Blog

چیدمان مبل سلطنتی ۹ نفره در پذیرایی مستطیل

چیدمان مبل سلطنتی با میز ناهار خوری در پذیرایی مستطیل ‌شکل، می‌تواند یک راهکار مناسب باشد. برای این منظور، می‌توان بخشی از فضا را به میز و صندلی غذاخوری اختصاص داد و با قرار دادن یکی از مبلمان در پشت این فضا، محدوده نشیمن و غذاخوری را از هم متمایز کرد. برای چیدمان مبل در پذیرایی مستطیلی بزرگ، استفاده از مبل سلطنتی 9 نفره می‌تواند گزینه خوبی باشد.

میز ناهارخوری سلطنتی مدل مازراتی

میز ناهارخوری سلطنتی مدل مازراتی

این مبلمان که در طرح‌های متنوع طراحی شده، فضای بزرگ پذیرایی را پوشش می‌دهند. چیدمان کاناپه در انتهای سالن و دو صندلی مقابل آن، فضای مجلل و رسمی ایجاد می‌کند. در صورتی‌ که فضای پذیرایی و نشیمن یکی باشد، توصیه می‌شود تلویزیون در مرکز سالن قرار گرفته و دو مبل در دو طرف آن چیده شوند. سایر لوازم تزئینی و میز قهوه نیز در بقیه فضا پخش شوند.

چیدمان مبل سلطنتی با میز ناهار خوری

عکس مبلمان سلطنتی مدل ورونا

در پذیرایی مستطیلی با عرض کم، بهتر است میز ناهارخوری در انتهای سالن قرار گیرد تا از این طریق فضای طول سالن پر شود و ظاهر مربعی به آن بدهد. در پذیرایی مستطیلی کوچک، استفاده از مبل‌های 7 نفره توصیه می‌شود. در این حالت، بهتر است مبل‌های 2 نفره یا 3 نفره مقابل هم چیده شوند و دو مبل یک ‌نفره نیز در کنار هم روبه‌روی تلویزیون قرار گیرند. انتخاب مبل‌های 9 نفره در چنین فضایی مناسب نیست.

مبلمان سلطنتی مدل برگذار

عکس مبل استیل مدل برگذار

چیدمان مبل سلطنتی و تلویزیون

نقطه کانونی خانه عموماً تلویزیون است که انتخاب مناسب محل قرارگیری آن بسیار مهم است. باید دقت کرد که تلویزیون در فاصله مناسب از مبلمان و میز کنسول در مکانی مناسب قرار گیرد که نور پنجره آن را اذیت نکند. در چیدمان مبلمان، استفاده از مبل‌های سلطنتی و چیدمان متقارن آنها رو به تلویزیون، زیبایی و شکوه خاصی به فضا می‌بخشد.

مبلمان سلطنتی مدل برگذار

عکس مبل استیل مدل برگذار

همچنین جدا کردن فضای نشیمن و پذیرایی برای جلوگیری از تداخل صدا و ایجاد فضای گرم و صمیمی، نکته مهمی است. برای خانه‌های مستطیلی شکل نیز استفاده از مبل کلاسیک و مبل استیل‌، کمک می‌کند تا فضا بزرگ‌تر دیده شود. در کل، چیدمان صحیح مبلمان و تلویزیون نقش مهمی در ایجاد فضای زیبا و کارآمد در خانه ایفا می‌کند.

مبلمان سلطنتی مدل سناتور

مبلمان سلطنتی مدل سناتور

چیدمان مبل سلطنتی در پذیرایی مربع

در فضای مربعی شکل پذیرایی، بهترین چیدمان مبل سلطنتی استفاده از یک کاناپه سه‌ نفره روبروی تلویزیون است. این کاناپه سلطنتی باید در مرکز فضا قرار گیرد. در دو طرف کاناپه نیز دو صندلی تک ‌نفره قرار می‌گیرند که روبه‌روی هم چیده می‌شوند. این چیدمان ایجاد یک فضای صمیمی و خانوادگی را برای استراحت و تماشای تلویزیون فراهم می‌کند.

مبلمان سلطنتی با طرح و رنگ خاص خود، جلوه‌ای مجلل و شکوهمند به فضا می‌بخشند. یک راه دیگر برای چیدمان مبل سلطنتی در فضای مربع پذیرایی، استفاده از مبل ال است. یک کاناپه ال با دو صندلی تک‌ نفره در دو سمت آن می‌تواند فضای مربع را به زیبایی پرکرده و چیدمان مناسبی را ایجاد کند. این چیدمان‌ها علاوه بر زیبایی بصری، فضای راحت و صمیمی را برای اعضای خانواده فراهم می‌آورد که مناسب اتاق نشیمن است.

