Blog

اینجا هستید : صنایع چوب سلطان » Blog » چیدمان مبل و میزناهارخوری درپذیرایی مربع

چیدمان مبل و میزناهارخوری درپذیرایی مربع

مبلمان سلطنتی مدل ورونا

چیدمان مبل و میزناهارخوری درپذیرایی مربع

چیدمان ست مبل و میز ناهارخوری استیل و سلطنتی در پذیرایی چندان کار سختی نیست، اما اگر قرار باشد میز کنسول هم در سالن پذیرایی باشد کار کمی دشوار می‌شود. در این حالت نباید فقط به ملاک زیبایی و دوام مبل‌ها توجه کرد، بلکه سبک چیدمان و ابعاد مبلمان هم مهم است.

میز ناهار خوری کلاسیک مدل آبشاری

• چیدمان مبل و میز ناهار خوری در پذیرایی مستطیلی

اگر سالن پذیرایی مستطیل شکل باشد به راحتی می‌توان با دو تقسیم آن به دو قسمت و چیدمان مبل و میز ناهارخوری پشت سر هم، سالن پذیرایی را چیدمان کرد. در این حالت در سالن پذیرایی خود هم نشیمن و هم ناهارخوری دارید.

میز ناهار خوری کلاسیک مدل کاجی فرانسوی

• چیدمان مبل و میز ناهارخوری در پذیرایی کوچک

اگر سالن پذیرایی منزل شما کوچک است و دوست دارید آن را دو قسمت کنید، ناچارید به یک میز ناهارخوری چهار نفره و به یک یا دو کاناپه اکتفا کنید؛ اما بهترین روش برای چیدمان مبل و میز ناهارخوری در پذیرایی کوچک، مبلمان ال و میز ناهارخوری گرد است.
مبلمان ال یک گوشه پذیرایی را پوشش می‌دهند و میز ناهارخوری در گوشه دیگر پذیرایی قرار می‌گیرد. صنایع چوب سلطان، فروشگاهی امن برای خرید سرویس خواب مثل سرویس خواب کلاسیک و سرویس خواب سلطنتی است.

مبل کلاسیک مدل کاجی رومی

چیدمان مبل و میز ناهارخوری در پذیرایی ال شکل

پذیرایی ال شکل برای کسانی که به جداسازی فضای نشیمن و ناهارخوری علاقه‌مندند، یک مزیت است.

• چیدمان پذیرایی ال شکل کوچک

در این پذیرایی بهتر است فضای کوچک تر را به میز ناهارخوری مثل میز ناهارخوری کلاسیک یا سلطنتی اختصاص دهیم، تا در قسمت دیگر فضای کافی برای مبلمان وجود داشته باشد.

• چیدمان پذیرایی ال شکل بزرگ

اگر فضای پذیرایی ال شکل شما بزرگ است، می‌توانید نشیمن و پذیرایی را از هم تفکیک کنید. برای این کار بهتر است فضای کوچک را به نشیمن اختصاص دهید که می‌توانید در آن مبل استیل یا کلاسیک قرار دهید. و در قسمت بزرگ‌تر یک ست مبل و میز ناهارخوری سلطنتی یا… برای پذیرایی قرار دهید.

میز ناهار خوری کلاسیک مدل آماتیس
اگر فضای پذیرایی ال شکل شما مساحت خوبی دارد می‌تواند برای اینکه کل فضای پذیرایی شما مبلمان باشد دو دست مبل مثلا دو دست مبل سلطنتی یا دو دست مبل دسته چوبی در آن چیدمان کنید تا دیگر نیازی نباشد یک طرف را با فرش بپوشانید.

چیدمان مبل در پذیرایی مربع بزرگ

اگر فضای پذیرایی شما بزرگ است، می‌توانید برای پر کردن جای خالی از اکسسوری و انواع میز مثل میز آینه و کنسول استفاده کنید. برای پر کردن فضای پذیرایی بزرگ می‌توان دو دست مبل را در این فضا چیدمان کرد یا آن را به دو بخش مجزا تقسیم کنید که در یک طرف آن یک دست مبل راحتی و در سمت دیگر آن ست مبل و میز ناهارخوری سلطنتی یا کلاسیک قرار دهید.

مبل کلاسیک مدل کارن
همچنین قرار دادن دو مبل ال شکل در فضای پذیرایی بزرگ ایده خوبی برای تلویزیون و گفت‌وگو با اعضای خانواده و دوستان است؛ زیرا روی هرکدام که از مبل‌ها بشینیم به تلویزیون دید داریم و فضای کافی برای گذاشتن میز در مرکز وجود دارد. پذیرایی‌های مربع و بزرگ یک فضای ایده‌آل برای خانواده‌ها است. اگر قصد خرید این ست‌ها را دارید می‌توانید به صنایع چوب سلطان سری بزنید.

