Blog

اگر خانه کوچکی دارید چه میز ناهارخوری بخرید؟

بسیاری تصور می‌کنند میز ناهارخوری برای آشپزخانه کوچک مناسب نیست؛ اما همگام با کوچک شدن متراژ خانه‌ها، مبل و میز‌های تولید شده نیز کوچک‌تر می‌شوند. پس اگر فضای خانه شما کم است، نگران نباشید، شما می‌توانید بدون نگرانی میز ناهارخوری مناسب خانه خود را از صنایع چوب سلطان خریداری کنید. در ادامه چند نوع میز ناهارخوری مناسب خانه‌های کوچک را معرفی می‌کنیم.

میز ناهارخوری سلطنتی مدل کاملیا

ناهارخوری سلطنتی مدل کاملیا

میز ناهارخوری تاشو

این مدل میزها در مدل‌های گوناگون و با صندلی‌های تاشو تولید می‌شوند و می‌توانند بهترین انتخاب برای خانه‌های کوچک باشند؛ زیرا می‌توانید آن‌ها را در زندگی روزمره به کناری بگذارید و هنگامی که مهمان دارید آن‌ها را باز کنید.

میز ناهارخوری باریک

این مدل میزها داری پهنای کمتر و ارتفاع بیشتری در مقایسه با میزهای معمولی هستند و به طور کلی مناسب فضاهای مستطیلی و راهرویی هستند که امکان استفاده از دو طرف میز در آن‌ها وجود ندارد.

میز ناهارخوری برای آشپزخانه کوچک

میز ناهارخوری کلاسیک مدل سیلور

میز ناهارخوری کم جا

در این مدل میزهای ناهارخوری خود میز ثابت است و صندلی‌ها به گونه‌ای طراحی می‌شوند که در حالت جمع به طور کامل زیر میز قرار می‌گیرند و فضای اضافه‌ای اشغال نمی‌کنند؛ اما در هر چهار طرف میز به فضای کافی برای عقب گرد صندلی‌ها نیاز است و باید به این نکته توجه شود.

میز ناهارخوری کلاسیک مدل کاتالیا

عکس میزناهارخوری استیل مدل کاتالیا

میز ناهارخوری دو نفره کوچک

قطعا در هر خانه‌ای فضایی به اندازه قرار دادن یک میز دو نفره کوچک پیدا می‌شود. این فضا می‌تواند کنج دیوار یا فضای پایین پنجره و کنار شوفاژ باشد. شما می‌توانید با انتخاب وسایلی با ابعاد کوچک از این فضاها استفاده کنید و یک میز ناهارخوری سلطنتی یا میز ناهارخوری کلاسیک دو نفره در آن قرار دهید.

میز ناهارخوری کلاسیک چوبی مدل کاتالیا

میز ناهارخوری کلاسیک مدل کاتالیا

معرفی بهترین میز ناهارخوری برای آشپزخانه کوچک شما

بسیاری تصور می‌کنند با اسباب‌کشی به خانه کوچک نمی‌توانند در آشپزخانه خود یک میز ناهارخوری مناسب قرار دهند، اما این تصور درست نیست. در بازار انواع میزهای ناهارخوری برای آشپزخانه‌های کوچک وجود دارند که می‌توانید آن‌ها را تهیه کنید.

میز ناهارخوری کلاسیک چوبی مدل کاجی

میزناهارخوری کلاسیک مدل کاجی

میز گرد کوچک

در تمام آشپزخانه‌ها یک گوشه دنج وجود دارد که معمولا بدون استفاده باقی می‌مانند. شما می‌توانید با انتخاب یک میز ناهارخوری گرد کوچک برای این مکان، بهترین استفاده را از آن ببرید. این میزها به ویژه برای خانواده‌های ۲ و ۳ نفره مناسب هستند. شما می‌توانید چند صندلی اضافه تهیه کنید و زمانی که مهمان داشتید آن‌ها را دور میز بچینید.

میز ناهارخوری کلاسیک مدل کاجی

میزناهارخوری کلاسیک چوبی مدل کاجی

میز دیواری

اگر کنار دیوار آشپزخانه یک فضای کوچک و خالی دارید، می‌توانید با صرف کمترین هزینه یک میز ناهارخوری دیواری برای صرف نوشیدنی و غذا داشته باشید. یک تخته باریک را با پیج به دیوار بچسبانید و چند صندلی مقابل آن قرار دهید.

میز ناهارخوری بیضی

یکی دیگر از میزهای ناهارخوری مناسب آشپزخانه‌های کوچک، میزهای بیضی شکل هستند. این میزها به خاطر طراحی آن‌ها فاقد لبه‌های تیز هستند و برای کودکان شما امن‌ترند. همچنین این ویژگی باعث می‌شود این میزها فضای کمتری اشغال کنند و رفت‌وآمد سایر اعضای خانواده راحت‌تر باشد.

