبی مدل کاجی

جای مناسب برای میز ناهارخوری در خانه، جایی است که میز ناهارخوری با قرارگیری آن در مسیرهای پر رفت‌وآمد قرار نگرفته باشد. یک جای مناسب دیگر برای میز ناهارخوری فضایی است که در آن میز به آشپزخانه نزدیک باشد تا حمل غذا و وسایل روی میز آسان باشد.

میز ناهارخوری سلطنتی چوبی مدل مازراتی

میز ناهارخوری سلطنتی مدل مازراتی

میز ناهارخوری را کجا بگذاریم؟

میز ناهارخوری را هرکجا که بگذارید، آن فضا محلی برای جمع شدن اعضای خانواده می‌شود. در اینجا ۳ فضا برای قرار دادن میز ناهارخوری را بررسی می‌کنیم.

جلوی اپن آشپزخانه

رایج‌ترین مکان برای میز ناهارخوری جلوی اپن آشپزخانه است. قرارگیری میز ناهارخوری در این مکان دسترسی به آشپزخانه و وسایل را برای حمل نقل آن‌ها یه آشپزخانه به روی میز را آسان می‌کند و دیگر نیازی نیست برای آوردن غذا روی میز مسافت زیادی را طی کنید.

میز ناهار خوری کلاسیک مدل آبشاری

اتاق پذیرایی

در خانه‌های کوچک میز ناهارخوری را در اتاق پذیرایی قرار میدهند. در این اتاق نور بیشتری وجود دارد و غذا خوردن در این مکان می‌تواند لذت بخش باشد. می‌توانید میز ناهارخوری را در فضای پذیرایی به دو صورت قرار دادن میز در پشت مبلمان و قرار دادن آن رو‌به‌روی مبلمان چیدمان کنید.

میز ناهار خوری کلاسیک مدل کاجی فرانسوی

آشپزخانه

آشپزخانه قلب خانه محسوب می‌شود و قرار دادن میز ناهارخوری در آن می‌تواند محیطی صمیمی و گرم برای اعضای خانواده به وجود بیاورد. البته این کار بیشتر برای آشپزخانه‌های بزرگ مناسب است؛ اما می‌توانید با رعایت یک سری نکات در آشپزخانه کوچک هم میز ناهارخوری قرار دهید.

میز ناهار خوری کلاسیک مدل کاجی رومی

نکات اصولی انتخاب بهترین مکان برای میز ناهارخوری

در اینجا نکاتی جهت انتخاب بهترین مکان برای میز ناهارخوری ارائه می‌کنیم.

• اگر فضای بزرگی در اختیار دارید بهتر است میز ناهارخوری را در مرکز قرار دهید تا زیباتر به چشم بیاید
• وجود نور کافی در فضای قرارگیری میز ناهارخوری اهمیت زیادی دارد. بهتر است میز را در کنار پنجره قرار دهید یا با نصب لوستر بالای میز ناهارخوری به فضا روشنایی بدهید.

میز ناهار خوری کلاسیک مدل آماتیس

• در محل قرارگیری میز ناهارخوری باید مسیر مشخصی برای رفت‌وآمد به آشپزخانه وجود داشته باشد. بهتر است میز نزدیک آشپزخانه باشد، اما اگر این امکان را ندارید یک مسیر برای رفت‌وآمد به آشپزخانه در نظر بگیرد.

بهترین محل میز ناهارخوری در دکوراسیون منزل کجاست؟

در خانه‌های بزرگ دست‌مان برای قرار دادن میز ناهارخوری در مکان دلخواه باز است. اگر خانه شما بزرگ است می‌توانید علاوه بر گذاشتن یک میز ناهارخوری جمع و جور در آشپزخانه، یک میز ناهارخوری بزرگ هم برای سالن خریداری کنید و در آن قرار دهید.

میز ناهار خوری کلاسیک مدل کارن

معمولا میزهای ناهارخوری مستطیل شکل برای این فضا مناسب هستند؛ اما اگر متراژ خانه شما کم است می‌توانید به گذاشتن یک میز ناهارخوری در آشپزخانه یا مکان دیگری که ظرفیت این میز را داشته باشد، بسنده کنید.

انتخاب محل قرارگیری میز ناهارخوری در دکوراسیون

نکته اول در قرارگیری میز ناهارخوری، قرار دادن آن در مکانی است که باعث بروز مشکل در رفت‌وآمد افراد نشود. نکته دوم قرار دادن میز ناهارخوری در مکانی است که به آشپزخانه نزدیک‌تر باشد. آشپزخانه و میز ناهارخوری ار نظر عملکرد با هم بسیار مرتبط هستند و لازم است که به هم نزدیک باشند. نکته سوم در این باره، قرار ندادن میز ناهارخوری نزدیک تلویزیون است. نزدیکی به تلویزیون موجب حواس پرتی هنگام میل غذا می‌شود.

میز ناهار خوری کلاسیک مدل الینا

در فضاهای کوچک بهتر است میز ناهارخوری را در مکانی خلوت قرار دهید. وجود کنسول و وسایل دیگر می‌تواند زیبایی و عملکرد میز ناهارخوری را مختل کند. اگر میز ناهارخوری شما بزرگ و فضایی که در اختیارتان است، کوچک است، می‌توانید میز ناهارخوری را به دیوار بچسبانید و از اطراف آن استفاده کنید.

بهترین جای میز ناهارخوری در فنگ شویی

قرار دادن میز ناهارخوری در جاهای مختلف منزل پویایی انرژی خوبی ارائه می‌کند. برخی از محبوب‌ترین جاهای قرارگیری میز ناهارخوری در فنگ شویی موارد زیر هستند.

میز ناهار خوری کلاسیک مدل 507 کاجی

مرکز خانه

در تعیین مکان میز ناهارخوری در فنگ‌شویی مرکز خانه اهمیت زیادی دارد. با قرار دادن میز ناهارخوری در این مکان، تعادل و هماهنگی را در خانه به وجود می‌آورید.

نزدیک آشپزخانه

از جمله مکان‌های دیگر رایج قرار دادن میز ناهارخوری در فنگ‌شویی، مکانی در نزدیکی آشپزخانه است. با قرار دادن میز در نزدیکی آشپزخانه حمل غذا روی میز و برگرداندن ظروف به آشپزخانه سریع‌تر صورت می‌گیرد. فقط حتما برای رفت‌وآمد به آشپزخانه یک مسیر را در نظر بگیرید.

میز ناهار خوری کلاسیک مدل 507 کاجی

اتاق غذا خوری

متداول‌ترین مکان قرارگیری میز ناهارخوری در فنگ‌شویی، اتاق غذاخوری است. در یک اتاق جداگانه می‌توانید یک فضای آرامش‌بخش برای صرف غذا و‌ برگزاری مهمانی‌هایتان داشته باشید. دقت کنید که در این اتاق میز ناهارخوری را طوری قرار دهید که فضای مناسب برای رفت‌وآمد و نشستن وجود داشته باشد.

صنایع چوب سلطان یکی از بهترین تولیدکننده‌های میز ناهارخوری و مبلمان است که برای تولید محصولات خود از باکیفیت‌ترین مواد استفاده می‌کند. شما می‌توانید برای مشاهده محصولات ما به سایت صنایع چوب سلطان مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

حساب کاربری ندارید؟