مبل کلاسیک مدل الینا

چیدمان مبل و میز ناهارخوری در پذیرایی کوچک

اینکه در یک فضای کوچک زندگی می‌کنید دلیل نمی‌شود نتوانید پذیرایی زیبایی داشته باشید.

• استفاده از مبلمان ال

این مبلمان به علت اینکه دسته ندارند فضای کمتری اشغال می‌کنند و ظرفیت بیشتری هم دارند. همچنین این مدل مبل‌ها به اشکال گوناگون قابل چیدن هستند.

• انتخاب میز ناهارخوری مناسب

برای فضاهای کوچک به دنبال میز‌های بزرگ نباشید؛ زیرا این میزها علاوه بر اینکه زیبایی بیشتری به سالن نمی‌دهد بلکه باعث از بین رفتن نظم و هارمونی پذیرایی می‌شوند. بهتر است صندلی‌های ناهارخوری تکیه‌گاه کوتاه‌تری داشته باشند تا فضای کمتری اشغال کنند و هماهنگی بین میز ناهارخوری و مبلمان وجود داشته باشد.

میز ناهار خوری کلاسیک مدل الینا

• انتخاب رنگ مناسب

انتخاب رنگ مناسب از نکات مهم در چیدن مبل و میز ناهارخوری در سالن‌های کوچک است. بهتر است در پذیرایی کوچک از رنگ‌های روش استفاده کنید. اگر فضای دکوراسیون داخلی منزلتان شلوغ است، توصیه می‌شود از پارچه‌های ساده استفاده کنید.

نکات مهم چیدمان مبل و میز ناهارخوریتوضیحات
مبل و میز ناهارخوری مناسب پذیرایی مربعبرای فضای مربعی شکل معمولا از مبل‌های راحتی، مبل ال و مبل چستر استفاده می‌کنند. انتخاب میز گرد برای فضای مربع موجب گرمی و صمیمیت بیشتری می‌شود.
انتخاب میزناهارخوریبهترین مدل میز ناهارخوری مناسب فضای مربع، میز ناهارخوری به شکل مربع است. از مدل‌های دیگر مثل بیضی، مربع و بیضی هم می‌توان استفاده شود.
چیدمان اصولی میز ناهارخوری در پذیرایی مربعبهترین مکان برای قرارگیری میز ناهارخوری جایی است که با مبل‌ها کمی فاصله داشته باشد و به آشپزخانه نزدیک‌تر باشد.
انتخاب مبل برای پذیرایی مربعبهتر است مبلمانی که برای پذیرایی مربع شکل انتخاب می‌کنیم، ابعاد کوچک‌تری داشته باشند، تا فضای اتاق شلوغ به چشم نیاید. یک روش خوب برای چیدمان مبل در فضای مربع قرار دادن میز جلو مبلی در مرکز و چیدمان مبل‌ها اطراف آن است.

راهکارهای چیدمان مبل و میز ناهارخوری در پذیرایی

مبل کلاسیک مدل 507 کاجی

• چیدمان میز ناهارخوری در پذیرایی

به طور معمول، کنج سالن یا مکانی که با مبل فاصله کمی داشته باشه و به آشپزخانه نزدیک‌تر است، مکانی مناسبی برای چیدمان میز ناهارخوری است. میزهای ناهارخوری مدرن و کلاسیک اندازه گلیم ۶ متری فضا می‌خواهند تا فضای رفت‌وآمد بین دیوار و میز حفظ شود. برای جذابیت بیشتر توصیه می‌شود از بوفه یا میز کنسول در کنار میز ناهارخوری استفاده کنید.

استفاده از میزهای ناهار خوری سلطنتی، به فضای بزرگ‌تری نیاز دارند و باید در مکانی جدا قرار بگیرند تا در کنار وسایل دکوری، نمای شیکی به خانه بدهند. اگر فضای پذیرایی شما کوچک است و میخواهید چیدمان میز ناهارخوری را در پذیرایی انجام دهید، می‌توانید از جدیدترین مدل‌های میز ناهارخوری صنایع چوب سلطان استفاده کنید.

مبل کلاسیک مدل 507 کاجی

• چیدمان مبل در پذیرایی

یکی از محبوب‌ترین روش‌های چیدمان مبل در پذیرایی این است که یک میز جلومبلی در وسط قرار دهیم و مبلمان را به صورت مربعی دور آن بچینیم.

بهترین چیدمان مبل و میز ناهارخوری در پذیرایی و دکور منزل

• بهترین دیزاین پذیرایی خانه‌های کوچک

بهترین روش دیزاین مبل و میز ناهارخوری این است که مبلمان باید پشت به میز ناهارخوری قرار بگیرند تا کاملا از هم جدا شوند. معمولا برای خانه‌های با متراژ کم از ست یا نیم ست‌های ۵ و ۷ نفره و میز ناهارخوری ۶ یا ۴ نفره استفاده می‌شود تا فضای کمتری اشغال شود. برای این نوع خانه‌ها بهتر است از وسایل ساده با منبت‌کاری کم استفاده شود تا خانه دلبازتر به نظر آید.