میز ناهارخوری کلاسیک چوبی مدل کاجی

میز ناهارخوری کلاسیک مدل کاجی

در آشپزخانه‌های امروزی دیگر خبری از میزهای ناهارخوری بزرگ ۸ نفره یا ۱۰ نفره نیست. شما یک فضای محدود دارید و باید به فکر خرید میزهای ناهارخوری کوچک باشید.

صنایع چوب سلطان، تولید کننده انواع میز کنسول و ست مبل و میز ناهارخوری مثل ست مبل و میز ناهارخوری استیل و سلطنتی است که شما می‌توانید برای آشپزخانه کوچک یا بزرگ خود انواع میز ناهارخوری را از این مجموعه سفارش دهید.در اینجا لازم است شما را با ابعاد انواع میزهای ناهارخوری آشنا کنیم؛ چون چه آشپزخانه شما کوچک باشد چه بزرگ باید با ابعاد تمام میزهای ناهارخوری آشنایی داشته باشید.

میز ناهارخوریابعادکاربرد
ابعاد میز ناهارخوری ۴ نفره۹۰ در ۱۲۰این میز برای خانه‌های با متراژ کم و خانواده‌های کم جمعیت مناسب است.
ابعاد میز ناهارخوری ۶ نفره۹۰ در ۱۵۰این میز برای خانواده‌هایی که جمعیت متوسطی دارند مناسب است و متراژی متوسط برای آن کافی است.
ابعاد میز ناهارخوری ۸ نفره۹۰ در ۱۸۰میز ۸ نفره به متراژی بزرگ نیاز دارد و مناسب خانواده‌هایی با تعداد نفرات بزرگ است.
ابعاد میز ناهارخوری ۱۰ نفره۱۲۰ در ۲۳۴این میز برای خانواده‌هایی کاربرد دارد که جمعیت یالایی دارند و متراژ کافی برای قرار دادن آن را در اختیار دارند.
ابعاد میز ناهارخوری ۱۲ نفره۱۲۰ در ۳۳۵این میز برای خانه بزرگ و خانواده‌هایی که جمعیت زیادی دارند کاربرد دارد.
میز ناهارخوری سلطنتی چوبی مدل ورونا

میز ناهارخوری سلطنتی مدل ورونا

بهترین ایده‌های میز ناهارخوری برای فضاهای کوچک

داشتن فضای کوچک به معنای محرومیت از استفاده میز ناهارخوری نیست. اگر در منزل خود برای چیدمان میز ناهارخوری با محدودیت مواجه‌اید میتوانید از ایده‌های زیر استفاده کنید:

• صندلی اپن

در بعضی خانه‌ها آنقدر متراژ پایین است که امکان گذاشتن میز ناهارخوری در آن وجود ندارد. در این حالت اگر آشپزخانه شما اپن است می‌توانید با قرار دادن چند صندلی در اطراف آن، از اپن خود به عنوان میز استفاده کنید.

میز ناهارخوری سلطنتی چوبی مدل مازراتی

میز ناهارخوری سلطنتی مدل مازراتی

• میز دایره‌ای یا بیضی شکل

میزهای دایره‌ای تنوع بالایی دارند و افراد بیشتری هم می‌توانند در اطراف میز بشینند. همچنین این میزها به علت نداشتن لبه تیز امنیت بیشتری دارند و عبور و مرور در اطراف آن‌ها آسان تر است. میز بیضی شکل از نظر ظاهری چیزی مابین میز مستطیلی و دایره‌ای است و مثل میز دایره‌ای ویژگی‌های مثبتی دارد که آن را برای فضاهای کوچک مناسب کرده‌ است.

میز ناهار خوری کلاسیک مدل آبشاری

• استفاده از کنج‌ها

معمولا کنج دیوار در خانه‌های بزرگ جزء فضاهایی است که به چشم نمی‌آید و از آن استفاده نمیشود، اما این فضا در خانه‌های کوچک یکی از پرکابردترین فضاها است که می‌توان از آن استفاده‌های زیادی کرد. یکی از موارد استفاده این فضا قرار دادن میز ناهارخوری با ابعاد مناسب در آن و بهرمندی از آن است.

میز ناهار خوری کلاسیک مدل کاجی فرانسوی

• استفاده از دیوارها

یکی از محبوب‌ترین میزهای ناهارخوری برای فضاهای کوچک، میزهایی هستند که یتوان آن‌ها را از یک سمت به دیوار چسباند. از آنجا که این میزها فضای کمی اشغال می‌کنند، می‌شود از آن‌ها هم به عنوان میز ناهارخوری و هم به عنوان جایی برای گذاشتن وسایل تزئینی استفاده کرد.

میز ناهار خوری کلاسیک مدل کاجی رومی

ایده‌های جالب برای میز ناهارخوری کوچک در آشپزخانه کوچک

امروزه انواع میزهای ناهارخوری کوچک برای خانه‌های کوچک به منظور جمع شدن اعضای خانواده و دورهمی‌های دوستانه در بازار وجود دارد. اگر شما هم به دنبال این چنین میزی هستید، چند ایده برای شما در زیر آورده‌ایم.