میز ناهارخوری سلطنتی مدل کاملیا

میزناهارخوری سلطنتی کاملیا

صنایع چوب سلطان، فروشگاهی امن و مطمئن برای خرید انواع ست مبل و میز ناهارخوری است. در این فروشگاه، مشتریان می‌توانند مبلمان خود را با طراحی و ساخت صنعتی تهیه کنند. مبل‌های صنعتی فروشگاه صنایع چوب سلطان، از چوب و فلز بادوام و با‌کیفیت ساخته می‌شوند. این مبل‌ها دارای ظاهری مدرن و صنعتی هستند که به فضاهای کار و نشیمن جلوه‌ای خاص و خلاقانه می‌بخشند. صنایع چوب سلطان مقصد ایده‌آلی برای خرید مبل‌های صنعتی باکیفیت و طراحی مدرن است.

مبلمان سلطنتی چوبی مدل کاملیا

مبل سلطنتی مدل کاملیا

چیدمان مبل سلطنتی و راحتی در پذیرایی مستطیل

اکثر خانواده‌های ایرانی برای منزل خود یک‌دست مبل سلطنتی برای پذیرایی از مهمان و یک‌دست مبل راحتی برای استراحت و دورهمی خانوادگی خود می‌خرند. مبل راحتی را در اتاق نشیمن و نزدیک به آشپزخانه قرار دهید و تلویزیون و میز را هم در آنجا جای دهید. چیدمان مبل راحتی می‌تواند مربع یا مستطیلی باشد.

میز ناهارخوری سلطنتی مدل کاملیا

ناهارخوری سلطنتی مدل کاملیا

مبل سلطنتی را در پذیرایی قرار دهید. با توجه ‌به اینکه باید از هم جدا باشند، مبل سلطنتی را با فاصله‌ای از دیوار و فاصله استاندارد از مبل راحتی قرار دهید. مبل سلطنتی ۹ یا ۷ نفره را با توجه‌ به این فاصله‌گیری چیدمان کنید. کاناپه‌های دو و سه‌ نفره را به دیوار نزدیک کنید و صندلی‌های تک ‌نفره را هم برای پر کردن فضا استفاده کنید. حتماً در چیدمان مبلمان به رفت‌وآمد راحت درون و بیرون از محوطه توجه کنید.

مبل سلطنتی چوبی مدل برگذار

مبل سلطنتی مدل برگذار

چیدمان مبل سلطنتی در خانه کوچک

در خانه‌های کوچک، استفاده از وسایل تزئینی باید به حداقل برسد. این امر به ایجاد فضای بازتر و بزرگ‌تر به‌نظر آمدن خانه کمک می‌کند. در محیط پذیرایی، به‌جای آباژورهای بزرگ و لوسترهای پیچیده، از آباژورهای رومیزی ساده استفاده کنید. این روش نور کافی را تأمین می‌کند و فضا را شلوغ نمی‌کند.

فرش اتاق پذیرایی نیز باید کاملاً ساده و روشن انتخاب شود. این امر به بزرگ‌تر به‌نظر آمدن فضا کمک می‌کند. در انتخاب کاناپه نیز باید دقت شود. به‌جای دو کاناپه سه‌ نفره، می‌توان از دو کاناپه دونفره یا یک کاناپه سه‌ نفره استفاده کرد. این کاناپه‌ها در مقایسه با مدل‌های سه‌ نفره، فضای کم‌تری اشغال می‌کنند.

مبل سلطنتی چوبی مدل برگذار

مبلمان سلطنتی مدل برگذار

در مجموع، برای چیدمان مبل سلطنتی در خانه‌های کوچک، باید از مبل‌های سبک‌تر و کم‌حجم‌تر استفاده کرد، از وسایل تزئینی کمتری بهره برد. این تدابیر به ایجاد فضای باز و جذاب کمک خواهد کرد.

چیدمان مبل سلطنتی و راحتی باهم

اگر فضای اتاق نشیمن به‌اندازه کافی بزرگ باشد، می‌توان مبلمان سلطنتی و راحتی را در کنار هم چید. در این روش، در نقطه کانونی اتاق (معمولاً تلویزیون یا شومینه) یک‌دست مبلمان راحتی قرار داده می‌شود و مبلمان سلطنتی در بخش دیگر فضا چیده می‌شوند. دقت شود که مبلمان راحتی بیش از حد به تلویزیون یا شومینه نزدیک نباشند و فاصله استاندارد میان آنها رعایت شود.

مبل سلطنتی مدل سناتور

مبلمان سلطنتی چوبی مدل سناتور

این مبلمان راحتی معمولاً نزدیک به آشپزخانه چیده می‌شوند و فضای خصوصی برای صحبت ‌کردن ایجاد می‌کنند. دو مبلمان را می‌توان پشت به پشت یکدیگر قرارداد تا با این کار فضای غیر رسمی ورسمی ایجاد شود. همچنین استفاده از اکسسوری‌ها در فضای اتاق نشیمن زیبایی محیط را دوچندان می‌کند.