مبل کلاسیک مدل آبشاری

• بهترین دیزاین پذیرایی خانه‌های بزرگ

اگر منزل شما مساحت زیادی دارد، نباید نگران چیدمان مبل و میز ناهارخوری در آن باشید؛ زیرا دست شما باز است تا وسایل بیشتری در آن بگذارید. توصیه ما این است که اول میز‌های ناهار خوری ۱۲ نفره را امتحان کنید؛ چون حالتی تجملاتی به سالن پذیرایی شما میدهند. برای تکمیل این میز، از ست مبل ۹ نفره استفاده کنید تا کنار هم جلوه‌ای شیک داشته باشند. اگر متراژ خانه شما به این اندازه نیست، از ست مبل ۷ نفره و میز ناهارخوری ۸ یا ۶ نفره استفاده کنید تا فضا خفگی نداشته باشد.

مبلمان کلاسیک چوبی مدل ویکتریا

مبلمان کلاسیک مدل ویکتریا

چند مدل چیدمان مبل و میزناهارخوری درپذیرایی

اتاق پذیرایی یکی از مهم‌ترین قسمت‌های خانه است و مبل و میز ناهارخوری دو وسیله مهم در چیدمان و دیزاین این اتاق هستند. شما می‌توانید این ۲ وسیله را به شکل‌های مختلف دیزاین کنید.

• چیدمان میز ناهارخوری

می‌توانید میز ناهارخوری را در پذیرایی‌هایی که فضای کمی دارند، در قسمتی جداگانه از پذیرایی اصلی قرار دهید. مثلا آن را در گوشه‌ای از پذیرایی قرار دهید و دیوار اطراف آن را با قاب‌های عکس تزیین کنید. قرار گرفتن میز ناهارخوری بین آشپزخانه و مبلمان می‌تواند روش خوبی برای دکوراسیون باشد. یک روش خوب دیگر قرار دادن مبل و میز ناهارخوری هرکدام در یک گوشه است. با این روش فضای ناهار خوردن و پذیرایی از هم جدا می‌شود و آرامش بیشتری به همراه دارد.

مبلمان سلطنتی چوبی مدل برگذار

مبل سلطنتی مدل برگذار

• چیدمان مبل

بهترین حالت چیدمان مبل، قرار دادن دو مبل روبه‌روی همدیگر است. با این روش می‌توانید یک میز ناهارخوری هم در کنار آن‌ها استفاده کنید. در پذیرایی‌های مستطیل شکل بهترین روش قرار دادن مبل به شکل طولی است تا قسمتی از فضای خانه برای وسایل دیگر خالی بماند. استفاده از مبل ال هم روش خوبی یرای چیدمان مبل است. مبل ال به گونه‌ای طراحی شد است که بتوان آن را در گوشه اتاق قرار داد و در بقیه فضای اتاق جا برای وسایل دیگر باشد.

مبلمان سلطنتی چوبی مدل کاملیا

مبل سلطنتی مدل کاملیا

راهنمای کامل چیدمان و دیزاین پذیرایی مربع

دیزاین پذیرایی مربع با ایده‌های خلاقانه مثل انتخاب رنگ زیبا، استفاده از مبلمان مدرن، استفاده از آینه و نور پردازی مناسب، می‌تواند به فضایی منحصربه‌فرد تبدیل شود. یکی از روش‌های رایج برای چیدمان پذیرایی بزرگ ، قرار دادن دو کاناپه بزرگ روبه‌روی هم و گذاشتن صندلی‌های تک نفری در زاویه مجاور آنهاست. یک روش دیگر چیدمان مبلمان به شکلU در پذیرایی مربع بزرگ است که باعث ایجاد فضای نشیمن خوب و بزرگ می‌شود.

میز ناهارخوری سلطنتی چوبی مدل مازراتی

میز ناهارخوری سلطنتی مدل مازراتی

برای دیزاین پذیرایی کوچک نباید از مبل‌های حجیم و بزرگ استفاده کرد. مبلمان کوچکت‌تر، چیدمان راحت‌تری دارند. استفاده از وسایلی که رنگ بژ و روشن دارند باعث می‌شوند علاوه بر مدرن شدن دکوراسیون، فضای سالن پذیرایی بزرگ‌تر دیده شود. نورپردازی هم می‌تواند به بزرگ‌تر دیده شدن فضا کمک کند. در پذیرایی مربع کوچک بهتر است از وسایل دکوری ساده و مینیمال استفاده کنید تا فضا را لوکس‌تر نشان دهند. نکته اخر اینکه هنگام چیدمان، فضای کافی برای عبور و مرور را حتما مدنظر بگیرید تا هنگام رفت‌وآمد اذیت نشوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

حساب کاربری ندارید؟