میز ناهار خوری کلاسیک مدل آماتیس

میز ناهارخوری تک پایه

برخی از میزهای ناهارخوری گرد فقط یک پایه دارند. امتیاز این میزها این است که می‌توان به تعداد دلخواه در اطراف آن صندلی چید و پایه اضافی و مزاحمی وجود ندارد. این میز می‌تواند یک میز ناهارخوری ۲ نفره یا ۴ نفره باشد.
این میزها در انواع جنس‌ها در بازار موجودند که شما می‌توانید بسته به سلیقه و سبک آشپزخانه خودتان یکی از آن‌ها را در صنایع چوب سلطان تهیه کنید.

میز ناهار خوری کلاسیک مدل کارن

میز ناهارخوری با قابلیت تغییر اندازه

برخی از میزهای ناهارخوری جدید امکان بزرگ و کوچک شدن دارند. شما با استفاده از این میز می‌توانید زمانی که مهمان دارید آن را بزرگ‌تر کنید و صندلی بیشتری اطراف آن قرار دهید.

میز ناهارخوری ۴ نفره با نیمکت

یک انتخاب هوشمندانه زمان خرید میز ناهارخوری ۴ این است که به جای دو تا از صندلی‌ها یک نمیکت خریداری کنید. در این صورت شما می‌توانید روی میز ۴ نفره خود از ۶ یا ۷ نفر پذیرایی کنید.

میز ناهار خوری کلاسیک مدل کاجی فرانسوی

بهترین میز ناهارخوری برای خانه‌های کوچک

کانتر آشپزخانه

در خانه‌های کوچک که امکان استفاده از میز ناهارخوری وجود ندارد، یک راه‌حل خوب برای حل این مسئله استفاده از کانتر آشپزخانه است. کافی است چند صندلی به اطراف آن اضافه کنید و از میز ناهارخوری صمیمی و مدرن خود لذت ببرید.

میز ناهارخوری تاشو

این میزها از بهترین گزینه‌ها برای خانه‌های کوچک هستند. این میزها در مدل‌های متنوع تولید می‌شوند که شما می‌توانید آن‌ها را به کناری بگذارید و هنگام صرف غذا یا مهمان داشتن آن‌ها را باز کنید. این مدل میزها گزینه مناسبی برای مستأجرانی که اندازه خانه‌هایشان ثابت نیست، است.

میز ناهار خوری کلاسیک مدل الینا

میز جلو مبلی چند کاره

این مدل میزها در مدل‌های متنوعی مثل پایه قابل تنظیم، پایه تاشو، جکدار و قابل تبدیل به میز مطالعه و ناهارخوری تولید می‌شوند. با خرید این میزها فضای به ازای میز ناهارخوری از آشپزخانه شما به کار گرفته نمی‌شود. نکته مهم در خرید این میزها توجه به کیفیت و مواد اولیه این میزها است.

میز ناهار خوری کلاسیک مدل 507 کاجی

چه مدل میزی برای خانه کوچک بخریم؟

در خانه‌های کوچک اگر میز ناهارخوری درست انتخاب نشود ممکن است فضای زیادی اشغال کند و باعث کوچک‌تر دیده شدن فضا شود. یا ممکن است ابعاد آن با فضا متناسب نباشد و مجبور شوید آن را به فضای بلا استفاده‌ای منتقل کنید. پس بهتر است هنگام خرید میز به متراژ فضا، فضای عقبگرد صندلی‌ها و مدل میز توجه شود. برای خانه‌های کوچک میزهای خلوت و مینیمال انتخاب بهتری هستند.

میز ناهارخوری کلاسیک مدل لوییز

در مقابل میزهایی که صندلی پشت بلند دارند به علت این که فضای خانه شما را کوچک‌تر نشان می‌دهند، صندلی‌هایی که پایه آن‌ها خیلی بیرون زده است به این علت که متراژ بیشتری اشغال می‌کنند و میزهای سنگین و بزرگ به هیچ وجه برای خانه‌های کوچک انتخاب مناسبی نیستند.

میز ناهارخوری سلطنتی مدل مازراتی

میزهای مناسب برای خانه‌های کوچک میزهایی هستند که کوچکند و فضای کمی درگیر خود می‌کنند. اگر فضای خانه شما کم است پیشنهاد می‌شود از میزهایی مانند میز ناهارخوری کنج، میز ناهارخوری تاشو، میز ناهارخوری باریک، میز نیمکت‌دار، میز ناهارخوری کم‌جا، میز دیواری تاشو، میز جلو مبلی چند کاره و میزهایی که سبک مینیمال دارند استفاده کنید. با این مدل میزها فضای شما کمتر اشغال می‌شود و بزرگ‌تر به نظر می‌رسد.

اگر به دنبال خرید میز ناهارخوری هستید حتما به سایت صنایع چوب سلطان مراجعه کنید و محصولات با کیفیت ما را ببینید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

حساب کاربری ندارید؟