در چیدمان مستطیلی، مبلمان راحتی را می‌توان در گوشه‌ترین نقطه قرارداد و مبلمان سلطنتی را به شکل خطی در مجاورت آن چید. در صورت تمایل به چیدمان بدون قاعده، مبلمان سلطنتی و راحتی را می‌توان به‌صورت تلفیقی و بدون رعایت اصول چیده کرد.

مبلمان کلاسیک چوبی مدل ویکتریا

مبلمان کلاسیک مدل ویکتریا

در مجموع، چیدمان مناسب مبلمان سلطنتی و راحتی در کنار هم به ایجاد فضایی دلنشین و چند عملکردی کمک می‌کند. صنایع چوب سلطان یکی از بزرگ‌ترین فروشگاه‌های تخصصی مبلمان صنعتی در کشور است. محصولات این فروشگاه شامل سری‌های متنوعی از مبل‌های تولیدی، اداری و مدیریتی با بهترین کیفیت ساخت است. اگر قصد خرید همچین محصولاتی دارید حتما به صنایع چوب سلطان سر بزنید.

چیدمان مبل سلطنتی ۹ نفره در خانه کوچک

برای خرید مبل سلطنتی ۹ نفره در خانه کوچک، بهتر است از دو کاناپه سه‌ نفره و سه صندلی تک ‌نفره استفاده کنید. این نوع چیدمان دست شما را در آرایش مبل سلطنتی خیلی بازتر می‌کند و تفکیک آن‌ها ساده‌تر خواهد شد. برای چیدمان مبل ۹ نفره، بهتر است دو کاناپه بزرگ را در دو ضلع اصلی و روبه‌روی دیوار اصلی پذیرایی قرار بدهید. سپس فاصله‌های خالی بین مبل‌ها را با صندلی‌های تک‌نفره پر کنید.

میز ناهارخوری سلطنتی چوبی مدل سناتور

میز ناهارخوری سلطنتی مدل سناتور

این چیدمان به شما امکان می‌دهد تا فضای بیشتری را در اختیار داشته باشید و همچنین امکان تغییر و جابه‌جایی مبل‌ها را نیز خواهید داشت. همچنین این چیدمان به شما این امکان را می‌دهد که فضای اتاق پذیرایی را بزرگ‌تر از آنچه واقعاً هست جلوه دهید.

مهم است که فاصله مناسبی بین مبل‌ها و دیوار در نظر بگیرید تا فضای راحت عبور و مرور در اتاق پذیرایی وجود داشته باشد. استفاده از رنگ‌های روشن و پرهیز از طرح‌های پیچیده در پارچه‌های مبلی می‌تواند به بزرگ‌تر جلوه‌دادن فضا کمک کند. با رعایت این نکات، می‌توانید از چیدمان مناسب مبل سلطنتی ۹ نفره در فضای کوچک خانه خود لذت ببرید.

سرویس چوب عروس مدل ورونا

روش‌های جدید و استاندارد چیدمان مبل سلطنتی در پذیرایی

امروزه روش‌های مختلفی برای چیدمان مبل سلطنتی و استیل در پذیرایی وجود دارد که بهتر است با توجه‌ به اندازه فضا انتخاب شوند. برای فضای بزرگ می‌توان از ست‌های کامل ۹ نفره استفاده کرد. کاناپه‌ها را به‌صورت قرینه جفت‌جفت می‌چینند. در فضای متوسط، ست ۷ نفره مناسب است.

کاناپه‌ها نیز به‌صورت قرینه چیده می‌شوند. برای فضای کوچک، از نیم‌ست‌های استیل که شامل یک کاناپه بزرگ و ۲-۳ کاناپه کوچک می‌شوند، استفاده کنید. برای خرید هرنوع مبل سلطنتی و استیل میتوانید به فروشگاه صنایع چوب سلطان سر بزنید.

روش های چیدمان مبلتوضیحات
دایره ایبرای گفت‌وگو و دورهمی‌های دوستانه
ال شکلبرای پذیرایی های کوچک
خطیبرای سالن های مستطیلی شکل
تلفیقیبرای افرادی که به نظم اعتقاد ندارند

مبل سلطنتی مدل مازراتی

اصول چیدمان مبل استیل و سلطنتی

چیدمان مبل، چه از نوع استیل و چه راحتی، کار سختی نیست. مهم این است که فضای در اختیار و تعداد وسایل با هم تناسب داشته باشند. اولین چیزی که برای چیدمان مبل سلطنتی یا استیل ملاک است، فضا و متراژ است. سپس باید به نوع دکوراسیون کل خانه و نقطه مرکزی آن توجه کرد.

تعداد مبل‌ها نیز ملاک است. مثلاً یک‌دست نه یا هفت‌نفره سلطنتی ممکن است کمی تفاوت در چیدمان داشته باشند. با توجه‌ به فضا و تعداد وسایل، کافی است با خلاقیت و تخیل، چیدمان مناسبی ایجاد کنید. حتی می‌توان مبل استیل و راحتی را با هنرمندی کنار هم چید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

حساب کاربری ندارید؟